Med zadnjo finančno krizo so delodajalci delavce stisnili v kot: med ljudmi je vladal strah, bili so tiho in pristajali so na vse pogoje dela - tudi na najbolj nehumane.
A nato so se zgodile demografske spremembe ... staranje prebivalstva, pomanjkanje nove delovne sile, pomanjkanje kvalificiranega kadra ... Zgodili so se mladi, ki več ne pristajajo na kar koli, in zgodili so se starejši, ki so odprli oči.
Delodajalci so še pred kratkim menili, da bodo zaposlenim ponudili malce višje plače in da bodo tako "kupili" dobre delavce. Toda, ne gre le za denar.
Poglejmo primer Japonske, kjer se delodajalci soočajo z velikimi spremembami v miselnosti delavcev. Japonci so vedno veljali za pridne, poslušne, marljive delavce, ki so delali po cele dneve. Sedaj morajo japonska podjetja tekmovati v tem, kako zadržati kader. Najprej so ponujali le denar, a delavci so vseeno odhajali drugam. Raziskave so pokazale, da delavcev več ne morejo kupiti le z denarjem.
"Če me vprašate, kaj bi prej sprejela - višjo plačo ali fleksibilne delovne pogoje, bi sprejela fleksibilnost. Želim se poročiti in imeti družino. Za družino pa potrebujem čas," je tujim medijem povedala 24-letna Japonka, ki od delodajalca pričakuje, da bo spoštoval njeno zasebno življenje in ga celo izboljšal.
Na Japonskem se bazen delovne sile bliskovito manjša, tisti, ki v njem aktivno plavajo, pa imajo svoje pogoje. Delodajalci se zato prilagajajo novim smernicam in v podjetja uvajajo nove pogoje dela. Nekatera podjetja zaposlenim celo plačujejo nastanitev, brezplačno prehrano, ugodnosti za delavce, ki imajo družino in podobno. Tako se kult popolne zvestobe delodajalcu, ki je dolga leta vladal v državi, spreminja.
"Moj novi delodajalec me je sicer plačal več, a urnik je bil grozen," je dejal 42-letnik, ki je bil zaradi tega izredno nezadovoljen. Ko je podjetje zaznalo, da bi lahko ostalo brez delavca, se je odločilo za nekatere ugodnosti: prilagodljiv delovni čas, delo od doma ... 42-letnik se je odločil, da pod takimi pogoji ostane v podjetju.
Japonska podjetja so dojela, da morajo tudi aktivno ustvarjati dobro vzdušje v kolektivih. "Ne gre več le za denar. Ljudje želijo delati v dobrem delovnem ozračju," je dejal predstavnik podjetja Interworks.
Komentarji (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV