Te dni smo preverili, katera podjetja izplačujejo božičnice in v kakšni višini ter kako obdarujejo zaposlene oz. ali delavcem pripravijo novoletne zabave. Prav tako, ali obdarujejo tudi otroke zaposlenih.
Preverili pa smo tudi, kako podjetja obdarujejo poslovne partnerje. Nekatera se sicer odločijo, da bodo denar raje namenila v humanitarne projekte.
V podjetju HOFER so za Cekin.si razložili, da skladno z etičnim kodeksom poslovnih daril ne sprejemajo in jih tudi ne dajejo ... tudi ob koncu leta ne. Kot večji trgovec se zavedajo svoje odgovornosti do poslovnih partnerjev oziroma dobaviteljev ter skupaj z njimi ustvarjajo medsebojno spoštljiv odnos, ki temelji na zaupanju ter dolgoročnih odnosih. Verjamejo namreč, da je potrebno sodelovanje v obliki partnerskega odnosa nagrajevati celo leto in ne zgolj s pozornostjo ob koncu leta.
Področju družbene odgovornosti dajejo velik poudarek skozi celotno leto. Izvajajo ali podpirajo številne aktivnosti in projekte, kjer sodelujejo z različnimi neprofitnimi, dobrodelnimi in socialnimi ustanovami, npr. Karitas in Botrstvo. Prav tako se zavedajo pomena lokalnih skupnosti, tako da podpirajo tudi številne lokalno družbeno koristne in dobrodelne organizacije.
Po vzoru lanskoletne uspešne akcije je tudi letošnji zaključek leta posvečen njihovemu najbolj nasmejanemu projektu Nasmeškotki, s katerim podpirajo delovanje projekta Botrstvo v Sloveniji. Letos bodo sredstva od prodaje omenjenih piškotkov namenjena za akcijo Čarobna zima, s čimer bodo otrokom v stiski pod okriljem projekta Botrstvo omogočena nepozabna zimska doživetja ter tako polepšani praznični dnevi.
V Lidlu so nam povedali, da zabav za poslovne partnerje ne prirejajo. Skladno z internimi pravili poslovanja, Lidl Slovenija ne obdaruje poslovnih partnerjev. Izjemo predstavljajo darila ob koncu leta, ko za poslovne partnerje pripravijo darila simbolične vrednosti. Novoletna darila vsebujejo izključno izdelke iz njihove ponudbe ali aktualne komunikacijske akcije. Na tak način neposredno povežejo komunikacijske zgodbe in blagovno znamko s tistimi, ki jih pri delu srečujejo na poslovni ravni.
Povedali so nam še, da so vseskozi humanitarno aktivni in ne le ob koncu leta. Kljub temu pa vsak december že tradicionalno pripravijo nekatere obpraznične aktivnosti. Tako so v trgovinah postavili košare, s katerimi spodbujajo kupce, da darujejo kak izdelek tudi v humanitarne namene – v vsaki trgovini se zbirajo izdelki z daljšim rokom trajanja, ki ne potrebujejo hladilne verige, za lokalno humanitarno organizacijo. Že drugo leto zapored so v sodelovanju z nacionalno televizijo pripravili Dobrodelni vikend, kjer pomagajo pri zbiranju sredstev za Zvezo prijateljev mladine Slovenije. Že šesto leto zapored pa del sredstev od prodaje izdelkov praznične blagovne znamke Deluxe namenijo tudi še kakovostnejšemu zdravljenju in rehabilitaciji najmlajših bolnikov. Zadnjih nekaj let tako Univerzitetnemu rehabilitacijskemu inštitutu RS Soča pomagajo pri nakupu različnih naprav, ki pripomorejo k učinkovitejši gibalni rehabilitaciji otrok in mladostnikov, ki se tam zdravijo. Letos bodo sredstva namenili postavitvi posebnega poligona za učenje spretnejše vožnje z ročnim ali električnim vozičkom, kar je ključno za večjo samostojnost in samozavest otrok, ki ne morejo hoditi.
Tudi v Mercatorju donacije v humanitarne namene raje namenjajo čez celo leto. Korporativnega obdarovanja poslovnih partnerjev v Mercatorju tudi letos ne bodo pripravili. Seveda pa se bodo posamezni vodilni svojim poslovnim partnerjem za sodelovanje v tem letu lahko zahvalil kako drugače, denimo s povabilom na druženje ob kosilu.
Kaj pa farmacevti?
V Krki so za Cekin.si povedali, da novoletnih sprejemov za poslovne partnerje ne organizirajo. Ključne partnerje obiskujejo preko celega leta. Osebna srečanja pred ali po novem letu pa so priložnost tako za zahvalo partnerjem za dobro sodelovanje v letu, ki se izteka, kot tudi za načrtovanje skupnih poslovnih ciljev v prihodnje, pravijo.
Razložili so nam tudi, da je družbeno odgovorna naravnanost neločljivo povezana z njihovim poslanstvom živeti zdravo življenje in je trdno vpeta v strategijo njihovega poslovanja. Dolgoročno sodelovanje z družbeno skupnostjo in spodbuden prispevek k njenemu razvoju, ne le s sponzoriranjem in donacijami, ampak tudi z dejanji krkašev posameznikov, sta pomemben del Krkine tradicije in ga negujejo skozi vse leto. Tako so tudi letošnjo pomlad organizirali akcijo, ki so jo poimenovali Krkin teden humanosti in prostovoljstva, v okviru katere je več kot 1.100 Krkinih sodelavcev različne dejavnosti združilo v humanitarni teden: zbirali so oblačila in druge potrebščine za odrasle in otroke, pomagali na Rdečem križu in Karitasu, darovali kri, pomagali starejšim v Domovih starejših občanov, preživeli čas z varovanci varstveno-delovnih centrov ter zvez in društev oseb s posebnimi potrebami ter otroki s šol s prilagojenim programom, zbirali hrano za pse in mačke iz zavetišč ter organizirali čistilno akcijo. Akcijo so v taki obliki letos zasnovali že sedmič, nadaljevali pa jo bodo tudi v prihodnjem letu.
Kaj pa v Leku? Povedali so nam, da za poslovne partnerje ne pripravljajo posebnega dogodka, na področju dajanja daril pa sledijo veljavni zakonodaji, internim politikam ter običajem oz. praksi poslovne etičnosti.
V Leku družbeno odgovornost razumejo kot pomemben element njihove poslovne strategije. Prepletena je v vse pore njihovega delovanja ter neposredno povezana z uresničevanjem njihovega poslanstva, vizije in strategije. Živijo jo vsak dan, na vsakem koraku, skozi vse leto, poudarjajo. Razvijajo jo na dveh temeljih – na zagotavljanju dostopa do zdravljenja in odgovornem poslovanju. Pri tem se osredotočajo na ključne deležnike: bolnike, zaposlene, delničarje, zdravstvene partnerje in družbo. Odgovornost do širšega družbenega okolja so v letošnjem letu izkazovali skozi vse leto, v različnih humanitarnih, zdravstvenih in izobraževalnih aktivnostih. Precejšen del svoje pozornosti so pri tem namenili otrokom in se s tem priključili prizadevanjem za ustvarjanje zdravega, veselega in prijaznega otroštva, z enako možnostjo za življenje, rast in razvoj vseh in prav vsakega otroka. "Ponosni smo tudi na naše sodelavce, ki vsako leto dokazujejo, da imajo veliko srce. V letošnjem letu je v okviru dni, ki jih namenjamo prostovoljstvu, svoj čas pomoči potrebnim namenilo več kot 600 sodelavcev," so še poudarili.

Kako je s humanitarnostjo v bankah?
V NLB so za Cekin.si povedali, da ob koncu leta srečanja za poslovne partnerje ne organizirajo, tudi jih ne obdarujejo. Zato pa praviloma vsako leto namenijo sredstva v humanitaren namen. Lani so jih namenili Univerzitetnemu rehabilitacijskemu centru SOČA za nakup kognitivnega računalniškega programa, ki otrokom lajša gibalno rehabilitacijo. Tej dobri praksi bodo sledili tudi letos.
V Nova KBM pa se že več let zapovrstjo v prazničnem času odločijo, da namesto nakupa poslovnih daril, sredstva namenijo v dobrodelne namene. Letos so se pridružili vseslovenskemu projektu "Veriga dobrih ljudi", novemu projektu Zveze prijateljev mladine Ljubljana Moste-Polje, v katerem sodeluje tudi medijska hiša Pro Plus. Tako bodo pomagali družinam z mladoletnimi otroki, ki so se znašle v primežu revščine. V Novi KBM zadnja leta sodelujejo tudi v akciji "Ko je božič, je božič za vse", ki jo organizira Radio City.
Kako je v drugih podjetjih?
Iz Elesa so za Cekin.si sporočili, da pogostitve za poslovne partnerje ne pripravljajo. Jih pa bodo obdarovali s paketi slovenskega sadjarstva. Poslovna darila se gibljejo v vrednosti med 6,5 evra in največ 18,8 evra. Za poslovna darila bodo v družbi namenili približno 14.000 evrov.
Za humanitarne namene bodo v letu 2018 namenili 40.000 evrov. Gre za manjše zneske in veliko donirancev iz vse Slovenije.
Iz Elektra Ljubljana so nam sporočili, da zabave za poslovne partnerje ne organizirajo. Pripravili pa bodo prednovoletno srečanje zaposlenih z manjšo pogostitvijo, in sicer v prostorih v Stari mestni elektrarni - Elektro Ljubljana. Poslovne partnerje bodo obdarili z manjšo priložnostno pozornostjo. "Kot družbeno odgovorno podjetje skozi celo leto sodelujemo pri dobrodelnih akcijah in podpiramo projekte socialnih in okoljskih vrednot," so nam še zaupali.
V Elektro Maribor so nam povedali, da pogostitve za poslovne partnerje ne pripravljajo. Prav tako ne predvidevajo poslovnih daril, takšna praksa pa je že nekaj let. "Elektro Maribor skozi vse leto sistematično posveča posebno pozornost humanitarnim organizacijam na svojem oskrbnem območju, ki jim namenja sredstva za pomoč tistim, ki jo najbolj potrebujejo," so nam še razložili.
Kaj pa GEN-I? "Poslovna darila so odraz osebnega odnosa do naših poslovnih partnerjev, njihova višina ne presega davčno omejene vrednosti," so nam odgovorili na naše vprašanje.
Predstavniki Darsa so nam zaupali, da za poslovne partnerje ne pripravljajo pogostitve, zato pa jih bodo obdarovali, in sicer s slovenskimi proizvodi (med, praline ...) ter deli slovenskih ustvarjalcev. Skupno bodo za darila odšteli do 15.000 evrov.
Dars bo tudi letos doniral otrokom iz projekta Botrstvo (Zveza prijateljev mladine Ljubljana Moste Polje), na kar so zelo ponosni. Darovali bodo 25.000 evrov.
Iz OMV so nam sporočili, da za izbrane poslovne partnerje pripravijo manjše pozornosti. "V sklopu družbene odgovornosti smo v družbi OMV skozi celotno leto vključeni v aktivnosti, ki jih v največji meri izvajamo v sodelovanju z Zvezo prijateljev mladine. Tako že deset let omogočamo otrokom iz socialno ogroženih družin preživetje jesenskih počitnic na taboru v Kranjski Gori, skupaj s člani Kluba zvestobe OMV SMILE & DRIVE pa smo letos poskrbeli tudi, da so se otroci iz socialno šibkejših okolij podali na poletne počitnice na morje," so nam še zaupali.
V Petrolu pa so razložili, da že osmo leto zapored izvajajo vseslovensko humanitarno akcijo Naša energija povezuje, s katero sredstva, predvidena za nakup poslovnih daril, namenijo posameznikom, društvom in projektom v lokalnih skupnostih, ki jih izberejo zaposleni na Petrolovih prodajnih mestih (vsak bencinski servis po 200 evrov donacije za lokalno okolje) po Sloveniji. "Ob zaključku letošnjega leta bo družba Petrol že osmo leto zapored v humanitarne namene podarila več kot 60.000 evrov. V osmih letih je bilo tako podarjenih že več kot 500.000 evrov," so še poudarili.
Kar se tiče ostalih humanitarnih projektov, so v sklopu njihovega internega projekta Vračamo družbi, v sodelovanju z ZPM Slovenija obdarili več kot 260 otrok iz socialno šibkejših družin, hkrati pa so podprli tudi vseslovensko akcijo Božiček za en dan, v sklopu katere so obdarili še 50 otrok. Zaposleni so se izkazali kot izjemno srčni, saj so za obdarovanje izbrali tudi po več otrok, so ponosno poudarili.
"Kljub temu, da je Slovenija trenutno v dobri "gospodarski kondiciji", še vedno obstajajo velike družbene razlike, prav tako pa raste število ljudi, ki živijo pod pragom revščine. V družbi Petrol, kjer sta spoštovanje in srčnost pomembni vrednoti, se zavedamo, da lahko ravnotežje v družbi pomaga soustvarjati vsak od nas. Zaposleni na Petrolu bodo tako tekom vseh omenjenih akcij ponovno razveselili številne socialno ogrožene otroke in družine, pomagali bolnim in invalidnim, lokalnim šolam in vrtcem, humanitarnim društvom in organizacijam, društvom na področju zdravstva, reševanja, izobraževanja, mladine ter drugim pomoči potrebnim," so še poudarili.
Kako pa je v Pošti Slovenije in v Slovenskih železnicah?
V Pošti Slovenije so nam povedali, da vsako leto pripravijo ponovoletno srečanje za poslovne partnerje. Tokrat bo to v začetku meseca februarja.
Finančna sredstva, ki so namenjena nakupu poslovnih daril, v letošnjem letu v večini namenjajo družbeno koristnim projektom oz. tistim, ki najbolj potrebujejo pomoč. Predviden proračun za nabavo poslovnih daril so sicer že v zadnjih letih zniževali, sicer pa se v zadnjih letih pri obdarovanju odločajo predvsem za darila v obliki lastnih produktov.
"Večinoma nakup klasičnih poslovnih daril nadomeščamo z dobrodelnimi darili širši javnosti. Tako namenjamo oz. dodeljujemo donacije zdravstvu, kulturi, izobraževanju in lokalnim skupnostim. Strategija doniranja je tesno vpeta v naše poslovanje, zato finančno pomagamo pri izvedbi različnih projektov. Kot družbeno odgovorno podjetje podpiramo društva, institucije, zavode, ustanove ter mnoge humanitarne, izobraževalne in razvojne projekte ter tudi dejavnosti s področja kulture, izobraževanja, športa itd. Pošta Slovenije v dobrodelne namene z donacijami raznim organizacijam in društvom prispeva vsako leto skoraj 200.000 evrov. V letošnjem letu smo sredstva namenili npr. UKC Maribor za pomoč pri nakupu aparata za ginekološko onkologijo, Rotary clubu LJ-Emona za pomoč pri izvedbi dobrodelnega dogodka Anin ples, Invalidskemu društvu ILCO MB za pomoč pri delovanju društva, Mladinskemu domu Maribor za pomoč pri obnovi mladinskega stanovanja in podobno," pravijo.
Predstavnica Slovenskih železnic pa nam je sporočila, da so se poslovnim darilom odpovedali in denar raje namenili za projekt Veriga dobrih ljudi.
Kaj pa telekomunikacije?
V A1 so nam zaupali, da bodo enako kot v preteklih letih tudi letos sredstva, namenjena za poslovna darila, podarili v dobrodelne namene. Letošnje leto so v želji ohranjati slovenski jezik in kulturo branja v A1 Slovenija posvetili širjenju pisane besede med uporabniki vseh generacij in različnih skupin prebivalstva. Branju je posvečena tudi letošnja novoletna donacija v višini 9.500 evrov, ki so jo poklonili Zvezi društev slepih in slabovidnih Slovenije (ZDSSS) za obogatitev nabora literarnih del v Knjižnici slepih in slabovidnih Minke Skaberne (KSSMS) v prilagojeni tehniki za slepe in slabovidne.
Iz Telekoma so za Cekin.si sporočili, da so tako pri organizaciji dogodkov kot pri obdarovanju poslovnih partnerjev in zaposlenih racionalni. Pri obdarovanju izhajajo iz dejavnosti Skupine Telekom Slovenije, tako da najpogosteje podarijo izdelek družbe Soline.
Tako kot že nekaj zadnjih let bodo tudi v letošnjem decembru 10.000 evrov donirali projektu Botrstvo v Sloveniji, in sicer za razvoj oz. uresničevanje talentov in šolanje mladih iz socialno-šibkejših okolij. Poleg tega so številnim organizacijam pri obdarovanju otrok, mladih, invalidov in starejših pomagali s promocijskimi paketi, zaposleni pa sodelujejo tudi v projektu Trije zimski botri, ki skrbi za to, da se skrite želje otrok, ki jih napišejo v pismih, uresničijo.
V T-2 so nam povedali, da družbena odgovornost sodi med ključne strateške usmeritve njihove družbe, zato sredstva v humanitarne oziroma dobrodelne namene namenjajo skozi celo leto in ne zgolj ob koncu leta. Tako so v letošnjem letu v okviru dobrodelne akcije T-2©življenje s pomočjo uporabnikov njihovih storitev in partnerjev zbrali sredstva za nakup novega in modernega reševalnega motorja za potrebe nujne medicinske pomoči Zdravstvenega doma Maribor. Prav tako so bolnikom in zaposlenim v enoti polintenzivne terapije na internem oddelku Splošne bolnišnice Jesenice vroče poletne dni olajšali z novo klimatsko napravo, Enoti za intenzivno nego in terapijo novorojenčkov ljubljanske porodnišnice pa so donirali nov aparat za neinvazivno podporo dihanju novorojenčkov.
Kako je v drugih podjetjih?
Iz Gorenja so nam sporočili, da se v poslovnih darilih zrcali kultura podjetja, zato v Skupini Gorenje vsako leto posebej skrbno sestavijo koncept božično-novoletnega obdarovanja za poslovne partnerje. Z darili želijo izraziti zahvalo za sodelovanje ali izkazati drobno pozornost partnerjem in sodelavcem na različnih koncih sveta. Podarjamo izdelke, ki so povezani z njihovo panogo in slovenskim poreklom, zato se darila nanašajo na izdelke za dom in uživanje v kulinaričnih dobrotah.
Pri Akrapoviču so nam povedali, da poslovnim partnerjem in tudi drugim podarjajo poslovna darila, ki so povezana z njihovo dejavnostjo in so odvisna od priložnosti. Tudi letos bodo vse partnerje obdarili s poslovnimi darili iz Akrapovičeve kolekcije poslovnih daril.
"Podjetje Akrapovič d.d. skozi vsa leta namenja sredstva za humanitarne namene, med njimi pa letos izstopa tudi pomoč zaposlenim, ki so v velikem junijskem neurju s točo utrpeli veliko premoženjsko škodo. Letošnji skupni znesek donacij bo presegel 100.000 evrov," so nam še povedali.
In tudi tokrat smo za konec pustili podjetje LTH Castings: pogostitve za poslovne partnerje ne pripravljajo, za njih pa imajo izključno simbolična darila, večinoma reklamni material. Posebnih poslovnih daril ob koncu leta ne načrtujejo, saj to v današnjem času več ni običajno, menijo. "Za humanitarne in športne namene ter za potrebe lokalnih skupnosti doniramo preko celega leta. Vse je predvsem vezano na naše lokalno okolje," so nam še razložili.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV