Vsi zaposleni poznajo motilce delovnega procesa – ne glede na to, v kateri dejavnosti delate. Na primer: začnete pripravljati poročilo, za katero ste ocenili, da potrebujete dve uri, da ga zaključite. Začnete z delom, a na službenem računalniku zaslišite pisk, da ste prejeli elektronsko pošto. Pogledate in ugotovite, da sodelavec nujno potrebuje podatke o določenem projektu. Nato naslednji pisk – nadrejeni je sklical nujen sestanek. Zazvoni telefon in kliče vas naročnik.
Dve uri sta že mimo, vi pa ste s svojim poročilom šele na začetku. In predstavljajte si, kako bo videti, ko boste rekli, da ste za pripravo poročila potrebovali osem ur, čeprav je vsem jasno, da se to lahko naredi v dveh. Nihče pa ne upošteva, da obstajajo motilci delovnega procesa.
Zato so zanimivi nasveti uspešnih podjetnikov, ki so za spletno stran Forbes razkrili, kako se borijo proti tem motečim dejavnikom.

- Časovno obdobje
Številni so se odločili, da bodo delovni čas razdelili na bloke. Če delate osem ur, potem lahko ta čas razdelite na štiri bloke po dve uri. Odvisno od delovnih nalog, ki jih morate ta dan opraviti. To pomeni, da boste stišali telefon in izključili zvok na računalniku za dve uri. V tem času boste delali to, kar morate postoriti. Po preteku dveh ur lahko preverite službeni elektronski naslov in odgovorite na pošto. Če imate zgrešene klice, jih vrnite.
Kaj pa, če je kaj nujnega? Nič ni tako nujnega, da ne bi moglo počakati. Če vas je nadrejeni potreboval takoj in zdaj, potem mu razložite, da ste potrebovali mir za delo na poročilu. Če bo zahteval dokaz, da ste v času, ko ste bili nedosegljivi, res delali, mu pokažite, kaj vse ste postorili.
Lahko pa se tudi znotraj kolektiva dogovorite, kdaj v delovnem dnevu morate vsi zaposleni nujno biti dosegljivi na telefon in po elektronski pošti. To, da se zahteva, da se na vsako sporočilo odzovete v roku ene minute, je neproduktivno. Če pa nadrejeni to zahtevajo, potem morajo sprejeti tudi dejstvo, da boste za nalogo, ki bi jo uspešno zaključili v roku ene ure, potrebovali veliko več časa.
Saj te potrebujem le za minutko! Ja, morda je res le minutka, a delovni proces in tok misli sta prekinjena.
- Vztrajajte pri lastnih pravilih
Nekateri lahko delajo v pisarni, v kateri se ljudje ves čas pogovarjajo, odhajajo in prihajajo, poslušajo glasbo in podobno. Za nekatere je to moteče. Podjetje in vodja oddelka morata postaviti osnovna pravila, kako naj bo v pisarni. Nismo vsi enaki in kar je za nekoga prijetno, je za drugega moteče. Torej – če sodelavec želi med delom poslušati glasbo, naj uporabi slušalke. Če se kdo želi pogovarjati, naj se umakne v drug prostor. Gre za medsebojno spoštovanje in dogovor.
- Naučite se, kako živeti z njimi
Morda vam gre na živce sodelavčevo glasno žvečenje žvečilnega gumija, ki ga vsake toliko še napihne in glasno poči. Nekateri se tudi radi igrajo s pisalom ali računalniško miško – z njimi tapkajo po mizi, živčno klikajo in podobno.
V tem primeru razmislite o čepkih za ušesa. Tako se boste izognili neprijetnim odzivom, ko boste nekoga opozorili, da preglasno žveči in ustvarja moteče zvoke. Morda ste resnično hipersenzibilni, tako da se skušajte tudi vi prilagoditi na za vas moteče zvoke v delovnem okolju.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV