Te dni smo pogledali, katera podjetja izplačujejo božičnice in v kakšni višini ter kako obdarujejo zaposlene oz. ali delavcem pripravijo novoletne zabave.
Tokrat pa smo pod drobnogled vzeli obdarovanje poslovnih partnerjev. V kolikšni meri je to še prisotno? Katera podjetja so tovrstna obdarovanja opustila in ta znesek raje namenijo v humanitarne namene? Koliko in za katere projekte?
V Lidlu so za Cekin.si odgovorili, da zabave za poslovne partnerje ne bodo priredili. Sicer ne prakticirajo obdarovanja poslovnih partnerjev, a ob koncu leta naredijo izjemo. Takrat jim pripravijo darila simbolične vrednosti. "Novoletna darila vsebujejo izključno izdelke iz naše ponudbe ali aktualne komunikacijske akcije. Na tak način neposredno povežemo naše komunikacijske zgodbe in našo blagovno znamko s tistimi, ki jih pri našem delu srečujemo na poslovni ravni," so nam sporočili.
Podjetje je znano tudi po svoji dobrodelnosti. Naj spomnimo le na zadnjo: Lidl Slovenija je v novembru z različnimi dobrodelnimi aktivnostmi zbral 12.844 evrov. Zbrana sredstva vseh movembrskih aktivnosti so namenili nakupu aparata za endoskopsko drobljenje kamnov v sečnem mehurju in ledvici, ki ga Klinični oddelek za urologijo Kirurške klinike UKC Ljubljana nujno potrebuje, saj je stari aparat iztrošen, zastarel in pogosto neučinkovit.
V Hoferju so nam zaupali, da skladno z njihovim etičnim kodeksom poslovnih daril ne sprejemajo in jih tudi ne dajejo – tudi ob koncu leta ne. "Dobavitelji so z našim delovanjem ustrezno seznanjeni in ga cenijo, saj vzpostavlja jasna pravila, kjer vsak pozna svoje naloge in dolžnosti, predvsem pa nudi možnosti za dolgoročno partnerstvo. Dolgoročna sodelovanja s številnimi dobavitelji tudi dokazujejo, da smo korekten poslovni partner, še posebej pa cenijo redno plačilo v dogovorjenem roku 33 dni," so poudarili in dodali, da imajo razvit portal za dobavitelje z možnostjo predčasnega plačila računov.
A ne le odgovornost do partnerjev, za njih je pomembna tudi odgovornost do celotne družbe, in sicer čez celo leto. "S tem razlogom sodelujemo z različnimi neprofitnimi, dobrodelnimi in socialnimi ustanovami, kot sta Karitas in Botrstvo. Tako s podporo najrazličnejšim projektom, v katere vključujemo tako naše kupce kot tudi naše zaposlene, pomagamo tistim, ki si praznično vzdušje zaradi socialne stiske, v kateri so se znašli, težko pričarajo. Veseli smo, da nas mnoge organizacije vidijo kot pomembnega partnerja pri izvedbi družbeno koristnih projektov in da lahko po svojih zmožnostih prispevamo k izboljšanju družbenih razmer," so nam razložili. Decembra izvajajo projekt "Nasmeškotki", s katerimi želijo pričarati čim več nasmehov na obraze otrok, ki živijo v socialni stiski. Celoten izkupiček od prodaje je namenjen otrokom, vključenim v projekt Botrstvo v Sloveniji.
Mercator že vrsto let ne prireja zabav za poslovne partnerje in sredstev ne namenja za poslovna darila, ampak jih nameni za donacije in druge oblike pomoči humanitarnim organizacijam in osebam v stiski.

V Leku pravijo, da za poslovne partnerje ne pripravljajo dogodka. Na področju dajanja daril sledijo veljavni zakonodaji, internim politikam ter običajem oz. praksi poslovne etičnosti. Podjetje je znano po svoji družbeni odgovornosti.
Novoletnih sprejemov za poslovne partnerje v Krki tudi letos ne bodo organizirali. Svoje ključne partnerje pred ali po novem letu vedno obiščejo osebno, so nam razložili. Tovrstna srečanja so priložnost tako za zahvalo partnerjem za dobro sodelovanju letu, ki se izteka, kot tudi za načrtovanje skupnih ciljev v prihodnje, dodajajo. Partnerje v prazničnem času obdarijo z manjšimi, simbolnimi darili, ki nimajo visoke materialne, temveč sporočilno vrednost. "Večino poslovnih daril so nam v zadnjih letih izdelali varovanci vzgojno varstvenih centrov; na ta način udejanjamo tudi svojo družbeno odgovornost do tistih, ki so potrebni družbene pomoči. Letos je to ročno izdelan knjižni označevalec na svili. Poleg že omenjenih darilc podarjamo tudi knjige, ki jih pripravljamo v lastni izdaji v okviru Krkine zbirke knjig, kot so monografija reke Krke, monografija Novega mesta in knjigi Reka zgodb, v katerih so svoje spomine strnili sedanji in upokojeni krkaši. Pri izbiri upoštevamo prakso poslovne etičnosti in multikulturnosti, obenem pa pripravljamo darila v vrednosti, ki je skladna z davčno zakonodajo, ne samo v Sloveniji, temveč v vseh državah kjer poslujemo," so nam razložili.
V Elektro Maribor so nam zaupali, da poslovnih partnerjev ne obdarujejo, prav tako za njih ne pripravijo pogostitve. Tako je že nekaj let. Zato pa skozi vse leto na svojem oskrbnem območju sistematično posvečajo posebno pozornost humanitarnim organizacijam, ki jim namenjajo sredstva za pomoč ljudem, ki to pomoč potrebujejo.
Tudi v Elektro Ljubljana pravijo, da so družbeno odgovorno podjetje, ki skozi celo leto sodeluje pri dobrodelnih akcijah in podpira projekte socialnih in okoljskih vrednot. Poslovne partnerje pa bodo obdarili z manjšo pozornostjo, ki so jo pripravili ob 120-letnici Stare mestne elektrarne in elektrifikacije Ljubljane.
Na Darsu so nam razložili, da se je uprava odločila, da bodo sredstva, ki so jih v preteklosti namenjali nakupu posebnih novoletnih poslovnih daril, letos že drugič namenili otrokom iz projekta Botrstvo, in sicer tako kot lani 20.000 evrov.
V Pošti Slovenija so bili malce bolj zgovorni. Odgovorili so, da vsako leto pripravijo ponovoletno srečanje za poslovne partnerje, in sicer v mesecu januarju. Obdarujejo pomembnejše poslovne partnerje, tako na ravni uprave družbe kot na ravni poslovnih enot. Predviden proračun za nabavo poslovnih daril so v zadnjih letih znižali, že nekaj let pa stremijo k temu, da izberejo praktična in uporabna darila. Sicer pa se v Pošti Slovenije v zadnjih letih pri obdarovanju odločajo predvsem za darila v obliki lastnih produktov.
"Ker vključujemo v svoje poslanstvo tudi družbeno odgovornost in si poleg ekonomskih zastavljamo tudi nefinančne in družbene cilje, večinoma nakup klasičnih poslovnih daril nadomeščamo z dobrodelnimi darili širši javnosti. Tako namenjamo oz. dodeljujemo donacije zdravstvu, kulturi, izobraževanju in lokalnim skupnostim. Strategija doniranja je tesno vpeta v naše poslovanje, zato finančno pomagamo pri izvedbi različnih projektov. Kot družbeno odgovorno podjetje podpiramo društva, institucije, zavode, ustanove ter mnoge humanitarne, izobraževalne in razvojne projekte ter tudi dejavnosti s področja kulture, izobraževanja, športa itd. Pošta Slovenije v dobrodelne namene z donacijami raznim organizacijam in društvom prispeva vsako leto skoraj 200.000 evrov," so razkrili.
V Luki Koper so letos praznovali 60. obletnico in so tekom leta organizirali različna srečanja. Zato ob koncu leta ne načrtujejo dodatnih dogodkov. Darila za poslovne partnerje so priročna: vino ali koledar ali beležka ali čokolada ali košarica lokalnih dobrot. "Za dobrodelne namene pa smo v Luki Koper tekom celega leta pomagali različnim prosilcem v skupni vrednosti 134.300 evra," so še dodali.
V Telekomu so nam povedali, da so konec novembra pripravili sprejem za poslovne partnerje, na katerem so sredstva, ki bi jih sicer namenili novoletnim voščilnicam, donirali projektu Botrstvo v Sloveniji. Donacijo v višini 10.000 evrov so na dogodku predali Aniti Ogulin, predsednici Zveze prijateljev mladine Ljubljana Moste-Polje, sredstva pa bodo namenjena štipendijam otrok in mladostnikov, opremi Vile Šumica v Kranjski Gori, ki je namenjen letovanju in zimovanju otrok, ter izvedbi projekta večgeneracijskega centra Skupna točka.
"Tako pri organizaciji dogodkov za poslovne partnerje in zaposlene kot pri obdarovanju smo racionalni. Pri obdarovanju izhajamo iz dejavnosti Skupine Telekom Slovenije, tako da najpogosteje podarimo izdelek družbe Soline," so nam še zaupali.
V A1 so nam povedali, da bodo enako kot v preteklih letih tudi letos sredstva, namenjena za poslovna darila, podarili v dobrodelne namene. Letos bodo v okviru praznične akcije Staro za novo izmed vseh telefonov, ki jih bodo odkupili, izbrali 100 najboljših in najbolj ohranjenih ter jih podarili Zvezi prijateljev mladine Slovenije. Ta jih bo razdelila med otroke v starosti od 12 do 14 let iz socialno šibkejših družin iz vse Slovenije.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV