Martin Korošec je strokovnjak za digitalni marketing in prodajo, predavatelj in izumitelj, avtor številnih knjig, ki svetuje in sodeluje z mnogimi znanimi podjetji v Sloveniji. Kakšen je njegov recept za uspeh, si lahko preberete v nadaljevanju.
Za uspešne velja, da se uspešno prilagodijo … Kako se lahko danes sami »posodobimo« in zgradimo?
Kako lahko oblikujete svojo ponudbo tako, da učinkovito reši problem, na najbolj lenoben način za uporabnika? Najprej razvijte svojo ponudbo, odkrijte bistvo problema. Tesla je voznikom ponudil samovozeče avtomobile. Steve Jobs pametni mobilnik s tisoč funkcijami in enim samim gumbom. Oba sta sprožila revolucijo in nov trend.
Naši možgani ljubijo navade in naravnost sovražijo spremembe. Upoštevajte to pri predstavitvi svoje ponudbe. Izbira se mora možganom oz. naši podzavesti zdeti lažja kot obstoječe stanje. Digitalni kanali se vključijo v zgodbo na koncu, ne na začetku.
Albert Einstein je nekoč dejal: "Če bi imel eno samo uro za rešitev problema, bi 55 minut razmišljal o problemu samem. In zadnjih 5 minut o rešitvah."
Trenutno nas zaznamujejo različne omejitve. Vprašajte se, kaj dobrega vam lahko prinesejo.
Pred dvema letoma sem imel rezervirane dvorane za svoje seminarje v 12 državah. Zaradi korone sem moral vse odpovedati. Kako se prilagoditi? Najbolj len način za stik s potencialnimi kupci je bil: Zoom. Po uvodnem pretresu smo zadnji dve leti zaključili rekordno.
Pri razmišljanju izven okvirjev upoštevajte, da ste v škatli tudi vi sami.
Živite svojo zgodbo le na enem ali dveh digitalnih kanalih, s katerimi dosežete večino jedra svojih potencialnih kupcev. Obdržite fokus, hranite moči in dominirajte.
Tako bo vaše sporočilo ne le videno in slišano, ampak ga bodo stranke začutile. Preko src strank se ustvarja skupnost, pleme, ambasadorji. Pritegnejo se pravi influencerji. Veliko energije se sproži, ker smo ustvarili najbolj leno učinkovito rešitev.
Kako pomembna je lastna znamka oz. "brand" in kako ga ustvarimo?
Danes je osebna znamka tista, ki daje korporativni ali blagovni znamki tisto dodano vrednost. Bi bila znamka Tesla toliko vredna, zaželena brez Elona Muska? Gotovo ne.
Kako ustvarite zaželeno znamko?
Izpolnite pričakovanja. In nato navdušite. To je bistvo uspešne znamke. Stavite nase. Vi ste vse, kar imate. In vi ste povsem dovolj. Kar velja za največje, velja tudi za najmanjše. Pokažite se. Takšni kot ste. Digitalni kanali so le posredniki tekstov, fotografij in videov. Uporabite tiste, ki jih vaši potencialni kupci že uporabljajo. Bodite vi. V svetu virtualnih prividov ljudje hlepijo po iskrenosti. Iskrene, takšne so najbolj uspešne znamke.
Zgodbe gradijo znamke
Z zgodbo se razkrijete, ustvarite zaupanje in odrazite samozavest. Niste popolni, a ste dovolj. Bodite vztrajni. To je lastnost, ki loči tiste, ki le poskušajo, od tistih, ki so uspešni.
Samo in Iza Sia Login sta s svojo ekipo ustvarila veliko aplikacij, preden se je rodil govoreči maček. Že ime aplikacije je obljubljalo veliko zgodbo: Talking Tom. Da bi še bolj jasno prikazala veliko obljubo njegove zgodbe, sta v pozicijski slogan zapisala: Fun delivered. Jasno sporočilo + enostavna uporaba = 14 milijard prenosov.
Tudi zgodba o prenočevanju na napihljivi blazini, na trdih tleh, je zapisana v imenu globalno priljubljenega velikana. Ustanovitelja Brian in Joe sta po odselitvi tretjega cimra ostala brez denarja za najemnino. Zato sta kupila nekaj napihljivih blazin, jih položila na tla prazne sobe in jih pričela oddajati preko zelo enostavne spletne strani, ki sta jo poimenovala “Air Bed and Breakfast”. Ali krajše AirBnb. Danes je podjetje vredno okrog 110 milijard dolarjev. In znova in znova deli zgodbo svojega začetka.
Povejte svojo zgodbo. Ker vaša zgodba je večja, kot si mislite.
VIDEO: Nasvet za vse, ki si želijo uspeha
V čakanju na pravi trenutek … Kdaj je najbolje začeti?
Pot do njega v večini primerov vodi preko študija. In študij je pri nas uradno brezplačen.
Le-ta stane lahko celo 100.000 evrov in še 5 let življenja. Stroški stanovanja, prehrane, oblačil, poti niso majhni. Kaj šele prihodek, ki ga izgubimo, ker študiramo in ne delamo. Obvezna prisotnost je marsikje standard.
Sam svojih sodelavcev nisem nikoli vprašal o diplomi. Zanima me le, kaj ljudi zanima? Kaj jih veseli? Kaj bi radi postali? Česa bi se radi naučili? Komu bi radi pomagali? V čem si želijo biti najboljši? Življenje je neskončni niz novih znanj. Tudi za že zaposlene, vodje, lastnike, direktorje.
Zato, mladi, ne čakajte na diplomo. Vsak dan posvetite samo eno uro učenju novih znanj (namesto družbenim omrežjem). Izkoristite spletne servise za različna (online) dela. Uporabite Fiverr, da pridobite (mednarodne) delovne izkušnje. Na koncu bodo štele vsaj toliko kot samo zaključeno izobraževanje.
"Jaz nimam diplome. Moji zaposleni jo imajo," pravi sam Elon Musk. In dodaja, da se lahko vsega naučite tudi med delom v praksi. Pa še plačani ste za to. Odvisno seveda od vaših ciljev. V kolikor želite postati npr. zdravnik, je pot lahko samo takšna, kot je. A pravo vprašanje je, za kaj ste v resnici poklicani?
Živimo v časih izjemnih sprememb. Globalna količina znanja se vsako leto in pol podvoji. Zato osebno menim, da je to, da izobraževalni sistem ostaja bolj ali manj enak, napaka v sistemu, ki potrebuje korenite spremembe v korist mladih. Manj let, manj teorije, več prakse.
Kar koristi mladim, koristi vsem. Le na mladih svet stoji. A mladih je vedno manj, nosijo pa vedno večje breme.
Kaj, če še ne vemo, kaj bi radi počeli? Kako lahko najdemo pravo poslovno pot/idejo?
"Začnite mladi. Če ne poskusite, izgubite najbolj dragoceno: čas."
Kje so priložnosti za vas? Zapišite si na papir pet znanj, ki jih že obvladate. Vprašajte se: "Kako lahko s tem kar znam, komu pomagam?" To je dovolj za začetek.
Digitalni mediji vam omogočajo hiter, enostaven in ugoden dostop do novih znanj, ki so zelo iskana ter dobro plačana.
Upravljanje vsebin na družbenih medijih? Pisanje? Prevajanje? Snemanje in montaža videov? Zasnova in izvedba oglasnih kampanj na Facebooku, Instagramu, Googlu, YouTubu in drugih kanalih? Povpraševanje še nikoli ni bilo večje.
Vsega se lahko naučite v nekaj tednih ali mesecih. Naša odlična mlada sodelavka je z veliko že(l)je po znanju postala prava mojstrica v manj kot enem letu. Najdite si mentorje. S svojimi izkušnjami bodo vašo pot skrajšali za več let in vam prihranili drage napake.
Tudi tisoč kilometrov dolgo potovanje se prične s prvim korakom. Naredite ga.
Znanje je moč … Kje ga lahko poiščemo? In katera znanja so danes še posebej koristna?
Tako je zaključil svoj govor diplomantom Steve Jobs. Ostanite lačni znanja, novih izzivov, življenja. Ostanite igrivi, radovedni. Ne jemljite življenja preresno. Eno samo je. Močno sporočilo za vse. Zagrizite v znanje. Digitalni mediji nam ga ponujajo več, kot ga potrebujemo.
Znanje angleškega jezika nam omogoča biti globalno uspešen. Mladi (in starejši) izpopolnite se, trenirajte ta jezik. Govorno in pisno. Potujte. Preselite se, začasno, v tujo državo.
Pisanje. Večina ljudi po vseh končanih šolah še kar ne zna napisati članka ali e-pošte. Uporabite to dejstvo v svoj prid.
Mreženje: velikemu odstotku ljudi je, kljub nenehni uporabi mobilnika, nelagodno poklicati neznane ljudi in se dogovoriti za poslovno srečanje.
Tudi v dobi digitala so bazična komunikacijska znanja tista, ki nam dajejo prednost.
S pošiljanjem emojijev po Messengerju pač ne bomo uspeli v poslu.
Zelo pomembno je znanje grafičnega oblikovanja. Pri temu nam je izjemno pomagala Melanie Perkins, ki je pri 21. letih ustanovila platformo Canva. Naučite se uporabe le-te za grafično oblikovanje, za digitalne medije in tudi tisk. Priporočam, resnično enostavno je.
E-mail marketing je bil in bo kralj učinkovitosti. Spoznajte se s programom Mailchimp ali slovenskim Squalomailom. V nekaj dneh lahko že sami znate uporabljati vse funkcije. Ne le tistih enostavnih, tudi te za napredno avtomatizacijo personificiranih e-sporočil. Na voljo imate vse tutoriale, brezplačno. To znanje je vedno iskano in plačano.
Google SEO on-site in off-site optimizacija. Osnova digitalnega marketinga. Vzpostavite Google Ads račun, trenirajte oglaševanje na iskalnem, prikaznem in video (Youtube) omrežju. Mnogi še vedno mislijo, da gre za raketno znanost. Ne.
Google Analytics. Podatki so zlata nafta. Še danes večina podjetij ne ve, zakaj bi Google Analytics uporabljali in kaj naj s podatki. Zato se v podatke poglobite vi, poenostavite jih, razložite in podjetjem podajte usmeritve. Njihova hvaležnost se vam bo bogato obrestovala.
Snemanje in obdelava videov. Še pred nekaj leti je bila za takšen podvig obvezna draga oprema. Danes bo vaš mobilnik povsem dovolj. Tako za snemanje kot montažo videa.

Objave na družbenih omrežjih. Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, TikTok itd. Kreativni teksti, ki pritegnejo. Grafično obdelane fotografije. Ne boste verjeli, koliko ljudi je včasih potrebnih, da nastane ena sama objava. Vi to znate sami. Sem prepričan. Le predstavite zgodbo iz ozadja. Že to je dovolj zanimivo.
Naučite se izdelati enostavne spletne strani in e-trgovine. Predloge na Wix ali WordPress platformah so neverjetno olajšale to, sicer zelo zahtevno, področje. Z vsakim dnem, z vsakim klikom boste boljši. Učite se od najboljših primerov na spletu. Ničesar vam ni treba izumiti. Le poustvarite že preverjeno – učinkovito.
Spletna prodaja postaja hrbtenica za večino podjetij. Osvojite sestavine prodajno učinkovite landing strani. Nadgradite te izkušnje z dropshippingom. Tako opremljeni se lahko preizkusite v prodaji izdelkov na Amazonu.
Da bi se sam naučil, kako naj kot agencija izdelujemo učinkovite spletne strani, sem leta 2007 zagnal dve spletni trgovini. Od uvoza izdelkov do naročila in oddaje na pošti. Ker to vse je spletna prodaja, ne le stran sama. Takšne izkušnje so neprecenljive. Pridobite si jih.
Najpomembneje je, da uporabite in razvijate vašo domišljijo. Nekateri ji pravijo kreativnost. Kar si lahko zamislite, to izvedite.
V kaj bi vsak dan vložili svoj čas?
Vsi imamo nekaj skupnega z izjemnimi ljudmi. Vrhunskimi športniki, umetniki, podjetniki, milijarderji, vizionarji in vizionarkami. Čas. Vsak od nas ima vsak dan podarjenih 24 ur. Niti en sam človek nima na voljo ene minute več. Za noben denar. V kaj jih boste vložili?
Kjer je vaš čas, je vaš fokus. Kjer je fokus, je energija. Kjer je energija, so rezultati. Zadovoljstvo, napredek in premoženje.
Sam se uporabi digitalnih kanalov izogibam. Ker jemljejo čas, pozornost, energijo. Ljudje v povprečju za različna družbena omrežja, igrice, video vsebine ... porabijo šest ur na dan. Poleg službenih in študijskih obveznosti.
Digitalni kanali zato večini ne dajejo ne koristi ne znanja. V resnici znižujejo ustvarjalnost.
Želite narediti preboj? Za nekaj dni se popolnoma odpovejte vsem digitalnim medijem. Uporabljajte le dobri stari kuli in zvezek. Po nekaj dneh bo vaša ustvarjalnost zrasla za +50 % in več.
Odločite se vaš čas raje investirati v nova znanja in nove karierne priložnosti.
Družbena omrežja niso temelj našega digitalnega nastopa. Na temelj pogosto pozabimo. Svoj dragoceni čas in sredstva zato najprej vlagajmo v sveto trojico iskalnikov Google, YouTube in Pinterest. Tako nas bodo lahko našli ljudje, ki že iščejo rešitev za svoj problem.
Največji iskalnik vsega, največji iskalnik video vsebin in največji iskalnik idej. Vsi delujejo po principu nagrajevanja vsebine. Dlje časa kot je vsebina objavljena, več je vredna.
Dobro napisan blog članek, koristen video ali objavljena ideja vam lahko obiske, potencialne stranke, kontakte in nakupe prinašajo še dolga leta po objavi. Omogočimo komentarje na vsebine in odgovarjajmo na njih. V poslovnem smislu nam veliko prineseta urejen profil in redna objava kakovostnih člankov na LinkedInu. Skoraj vsak, ki se odloča o sprejemu novih članov ekipe, bo preveril njihov profil na LinkedInu.
Ustvarjajte vsebino in jo nato delite na družbenih omrežjih. Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter, TikTok? Odvisno od tega, kje se nahaja vaša ciljna skupina. Izberite le tisto omrežje, kjer dosežete jedro svojih potencialnih kupcev. In tam dominirajte.
Vse več mladih si želi biti influencerjev ... V ozadju lepih fotografij in domiselnih videov pa se skriva tudi ogromno dela. Kakšnega? Kaj je pomembno pri vzpostavljanju koristne baze sledilcev in kako jo gradimo?
Postati influencer pomeni pridobiti pozornost in preko nje vpliv. Zato ni presenetljivo, da tudi večina najbolj znanih influencerjev izhaja iz sveta medijev. Kar pomeni, da so predhodno osvojili določena znanja in ciljne skupine. Predsednik Instagrama z največ sledilci v Sloveniji je – predsednik Slovenije.
Objava fotografij, videov, storyjev je le delček v procesu. Načrtovanje dni, tednov, mesecev vsebin, pisanje tekstov, odgovori na komentarje in tage, urejanje in montaža fotografij in videov, dogovori s podjetji, vodenje računov.
Influencer ne opravlja ene službe. Je 12-članski kolektiv v enem, oborožen le s svojim mobilnikom.
Kako naj začnejo mladi, ki niso znani v medijskem svetu?
Najprej svoje področje ozko opredelite. Oglejmo si možnosti pri kuhanju: vsejedci, mesojedci, vegetarijanci, vegani, presnojedci ... in tako naprej. Nato še dalje opredelite nišo.
Na primer: vegetarijanske juhe. In da še zožimo nišo: Vege juhe v 5 minutah.
V primeru ličenja izberite del obraza ali metodo. Oblikovanje obrvi. Japonska metoda oblikovanja obrvi. Obrvi po japonsko v minuti. Saj veste, čas je denar.
Ožja kot bo vaša niša, bolj boste lahko delali na vsebini. Boljša kot bo vaša vsebina, bolj goreči bodo vaši sledilci.
Pripravite storyje, napise, videe na družbenih omrežjih. Pri tem se držite Parretovega načela. 20 % obiskov vam bo prineslo 80 % strank. Zakaj bi se torej trudili z vsemi družbenimi omrežji. Instagram, TikTok, Snapchat? Izberite le tisto, kjer se zadržuje največ vaših strank. In tam se potem res potrudite.
Izognite se gneči. Poglejte, kje so potencialni kupci, a malo konkurence. Preverite Pinterest. Omrežje za ženske, ki iščejo ideje. Po mojem mnenju pozabljen zaklad za podjetja in influencerje. Ker ženske vodijo svet in odločajo o kar 90 % vseh nakupov.
Ohranite fokus.

Zakaj so nekateri influencerji uspešni dolga leta, drugim pa nikakor ne uspe?
Sledite temu zgledu. Bodite vi. Nikoli se ne pretvarjajte, da ste nekdo drug. Ali nekdo, ki si želite biti. Ljudje si v virtualnem svetu želijo resničnosti. Bodite iskreni in pritegnili boste podobno energijo. Z vsakim novim uspehom boste stopničko višje. Prišle bodo nove ideje in vizije.
Samozavest in vizija sta čarobni formuli za, in pred, vsako (uspešno) znamko.
Zapišite si, kaj bi radi počeli. Posebej zapišite, kako se ob tem počutite. Je vredno truda? Potem ste na pravi poti. Vrednost znamk je v zadovoljnih ljudeh za njimi. Elon Musk je zadovoljen celo, ko se njegova raketa (spet) zruši: "Spet smo se naučili kako ne deluje."
Kot strokovnjak za (digitalni) marketing, kako sami gledate na influencerje? Kako bodo sooblikovali prihodnost marketinga in kaj se nam obeta?
Ta strah je uničil največ sanj. Influencerji so digitalni prostor izražanja odprli in pregnali tiste največje strahove. S tem so mnogo ljudem naredili veliko dobrega.
Influencerji lahko dosežejo veliko marketinških in prodajnih ciljev. Predstavijo ponudbo svojim sledilcem, oboževalcem. Testirajo jo in predstavijo svoje mnenje. Posredujejo pri prodaji, ki jo lahko s pomočjo affiliate linkov in promo kod natančno merimo.
Podjetja se množično odločajo za sodelovanje z influencerji in ti so (končno) nagrajeni za svoje dolgoletno prizadevno delo. A ravno v uspehu je seme bodočih problemov.
Biti influencer pomeni, da opravljaš delo, ki daleč presega okvirje osemurnega delovnika. Posledično si od tega prihodka popolnoma odvisen. Iz tega razloga influencerji pogosto sprejmejo preveč sodelovanj s podjetji. In tako izgubljajo svoj najbolj dragocen kapital: iskrenost. Sledilci lahko začutijo, da v resnici niso tam, zaradi njih, ampak zaradi njihovih evrov. Ljudje smo občutljiva bitja, vodijo nas čustva.
Zato priporočam, da niste odvisni le od zunanjih influencerjev. Sami gradite svojo osebno znamko. Vi ste najboljši influencer za svoje storitve, izdelke, ponudbe. Ni (pre)majhnega ali (pre)velikega podjetja za to strategijo. Deluje za branjevko na tržnici in najbogatejšega človeka na svetu, Elona Muska.
Kakšni so najnovejši trendi na tem področju oziroma kdo je danes "in"?
Mladi bežijo s platform, na katerih so se jim pridružili tudi njihovi starši. Posledično priložnost dobivajo nova in nova omrežja. TikTok in Snapchat za otroke in najstnike. Instagram za (mlajše) odrasle. Facebook za starejše odrasle. Twitter za hitra obvestila in reakcije. LinkedIn za poslovno uporabo. Messenger in WhatsApp za pošiljanje tekstovnih in video sporočil. Pa Viber in Telegram pri oblikovanju (zaprtih skupin). YouTube za zabavo, izobraževanje in sestavo lastnega "TV"-programa po želji.
Že od tega seznama se nam kar zvrti. Kje so šele specializirani servisi.
V poplavi opravil in trendov na družbenih omrežjih tako pogosto pozabimo na temelje digitalnega marketinga – kakovostne vsebine. Le-ta vam bo trajno prinašala obiske, kontakte, prodajo. Torej, najprej napišite dober članek za vašo blog stran in ga SEO optimizirajte.
Vaš prvi cilj naj bo zbirati kontakte obiskovalcev. Pripravite 5 do 7 različnih vrst vsebin, daril ... in jih predstavite skozi različne vpisne forme, pop-up obrazce. Avtomatizirajte komunikacijo z zbrano bazo preko vnaprej napisanih e-sporočil, s katerimi izobražujete, vodite ljudi do vaših člankov, videov. Po začetnem obdobju spoznavanja bo vaša baza ogreta. Pripravljena na nakup.
Vse se spreminja, a e-pošta ostaja kraljica digitalnega marketinga. Nobena druga metoda ni tako učinkovita in tako poceni. Uporabite bazo e-naslovov za povabilo na vaš webinar. Predstavite sebe, rešitev za probleme in ponudbo za tiste, ki želijo vašo rešitev.
Dovolite ljudem biti lenobni. Naj v zameno za svoj denar dobijo cel paket.
Baza e-naslovov in e-poštni marketing sta tudi edino zagotovilo svobode pred samovoljo spletnih mogulov. Facebook, Google, Amazon, Booking so postali preveliki. Namesto da bi združevali ponudnike in kupce, jih razdružujejo. Izkoriščajo svoj položaj in si, v škodo obeh, režejo vedno večji kos pogače. Večina podjetij je odvisna od oglaševanja na največjih platformah. Edina rešitev je v gradnji lastne znamke in lastni bazi e-poštnih kontaktov.
Začetniki in mladi so tukaj lahko celo v prednosti pred uveljavljenimi podjetji. Ni jim treba rušiti starih navad in načinov delovanja. Začnejo lahko na novo in to pravilno. Domači so s tehnologijami, vse znanje dobijo brezplačno, na enem mestu.
Oglaševanje na digitalnih kanalih postaja vedno dražje. Kar pomeni, da v ospredje stopajo kreativa in gladko speljani komunikacijski kanali. In s tem priložnost za vse, željne znanja.
Avtomatizacija, umetna inteligenca, tokenizacija bodo izbrisale marsikateri poklic. V naslednjih desetih letih bo eno od treh delovnih mest v Nemčiji zasedel robot oz. umetna inteligenca. Noben poklic ne bo varen pred to novo resničnostjo.
Zato se je treba že danes odločati za poklice, kjer te konkurence, ki ji sploh ne moremo konkurirati, še ne bomo imeli. Mednje spada tudi poklic strokovnjaka za digitalni marketing, ki tako šele začenja svoj vzpon.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV