Kako vplivajo različni odnosi s sodelavci na delo
Ljubezenski odnosi
V nekaterih podjetjih ljubezenski odnosi med sodelavci niso dovoljeni, saj lahko pride do konfliktov, ki se včasih prenesejo tudi na delovno okolje. To pomeni, da morajo ostali sodelavci spremljati vzpone in padce, ljubezenske zdrahe in drame dveh zaposlenih, ki sta v ljubezenskem odnosu. Še posebej postanejo taki odnosi problematični, če sta sodelavca čustveno nezrela, je prisotno ljubosumje ali favoriziranje, ne znata ločevati zasebnih problemov od službenega okolja, v svojo zgodbo vpletata ostale zaposlene, se ne moreta osredotočiti na delo ... Ljubezensko življenje ne sodi v delovno okolje in le redki pari so temu tudi dejansko kos.
Sovražni in prijateljski odnosi
Hočemo ali nočemo, ljudje se med seboj razlikujemo, zato se bomo z enimi takoj ujeli, medtem ko bomo imeli z drugimi malo morje težav, od komunikacije, delovanja, različnih odzivov in podobno. V teh primerih je izjemno pomembno, da poskusimo vzpostaviti dobre poslovne odnose, v katerih ločujemo delo od naših osebnih preferenc. Prijatelje si lahko izbiramo sami, medtem ko to ne velja pri zaposlenih, saj smo z našimi sodelavci prisiljeni sodelovati ne glede na to, ali nam ustrezajo kot osebnosti ali ne. Poskušajmo vzpostaviti poslovne odnose, ki naj temeljijo na naslednjih vrlinah, kot so spodbujanje, podpora in odprta komunikacija, saj je ključ do uspeha ravno v sodelovanju. Dober poslovni odnos ni nujno prijateljski, saj s prijatelji delimo tudi tiste plati svojega življenja, ki niso del poslovnega okolja. Pomembno je, da vzpostavimo mejo med zasebnim in profesionalnim odnosom, kar pomeni, da ne glede na to, kakšni so naši odnosi s sodelavci, z njimi ravnamo spoštljivo, korektno in pošteno.
Podrejni vs. nadrejeni odnos
Ne glede na to, ali smo v podrejenem ali v nadrejenem odnosu, se moramo zavedati hierarhije v podjetju in jo tudi spoštovati. Včasih to pomeni, da moramo upoštevati voljo nadrejenega ne glede na to, ali se z njim strinjamo ali ne, medtem ko obratno velja, da si moramo kot nadrejeni zgraditi avtoriteto in zaupanje, ki bosta temeljila na spoštovanju in razumevanju zaposlenih. Kot vodja smo odgovorni za dobro vzdušje v podjetju in najlažje ga bomo vzpostavili s tem, da bomo tudi sami dober zgled, kateremu bodo lahko sledili ostali zaposleni.

Sprotno reševanje težav s sodelavci je zelo pomembno
Nihče od nas si ne želi delati v toksičnem okolju, kjer prevladuje nagajanje, obrekovanje, šikaniranje ali mobing, zato se raje osredotočimo na reševanje problemov in težav, tako da se naučimo delati z najrazličnejšimi ljudmi. Na primer, s tistimi, ki so problematični, ne vzpostavljamo čustvenih odnosov, vsa komunikacija naj se vrti izključno okoli dela. Na tak način se bomo izognili mnogim zapletom in nepotrebnim konfliktom.
Če se v svoji službi ne počutimo dobro in smo to pripisali slabim odnosom, poiščimo rešitev v svojem odnosu do sodelavca, predlagajmo spremembe, ki bi lahko izboljšale odnos, ter se o njih odkrito pogovorimo brez obtoževanj in kritiziranja. V primeru, da sami ne moremo ničesar spremeniti na bolje, medtem ko so delovni pogoji postali nevzdržni, se lahko po pomoč obrnemo tudi na nadrejene ali druge pristojne institucije.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV