Kako zadržati delavce, da vam ne zbežijo drugam?

Kako zadržati delavce, da vam ne zbežijo drugam?

M.M.
10.11.2022, 4:30
0
Visoka stopnja fluktuacije je nočna mora vsakega podjetja. Kaj torej storiti, da vam zaposleni, v katere ste vlagali, ne zbežijo k drugim delodajalcem?

Ko se podjetje začne soočati z visoko fluktuacijo delavcev, je čas za odločne ukrepe. Visoka fluktuacija kadra v podjetju je namreč pokazatelj, da je treba odnos do zaposlenih spremeniti. S hitrimi ukrepi pa lahko podjetje zaščiti tudi lasten ugled v javnosti, ki se lahko vpraša, zakaj kader v tolikšni meri zapušča določenega delodajalca in zakaj tako težko najde nove kandidate za delovna mesta. 

Visoka stopnja fluktuacije kadra predstavlja tudi veliko izgubo za podjetje, saj dolga leta vlagajo v in izobražujejo delavce, ki nato zbežijo drugam, morda celo h konkurenci. Ameriški tehnološki velikani se s tem pojavom borijo na različne načine: kader skušajo zadržati z vrtoglavimi letnimi bonusi, delnicami, višanjem plač, fleksibilnim in hibridnim delovnim časom in podobno. Prepričani so, da zadovoljen kader ne bo šel k drugim delodajalcem. 

Delodajalci se morajo torej posvetiti vprašanju, kako ohranjati nizko stopnjo fluktuacije kadra – s tem zadržijo dobre kadre, v primeru iskanja novih sodelavcev pa te privabijo na bistveno lažji način. 

Visoka stopnja fluktuacije kadra predstavlja tudi veliko izgubo za podjetje, saj dolga leta vlagajo v in izobražujejo delavce, ki nato zbežijo drugam, morda celo h konkurenci.
Visoka stopnja fluktuacije kadra predstavlja tudi veliko izgubo za podjetje, saj dolga leta vlagajo v in izobražujejo delavce, ki nato zbežijo drugam, morda celo h konkurenci.FOTO: Profimedia

Poglejmo nekaj nasvetov: 

Plača: dobra in primerna plača je na prvem mestu. Delodajalec bo težko zadržal kader, če v svoji panogi nudi najnižje plače. Prav tako je treba s plačami slediti dogajanju v družbi – podražitve, inflacija in podobno. 

PREBERI ŠE
Odločili so se, da bodo pomagali svojim zaposlenim

Nagrade: če je vsako dodatno opravljeno delo dodatno plačano, potem je več možnosti, da bo zaposleni ostal pri delodajalcu. Prav tako je treba nagraditi dosežene letne cilje, izplačati vse nadure in podobno. 

Splošno zadovoljstvo: klima v podjetju, še posebej ožjem kolektivu, je zelo pomembna. Če ni dobra, bodo zaposleni odhajali kljub visokim plačam. 

Možnost napredovanja: če zaposleni vidi, da nima več možnosti napredovanja, bo začel pogledovati k drugim delodajalcem. Takemu delavcu ponudite možnost dela na drugih oddelkih, kjer se bo lahko naprej karierno razvijal. 

Realno število delovnih nalog: delodajalec mora ustvariti realno sliko o tem, kaj lahko zaposleni naredi v osmih urah na dan oz. v 40 urah na teden. Če je zaposleni preobremenjen, bo šel drugam. Prav tako morate paziti, da ob odhodih kadra ne kaznujete delavcev, ki ostajajo – tako da jim naložite naloge sodelavcev, ki so dali odpoved. 

Pohvale: pohvale kot take niso zelo pomembne. Najbolj pomembno je, da zaposlenim jasno poveste, da cenite njihovo delo in da ste z njimi zadovoljni. 

Zdravje: pokažite zaposlenim, da skrbite za njihovo zdravje. Poleg vseh zakonskih predpisov upoštevajte tudi dodatne, ki jih opredelite znotraj podjetja ali oddelka. Spodbujajte jih h gibanju, odmorom, zdravi prehrani ... Če je le mogoče, zaposlenim ponudite brezplačno sadje. 

Aktivnosti: če finance v podjetju dopuščajo, potem zaposlenim omogočite brezplačno obiskovanje športnih aktivnosti (na primer fitnes), brezplačno izobraževanje (možnost jezikovnih tečajev), razmislite tudi, kaj lahko ponudite njihovim družinam (na primer brezplačen izlet za otroke zaposlenih ali celo nekajdnevne počitnice ...) ... 

Pogovor ena na ena: ključno pa je, da prisluhnete zaposlenim, zato redno opravljajte pogovore z zaposlenimi. Morda si želijo fleksibilnega urnika, jim izmensko delo več ne ustreza, se počutijo naveličane ... Takoj ukrepajte in skušajte delavca zadržati v podjetju. 

Zaključek

Zaposleni so temelj podjetja. Poskrbite, da bodo zadovoljni in da jih tako zadržite v podjetju. Zadovoljni delavci so tudi najboljša reklama, saj se dober glas širi od ust do ust. Tako ne boste imeli težav pridobiti novih zaposlenih. 

Za prikaz vsebine je potrebno omogočite piškotke družbenih omrežij. Omogoči piškotke

Vir: Forbes