Cekin.si
Gregor Potočnik

Kariera

Jezeršek išče štiri srečneže, ki bodo z njim odpotovali v Tokio na OI

Mira Matković
30. 07. 2019 08.24
0

Cilj razpisa je izbrati več kandidatov, ki bodo z ekipo Jezeršek gostinstva odpotovali na strokovno-delovno ekskurzijo v Tokio, tam pa bodo skupaj skrbeli za vrhunsko slovensko kulinariko na raznovrstnih dogodkih in ob sprejemih slovenskih dobitnikov medalj v Slovenski hiši. 

V regiji se že dlje časa spopadajo s pomanjkanjem kakovostnega kadra v gostinstvu in turizmu. Tudi v Sloveniji so razmere zaskrbljujoče. Čeprav številni stavijo na to, da bo pri reševanju težav velik del opravila država, se nekateri gostinci zavedajo, da je tudi njihova vloga ključna. 

Jasno je, da je boj za dobre kadre neusmiljen. Pri tem vse več delodajalcev pogleduje po mladih upih in talentih, ki so še vedno v fazi izobraževanja. Nudijo jim prakse, dodatna izobraževanja, možnost sodelovanja pri izjemnih projektih ...

In tako smo zasledili projekt, ki je v času, ko v gostinstvu in turizmu primanjkuje kakovostnega kadra, več kot dobrodošel. Gre za razpis "Z Jezerški v Slovensko hišo 2020 v Tokio", ki ga v sodelovanju z Olimpijskim komitejem Slovenije (OKS) pripravlja podjetje Jezeršek. 

Tako kot v Pjongčangu, februarja 2018, bo tudi leta 2020 v Tokiu stala Slovenska hiša. "V njej se bodo zvrstila številna družabna, promocijska in poslovna srečanja. Hiša bo omogočala izvedbo sprejemov ob doseganju in proslavljanju vrhunskih rezultatov in osvojenih olimpijskih kolajnah, poslovnih sestankov, združenih v ekskluzivni kulinarični izkušnji in promocijo Slovenije kot odlične športne in turistične destinacije ter dobro razvite evropske države," so zapisali v OKS. 

In res: ni pravega dogodka brez "ekskluzivne kulinarične izkušnje". Zanjo pa bo znova poskrbelo podjetje Jezeršek. Skrbelo bo za vrhunsko slovensko kulinariko na raznovrstnih dogodkih in ob sprejemih slovenskih dobitnikov kolajn. "Med olimpijskimi igrami v Tokiu bo Slovenska hiša v čudoviti dvonadstropni restavraciji s teraso, na odlični lokaciji v okrožju Ginza, blizu olimpijske vasi," so še dodali v OKS.

Ob tem pomembnem dogodku pa so se odločili, da mladim posameznikom, ki se želijo poklicno izobraževati in delovati na področju gostinstva in turizma, omogočijo nepozabno življenjsko in karierno izkušnjo. V Pjongčangu se je ekipi Jezerškovih pridružil tudi mladi Gregor Potočnik, v Tokio pa vabijo kar štiri srečneže – dijake ali študente. 

Kaj bo njihova naloga? Cilj razpisa je izbrati več kandidatov, ki bodo z ekipo Jezeršek gostinstva odpotovali na strokovno-delovno ekskurzijo v Tokio, tam pa bodo skupaj skrbeli za vrhunsko slovensko kulinariko na raznovrstnih dogodkih in ob sprejemih slovenskih dobitnikov medalj v Slovenski hiši. 

O razpisu, kje se lahko prijavite in kakšni so pogoji si lahko preberete več TUKAJ

23-letni Gregor Potočnik je za 24ur.com dejal, da zanj gostinstvo ni le poklic, temveč način življenja. Pogovor z njim si lahko preberete v spodaj dodani povezavi.
23-letni Gregor Potočnik je za 24ur.com dejal, da zanj gostinstvo ni le poklic, temveč način življenja. Pogovor z njim si lahko preberete v spodaj dodani povezavi.FOTO: Nenad Cakić

Pogovor z Gregorjem Potočnikom si lahko preberete TUKAJ!

Luka Jezeršek pravi, da mu je bil poklic kuharskega mojstra položen v zibelko. Gre za družinski posel, ki ima več kot 35-letno tradicijo. Že od malih nog se je zavedal, da je gostinstvo lep, a zahteven poklic, ki mu moraš biti predan z vsem srcem in dušo. Z ustanovitvijo Akademije Jezeršek se je našel tudi v poučevanju, kjer z veseljem vsem generacijam podaja svoje kuharsko znanje iz sveta kulinarike. Gledalci ga poznajo tudi kot kulinaričnega žiranta oddaje MasterChef Slovenija. Zaradi svoje strokovnosti in znanja je sodeloval pri številnih projektih, pomembnih za promocijo Slovenije kot kulinarične dežele, kot so Okusiti Slovenijo, Festival in ocenjevanje Kranjske klobase, monografija dr. Janeza Bogataja Potice iz Slovenije in projekt Štartaj Slovenija z lePotico.

Nas je zanimalo, zakaj so se pri Jezeršku odločili mladim ponuditi tako izjemno priložnost, kako se na projekt pripravljajo in kako vidijo razmere v gostinstvu. Na naša vprašanja je odgovarjal Luka Jezeršek

Predstavljati domovino v tujini je zahteven in zelo odgovoren projekt. Kako se nanj pripravljate ter kako se ob tem počutite?

Res je. Z vrhunsko kulinariko v Slovenski hiši na olimpijskih igrah predstavljati slovensko kulturo in našo gostoljubnost, kjer smo na očeh javnosti, medijev, gospodarstvenikov in drugih pomembnih gostov in kjer se ob bok postavimo največjim catering podjetjem, je zahteven in odgovoren projekt.

Na projekt se pripravljamo zelo podobno kot naši športniki. Priprave potekajo že celo leto in kljub temu da je do projekta še eno leto, s tem narašča tudi nervoza. Tista zdrava. (smeh)

Glede na to, da so poletne olimpijske igre zunaj Evrope, je tudi sama organizacija veliko bolj zahtevna. Druga kultura, način dela, drugačne sestavine, veliko mesto, sestava prave ekipe … Vse to so teme, ki jih trenutno premlevamo. Tega projekta se lotevamo družbeno odgovorno in tudi zato k sodelovanju vabimo mlade, ki si želijo novih izzivov ter edinstvenih življenjskih izkušenj.

Nam lahko zaupate, zakaj ste se odločili za razpis za mlade? Že za projekt "Z Jezerški v Slovensko hišo 2018" in sedaj spet za Tokio 2020?

Glavni razlog je, da želimo podpreti mlade, ki se želijo poklicno izobraževati in delovati v gostinstvu in turizmu ter jim omogočiti nepozabno življenjsko izkušnjo in s tem pokazati, da ima tudi delo v gostinstvu in turizmu svoje prednosti.

Z razpisom želimo dati tako posameznikom kot drugim podjetjem dober zgled in prispevati k reševanju problematike na področju zaposlovanja v gostinstvu in turizmu.

Kdo je v bistvu prišel na idejo (vi ali OKS), da v Slovensko hišo povabite mlade?

Prvotna ideja je prišla z naše strani, ki smo jo nato skupaj s partnerjem projekta, Olimpijskim komitejem Slovenije, ocenili kot resnično odlično priložnost za promocijo gostinskega poklica.

Naj omenimo, da je bil lanskoletni razpis "Z Jezerški v Slovensko hišo 2018 v Pjongčang" s strani Mednarodnega olimpijskega komiteja ocenjen tudi kot eden izmed najboljših primerov dobrih praks povezovanja športa, gospodarstva, turizma in kulinarike med vsemi sodelujočimi državami.

Prijave sprejemate do 20. avgusta. Koliko prijav ste prejeli do današnjega dne?

Lansko leto smo prejeli več kot 50 prijav. Letos pričakujemo, da se bo število prijav podvojilo. Prijave še potekajo, in sicer je možnost za prijave do 20. avgusta. Trenutno je čas počitnic in dopustov, zato večina odlaša s prijavo do zadnjega trenutka.

Predvsem bi želeli mlade ob tej priložnosti spodbuditi, da se opogumijo in prijavijo, saj imajo vsi enake možnosti za vstop v Slovensko hišo v Tokio.

Leta 2018 ste imeli le Gregorja Potočnika, kako, da ste se odločili, da sedaj k sodelovanju povabite kar štiri izbrane kandidate?

V Pjongčangu, kjer so lani potekale zimske olimpijske igre, je po osmih letih znova zaživel projekt Slovenska hiša, kjer smo gostili številne športnike, najpomembnejše predstavnike športnih panog in olimpijskih komitejev, poslovneže, predstavnike medijev in druge obiskovalce, namenjena pa je tudi predstavitvi slovenskega gospodarstva in turizma.

V Koreji, kjer je bil neke vrste "testni poligon", smo ugotovili, kako potekajo stvari, kaj deluje in kaj ne. Gregor Potočnik, ki je bil izbran med vsemi prijavljenimi, se je izkazal s svojo strokovnostjo in profesionalnostjo, predvsem pa enostavno navdušil s svojo strastjo do gostinskega poklica.

Slovenska hiša v Tokiu je nedvomno veliko večji in zahtevnejši projekt, zato zahteva tudi večjo organizacijo in večjo ekipo. Zaradi tega, pa tudi zaradi lanskoletnega velikega zanimanja za razpis in dejstva, da je bila izbira med finalisti izjemno težka, saj so bili vsi finalisti izjemni, smo se tako skupaj z OKS odločili, da prihodnje leto v Slovensko hišo v Tokio s seboj namesto enega, vzamemo kar štiri perspektivne mlade.

Na kakšen način izbirate primerne kandidate?

Med vsemi prijavljenimi bomo na podlagi meril razpisa izbrali kandidate, ki se bodo uvrstili v ožji izbor. Kandidati bodo morali nato v procesu izbora opraviti testiranje na terenu, tj. delo na dogodkih, in sicer najmanj 80 opravljenih ur, delo bo plačano.

Na podlagi skupne ocene, ki jo bodo oddali vodje prireditev in vodji lokacij Jezeršek gostinstva za posameznega kandidata, bo razpisna komisija po merilih razpisa med vsemi kandidati izbrala finaliste, ki bodo prišli v finalni izbor.

Strokovna komisija, ki jo sestavljajo vodstveni sodelavci Jezeršek gostinstva in predstavnik OKS, Peter Dokl, ki je vodja Slovenske hiše 2020, bo po individualnih razgovorih z vsakim finalistom izbrala štiri najustreznejše kandidate, ki bodo odpotovali v Tokio.

Vsa merila za uvrstitev v ožji in finalni izbor so objavljena v razpisu "Z Jezerški v Slovensko hišo 2020 v Tokio" TUKAJ.  

Gregor Potočnik in Luka Jezeršek
Gregor Potočnik in Luka JezeršekFOTO: Nenad Cakić

V razpisu ste zapisali, da želite mladim pokazati, da ima delo v gostinstvu in turizmu svoje prednosti. Katere prednosti ste imeli v mislih?

Kljub temu da je to zahteven projekt, je poklic gostinstva zelo lep poklic. V podjetju Jezeršek gostinstvo s sodelovanjem pri tovrstnih projektih omogočamo našim sodelavcem, da izkusijo delo v dinamičnem okolju, da potujejo in spoznavajo različne kulture. Vse to namreč ponuja gostinski poklic, ki se običajno opisuje velikokrat negativno. V gostinskih podjetjih, kot je naše, dokazujemo, da vseeno vselej in povsod ni tako.

Tako npr. tudi mladim, ki niso vrhunski športniki omogočimo, da postanejo del največjega športnega dogodka – poletnih olimpijskih iger, kjer bodo imeli priložnost spoznati, kako poteka delo v dinamičnem in edinstvenem okolju, se družiti z vrhunskimi športniki, gospodarstveniki, si ogledati olimpijsko vas ...

In ko se po koncu vrneš nazaj, se šele resnično zaveš, da si bil del nečesa res izjemnega in neponovljivega.

Ali menite, da imajo mladi v Sloveniji dovolj možnosti, da se kalijo tudi v praksi?

Imajo. Je pa vprašanje ali znajo/znamo vse to izkoristiti. Kdor to premaga, so mu vrata marsikje odprta. Kar nekaj sodelavcev imamo, ki so šli po tej poti in so danes na vodilnih mestih v našem podjetju. Več izkusiš, več veljaš.

Zakaj čutite poslanstvo, da promovirate gostinski poklic?

Ker smo del njega in ker nam je bil predstavljen kot nekaj lepega. Zato si želimo ta glas širiti še naprej. Jezerški enostavno uživamo v njem. (smeh)

Kako pogosto dobite prijave na študentsko delo ali praktično izobraževanje? Ali je v vaši ekipi kdo, ki je na ta način tudi ostal pri vas kot redni sodelavec?

Takšnih povpraševanj imamo vedno več. Predvsem med mladimi, ki šele začenjajo svojo poklicno pot.

Večina naših sodelavcev je šla čez ta proces. Predvsem "stara garda", vrhunska ekipa, ki je v naši hiši že 15–20 let. Kdor začne spodaj, je vztrajen in potrpežljiv, bo zagotovo prišel do vrha.

Na vaši spletni strani sem zasledila, da imate trenutno kar nekaj odprtih razpisov za prosta delovna mesta. Kakšen je odziv na te razpise? Ali tudi sami opažate pomanjkanje primerne delovne sile v gostinstvu?

Kot vodilno podjetje na področju cateringa in gostinstva na Slovenskem trgu se še kako zavedamo problematike zaposlovanja v gostinstvu in turizmu.

Podjetje je uspešno le toliko, kot so uspešni ljudje v podjetju. Zato spremljamo in merimo zavzetost med zaposlenimi. Nedavni rezultati kažejo, da je zavzetost sodelavcev v podjetju Jezeršek gostinstvo nad povprečjem vseh podjetij v Sloveniji in precej boljša od podjetij v dejavnosti. Če pa želimo biti najboljši, pa moramo to še izboljšati in delati na razvoju svojih sodelavcev.

S tem namenom smo v letošnjem letu začeli izvajati različne aktivnosti na področju človeških virov in kadrovanja. Z junijem smo postavili novo organizacijsko strukturo oddelkov, uvedli tedensko stimulacijo za nadpovprečno aktivne posameznike, izvajamo številne aktivnosti, s katerimi želimo še dodatno povečati zavzetost sodelavcev ter pridobiti nove kadre.

Glede na to, da je za gostinstvo, še posebej na področju cateringa, značilna izrazita tedenska sezonskost, se potrebe po sodelavcih iz dneva v dan spreminjajo. Tako redno iščemo nove sodelavce, predvsem natakarje in kuharje za delo v gostilni Dvor Jezeršek, Restavraciji Blejski grad ali za delo v cateringu.

Sicer opažamo pomanjkanje kakovostnih kadrov, a smo na drugi strani zadovoljni, saj je po pričevanjih naših kolegov gostincev splošno stanje na trgu veliko bolj alarmantno. Odzivi na naše razpise so pozitivni, čeprav največ novih sodelavcev dobimo predvsem na podlagi osebnih priporočil naših sodelavcev. Smo pa predvsem v zadnjem času opazili porast prošenj tujcev, in sicer za delo v kuhinji, iz Italije, Češke …

Veseli smo vsakega novega sodelavca, ki ga veseli delo na tem področju in se želi pridružiti našemu kreativnemu timu ter skupaj z nami ustvarjati nepozabne kulinarične zgodbe.

Kako bi komentirali pomanjkanje primernega kadra v gostinstvu? Kje vidite rešitve?

Rešitev?

Če pogledamo gostinsko-kadrovsko področje v Sloveniji in ga primerjamo z razvitimi državami po svetu lahko hitro ugotovimo, da je Slovenija ena redkih držav, kjer še vedno v gostinstvu dela zelo malo tujcev. V nekaj letih se bo slika povsem spremenila tudi v Sloveniji. To je dejstvo, ki ga moramo sprejeti gostinci in tudi naši gostje, ki sicer težko razumejo, da natakar v hotelu na Obali ne govori popolne slovenščine.

Ključno v prihodnosti bo, da bomo sposobni privabiti kakovostne kadre iz tujine. Da to dosežemo, bo treba odgovoriti na veliko sistemskih in strateških vprašanj. Še vedno je v gostinstvu ogromno dela na črno, to vpliva na razvoj nelojalne konkurence in posledično na počasen napredek na področju kvalitete. Če ne bo napredka na področju kakovosti, bodo v Slovenijo prihajali nekakovostni kadri, ki sem prihajajo kot ekonomski migranti, in ne kot lovci na znanje in izkušnje.

Poleg konkurenčnega in poštenega plačila moramo poskrbeti tudi za kakovostne in dobre pogoje za delo v gostinstvu. Preprečiti moramo zgodbe, ko ljudje izberejo drugačno karierno pot, ker je delo za njih psiho-fizično prenaporno. Podjetje Jezeršek gostinstvo na tem področju ni idealno, zagotovo pa delamo vse, kar je v naši moči, da smo boljši od konkurence.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795