
Slovenci imamo zanimivo mišljenje o prodaji. Nanjo gledamo kot na vsiljevanje, teženje. Ponavadi menimo, da je to nekaj, česar mi ne moremo početi. Kakšno je vaše mnenje? Če imate svoje podjetje oziroma razmišljate, da bi odprli podjetje, je prodaja stvar, kamor morate postaviti svoj fokus.
Kaj pa, če imam predsodke pred prodajo? Če mislim, da to ni zame?
Lahko si pomagate na sledeč način in spremenite svoje razmišljanje o prodaji.
So tudi vas doma učili, da bodite tiho, da se ne izpostavljate? Da je treba pridno delati kot mravljica in bo potem za vas poskrbela država, podjetje, družba? No, pozabite na to. Svet deluje dokaj drugače (in najbrž ste to tudi opazili). Danes je vse, kar prinaša denar, povezano s prodajo. Vsi prodajamo, samo da se tega ne zavedamo. Prodajamo ideje partnerju, kam bi šli na počitnice, prodajamo ideje otrokom, da si je treba umivati zobe, šefu prodajamo idejo, zakaj bi morali dobiti večjo plačo ali pa dobiti drugačne zadolžitve. Računovodja prodaja prihranek, frizer prodaja samozavest, zidar prodaja topel dom in varnost. Pomislite torej, kako lahko pomagate svetu s svojim izdelkom oziroma storitvijo. Kakšen problem vi rešujete? Kakor koli pogledate, ste že od rojstva v prodaji (ste uspešno prodali idejo mami, da vam zamenja polulano plenico)?
Ali bi lahko živeli od prodaje tega, kar vas veseli? Ko sem bila še zaposlena, sem veliko razmišljala o tem. Če bi prodala toliko, kot prodam tukaj in delam za dobiček drugega ... Zakaj ne bi mogla delati za svoj dobiček? Se strinjate?
Prodaja kot ena od vlog, ki jih igramo
Ste opazili, da se do partnerja vedete drugače kot do prijatelja? Do svojega otroka drugače kot do otrok drugih? Do svoje mame drugače kot do šefa. Do sodelavcev drugače kot do poslovnih partnerjev? To je zato, ker v življenju igramo različne vloge. Igramo vlogo partnerja, očeta oziroma mame, zaposlenega, sodelavca, prijatelja, sina, hčere. Vsaki vlogi se prilagodimo, ko smo v njej. In tudi prodajo lahko vzamemo kot eno od vlog, ki jo igramo. Boljši smo v tej vlogi, lažje jo igramo (tako, kot velja za vse ostale vloge). Prodajnih veščin in prodajnega vedenja se je mogoče naučiti in jih ponotranjiti tako kot druge navade. Ko je potrebno, igramo prodajno vlogo.
Sedaj se vprašajte: kdo ste? Ste oče, mati, brat, šef, zaposleni …Vidite, to so samo vloge. In tudi prodaja je samo ena od vlog. Pomembna, da boste poslovno in finančno uspešni.

Se da prodaje naučiti?
Seveda! Samo če hočete!
Krog učenja poteka tako, da najprej nečesa ne vemo, da ne vemo (nimamo potrebe po tem, da bi nekaj počeli), potem se zavedamo, da nečesa ne znamo, potem se začnimo učiti in z vajo postajamo vse boljši in boljši. Na koncu to postane rutina. Tako kot vožnja avtomobila. Najprej smo nerodni, vsak zavoj je premišljen, nato vozimo podzavestno.
Sama v prodaji delam že 15 let. Morda bi kdo naivno mislil, da je moje delo biti trener, coach ... je pa to delno res. Najprej moram svoje programe prodati. Kakšni so bili moji prvi koraki v prodaji, ko sem odprla Grow Adriatik?
Najprej sem identificirala potencialne stranke in jih začela klicati (izvajanje hladnih klicev). To zahteva malo več časa, cilj vsakega klica pa je organizirati sestanek, kjer se lahko predstaviš potencialni stranki. V tej fazi je treba biti vztrajen. Slišiš veliko ugovorov, kot so: Me ne zanima. Že imamo ponudnika. Še nismo slišali za vas. Trenutno ne.
Nič ne de, si rečem. Tako ali tako ne morem delati z vsemi naenkrat :)
Vsak ne je bližji odgovoru DA. In prišli so prvi sestanki in prvi zaključeni posli.
Začela sem širiti mrežo na socialnih omrežjih. Zbirala sem kontakte na LinkedInu, jim pošiljala promocije in hitro naletela na kar nekaj dobrih poslovnih priložnosti in zaključenih poslov.
Potem gre vedno lažje, vendar ne pozabite, ne zaspite na lovorikah. Razvoj in ohranjanje posla je stalno delo.
Še nekaj mi je pomagalo pri tem, da sem se odločila za svoje podjetje. Spoznanje, da sveta ne vodijo najboljši, najbolj sposobni, najpametnejši, najlepši. Uspejo tisti, ki znajo prodati (Trump, Putin, Pahor – to nam vse pove :)). Lahko se vam to zdi nepravično, ampak to samo pomeni, da si zatiskate oči pred resničnostjo. In v bitki z resničnostjo vedno izgubimo.
Moj nasvet: Naučite se prodajnih veščin. Pomagale vam bodo tako pri poslovnih kot zasebnih uspehih.
Članek odraža stališče avtorja in ne odraža nujno tudi stališča uredništva. V naslednjem blogu Jane Colnar: Zakaj se prodaje branimo kot zimskih virusov?
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV