Cekin.si
Kako delati od doma, preverite v nadaljevanju članka.

Kariera

'Meni delo od doma sploh ne ustreza. Ne vem, kako naj se organiziram'

Mira Matković
13. 03. 2020 08.36
0

Številni zaposleni so ostali doma, saj so jim nadrejeni odredili delo od doma. Nekateri se s tem soočajo prvič in ne vedo, kako naj si organizirajo delovni čas. In sedaj so doma tudi otroci ...

Več videovsebin
  • Iz 24UR ZVEČER: Zakaj se mora javno življenje ustaviti 03:34
    Iz 24UR ZVEČER: Zakaj se mora javno življenje ustaviti
  • Iz SVETA: Javno življenje je treba ustaviti 01:32
    Iz SVETA: Javno življenje je treba ustaviti
Kako delati od doma, preverite v nadaljevanju članka.
Kako delati od doma, preverite v nadaljevanju članka.FOTO: Shutterstock

"Vsi v tej državi bomo morali živeti s temi posledicami in življenje še nekaj časa ne bo takšno, kot smo ga imeli do zdaj." To so besede Marjana Šarca, odhajajočega premierja, ki jih je izrekel na včerajšnji tiskovni konferenci, ko je napovedal zapiranje vzgojno-izobraževalnih institucij in razglasitev epidemije v Sloveniji. 

Včeraj so infektologi poslali pismo tako Šarcu kot Janezu Janši, ki bo kmalu prevzel premierski stolček, naj se že 12. marca, torej včeraj, v Sloveniji zaustavi javno življenje. Janša je dejal, da se nova koalicija s tem strinja. 

Da, naša življenja bodo nekaj časa drugačna. Osebno ne bi rekla, da se bomo žrtvovali, temveč da bomo morali s skupnimi močmi narediti nekaj, kar pač moramo. 

Spreminja se tudi način našega dela. Janša je včeraj pozival, naj se tam, kjer je to mogoče, organizira delo od doma. Vse več delodajalcev se odloča za ta ukrep, saj bodo tako zaščitili zdravje zaposlenih, delo pa bo opravljeno. 

Nekateri se z delom od doma soočajo prvič. Še več: nekaterim delo od doma sploh ne ustreza, saj jih moti osamitev ali pa se v domačem okolju ne znajo osredotočiti na delovne obveznosti. Tudi sposobnost samoorganizacije velikokrat močno šepa. Velikokrat se v teh primerih delovni dan razvleče na 16 ur. Zakaj? Zato, ker se ljudje ne osredotočijo na delo! Malo delajo, nato pomijejo posodo, malo delajo, nekaj prigriznejo, delajo, kuhajo ... Nikar ne počnite tega. 

Zato smo na Cekin.si pripravili nekaj nasvetov, kako učinkovito opraviti službene obveznosti doma. 

► Z vodjo oddelka se dogovorite, kaj pričakuje od vas: ali le to, da so obveznosti in delovne naloge narejene, in sicer ne glede na to, kdaj jih naredite (ponoči, če vam morda tako bolj ustreza), ali pa želi, da delate v prav določenem času, kot bi to bilo v primeru vaše fizične prisotnosti v pisarni, na primer od 9. do 17. ure. 

► Prav tako se z vodjo pogovorite in določite časovni okvir dneva, v katerem morate biti nujno dosegljivi. Morda je to med 8. in 14. uro, morda kasneje. Določite tudi, kako boste komunicirali - preko službene elektronske pošte, telefonsko, preko video klica ...

► Ne sprostite se preveč: čeprav delate od doma, to še ne pomeni, da ste lahko cel dan v pižami. Prvi dan vam bo to morda celo ustrezalo, tako da si kar privoščite. Drugi dan pa tega več ne počnite.

► Določite urnik: urnik je obvezen! Če gre le za to, da mora biti delo narejeno, si sami določite, kdaj boste delali – zjutraj, popoldne ali ponoči. Pripravite načrt dela, v katerem boste opredelili ure. Na primer: delal bom od 6. do 10. ure in nato od 12. do 16. ure.

Če ste se z nadrejenim dogovorili, da morate delati ob točno določenih urah, potem se držite dogovora.

Kakor koli že: najbolj pomembno je, da strogo upoštevate urnik.

► Določite prostor, kjer boste delali: enkrat v kuhinji, drugič v spalnici, tretjič … Morda vam tako ustreza, a najbolje bi bilo, če imate le en prostor, kjer opravljate svoje delo. Tako se boste lažje osredotočili na delovne naloge.

► Določite delovne naloge: morda vam jih bo določil nadrejeni, morda si jih določate sami. V obeh primerih bodite dosledni. Dobro je tudi, če ob zaključku dela vodji pošljete poročilo, kaj ste ta dan naredili. Ne zaradi nadzora, temveč zaradi občutka, da kljub prazni pisarni delo nemoteno poteka naprej. Tako se boste vsi bolje počutili – vodja in celoten kolektiv.

► Določite čas za kosilo: tudi ko delate od doma, si privoščite čas za kosilo. Pojejte nekaj zdravega, oddahnite si, spijte kavo … Nato nazaj na delo! Odmor ne sme biti daljši od 30 minut.

Sedaj so doma tudi otroci. Kako delati od doma v tem primeru? Dobra organizacija in priprave so ključnega pomena.
Sedaj so doma tudi otroci. Kako delati od doma v tem primeru? Dobra organizacija in priprave so ključnega pomena.FOTO: Shutterstock

Kaj pa, če je doma tudi otrok?

Glede na to, da so otroci sedaj doma, se je marsikdo znašel v zagati, kako delati od doma ob prisotnosti otroka. Pravila, disciplina in red so v tem primeru nujni. Z otrokom se je seveda potrebno pogovoriti in mu razložiti nastalo situacijo. Postavite jasna pravila, ki bodo veljala za vse domače. Tudi otroci naj imajo svoje obveznosti – pospravljanje, učenje, igra …

Zvečer se pripravite na naslednji dan: pripravite naloge, ki jih bo moral otrok opraviti, učno snov, ki jo bo moral predelati in podobno. Nato naj se igra, pospravlja … Skupaj pojejta kosilo, ki ste ga pripravili že prejšnji večer, in se podružita. Nato spet nazaj na delo. Ko se delovni dan doma zaključi, pa uživajte skupaj v preostanku dneva. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795