Slovenci, ki se odločijo svojo podjetniško zgodbo predstaviti na platformah množičnega financiranja, žanjejo uspehe. Prvo srečanje s Kickstarterjem je bilo leta 2012, do danes pa so zbrali skoraj pet milijonov sredstev.
V teh letih so bile številne uspešne podjetniške zgodbe, ki so se odvijale na različnih platformah množičnega financiranja, vir navdiha za vse, ki se želijo prebiti do lastnega uspeha.
Ker je bilo lansko leto še posebno uspešno, so s organizatorji Slovenskega Crowdfunding Meetupa odločili, da organizirajo dogodek, na katerem bodo predstavili kratek pregled najbolj uspešnih projektov ter nekaterim izmed njih podelili tudi nagrade.
Za vse, ki še ne veste, za kaj sploh gre, pa najprej nekaj podatkov. Torej: kaj sploh je Slovenia Crowdfunding Meetups?
Gre za vrsto dogodkov, ki se zgodijo približno enkrat na dva meseca v Ljubljani, je za Cekin.si povedal soorganizator Tilen Kegl. "Na teh dogodkih poskušamo odgovoriti na vsa vprašanja in probleme, s katerimi se srečujejo vsi, ki želijo na platforme za množično financiranje. Ker pa je za uspeh na teh platformah potrebna kombinacija več disciplin, po navadi posameznemu dogodku določimo področje oz. točno tematiko, o kateri se bomo pogovarjali. Imeli smo že dogodke na temo marketinga in promocije, davčnih obveznosti, internetnih orodji, vsebine, itd," je razlagal Kegl.
Gre za tri organizatorje - Niko Klanšek, Tilen Kegl, Žiga Berce - , ki imajo ogromno izkušenj s Kickstarter kampanjami in so že tako in tako prej pomagali projektom. Ker pa je bilo zanimanje ogromno, oni trije pa niso uspeli biti na vseh koncih in krajih, kjer so jih potrebovali, vprašanja ekip pa so se nekako ponavljala, so se odločili združiti moči in tako se je v bistvu začelo z organizacijo dogodkov Slovenia Crowdfunding Meetup.
V skupnosti Meetup.org jih je že skoraj 400, na dogodek pa povprečno pride okoli 45 ljudi. "Lahko se pohvalimo, da v Sloveniji skoraj ni Kickstarter projekta, katerega člani ekipe se ne bi vsaj enkrat udeležili naših dogodkov," je dodal Kegl.
Kdo se jim lahko pridruži in kako delujejo kot skupina? "Pridruži se nam lahko vsak, ki ga zanima Crowdfunding oz. množično financiranje v kakršni koli obliki. Večina udeležencev so mlade ekipe, ki imajo produkt ali idejo in razmišljajo o množičnem financiranju kot o načinu lansiranja produkta na trg," je še razložil.
Na Meetup.org objavljajo prihajajoče dogodke, se družijo, objavljajo zanimiva gradiva, predstavitve dogodkov in podobno. "Vse skupaj je popolnoma brezplačno in odprto. Več kot mase ljudi na dogodkih, nam pomenijo ljudje, ki jih dejansko tema zanima oz. imajo konkretna vprašanja," poudarja.
Na vprašanje, zakaj so tovrstne skupnosti in druženja sploh potrebna, Kegl odgovarja, da je neverjetno, kako hitro se dajo še tako kompleksni problemi rešiti, če o njih razmišlja več glav.
"To je tudi po našem mnenju glavni razlog, zakaj so takšni communityji pomembni. Slovenci imamo ogromno enega znanja na različnih področjih in če združimo moči, lahko dosežemo prav zares velike stvari. Uspešne Kickstarter kampanje so konkretni primeri le tega, saj se pogosto pojavljamo v svetovnem vrhu po inovativnosti produktov, kvaliteti, kreativnosti, … Vse to pa je posledica sodelovanja več ljudi oz. mešanja različnega znanja. Ravno to pa poskušamo doseči s Slovenia Crowdfudning Meetupi, saj v Sloveniji obstaja ogromno dobrih praks in izkušenj s temi platformami, le da so preveč razpršene. Mi poskušamo ustvariti "community" oz. skupnost, kjer se bo vse dogajalo in vso znanje prosto delilo. Takšni meetupi, so v tujini (sploh v ZDA) redna praksa, v Sloveniji pa še na tem področju malo zaostajamo, a se hitro učimo," je razložil.
In zakaj prav zdaj prvi Oskarji?
Kegl je poudaril, da so po več letih spremljanja slovenskih kampanj na Kickstarterju lani opazili veliko število nadpovprečno uspešnih kampanj, ki so odmevale po celem svetu. Zato so se odločili, da vse kampanje, ki so v zelo uspešnem letu 2016 še posebej izstopale, nagradijo in s tem uspešne zgodbe množičnega financiranja približajo tudi širši javnosti.
Glede na to, da je Kegl omenil štiri leta izredno velikih slovenskih uspehov na omenjeni platformi množičnega financiranja, nas je zanimalo, kaj mora imeti projekt, da je uspešen. Koliko smo Slovenci res uspešni na platformah množičnega financiranja?
"Slovenci smo glede na majhnost države eni izmed najbolj uspešnih narodov na platformah množičnega financiranja. Seveda pa je odvisno, katero platformo gledamo in kaj vse upoštevamo. Konkretno, smo na področju Crowd Investinga s projektom Iconomi, zbrali več kot 10.000.000 evrov in se s tem uvrstili v top 10 najbolj uspešnih tovrstnih kampanj na svetu. Prav tako, na najbolj priljubljeni platformi Kickstarter v nekaterih kategorijah spadamo med najbolj uspešne projekte v svetovnem merilu," je za Cekin.si razložil naš sogovornik.
Ko pa govorimo o uspešnem projektu: vsak uspešen projekt ima več stvari, ki ga delajo posebnega in zaradi njih izstopa. Če pa bi bilo treba izpostaviti dve, pa bi Kegl izpostavil ekipo in produkt.
"V kolikor ena izmed teh stvari ni dobra, bo projekt težko (dolgoročno) uspel. Ena velika napaka, ki jo še vedno delajo projekti, je to, da produkt izpopolnijo do popolnosti, pri tem pa pozabijo na marketing in promocijo. Ta se šele prav začne, ko si sprejet na platformo množičnega Kickstarter projekta in traja vse do konca oz. še dlje. Ekipa more torej biti pravo razmerje med ljudmi, ki so zaljubljeni v produkt in med tistimi, ki razumejo ljudi in jih znajo tudi poiskati," je razložil.
Večina je mladih, kaj pa starejši ...
Glede na to, da veliko starejših pravi, da so oni a take reči prestari in da se mladi razumejo v nove načine razvijanja idej, naj vas opozorimo, da nikoli nismo prestari za sodelovanje, izmenjavo izkušenj in na koncu tudi za uspeh.
"Res je, da je večina ekip, ki prihajajo k nam, relativno mladih, a kljub temu starejših članov ni malo. Nekateri so izkušeni podjetniki, ki jih zanimajo nove priložnosti, drugi so izumitelji, ki imajo izum, in iščejo pot na trg," nam razlaga Kegl.
Še posebej pa so veseli, ko vidijo kombinacijo mladih in starejših, ki se podjetniške zgodbe lotijo skupaj. "Večkrat se je že izkazalo, da mladostniška energija in inovativnost lahko dobro dopolnjuje mogoče malo bolj tradicionalne podjetniške izkušnje ter mentaliteto. Na naših dogodkih so vsekakor dobrodošli vsi, ki jih ta tema zanima, ne glede na starost ali spol," je še poudaril za konec.

Po izjemnem uspehu prve sezone na POP TV že zbiramo drugo generacijo. Čas je za novo zgodbo Štartaj, Slovenija! Čas je za nove podjetnike, ki bodo deležni življenjske priložnosti.
Imate nov izdelek, ki ga nameravate kmalu lansirati?
Se želite naučiti, kako s svojim izdelkom končno osvojiti trg?
Imate izdelek v vzponu in ste pripravljeni na naslednji veliki korak?
Potrebujete mentorstvo za podjetniško rast?
Prijavite se zdaj! Prijave na spletni strani zbiramo do 31. marca 2017.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV