Cekin.si
Komunikacija

Kariera

Pogajanja za boljše delovne pogoje

M.M.
03. 05. 2021 05.00
0

Kako se pripraviti na pogajanja o hibridnem načinu dela ali o delu od doma. Nekaj nasvetov v članku.

Če ste tudi vi med tistimi, ki ste odkrili, kako vam delo od doma ustreza bolj od dela na sedežu delodajalca, potem niste osamljeni. Na Cekin.si smo predstavili že nekaj različnih raziskav, ki kažejo, da si številni zaposleni po koncu pandemije želijo nadaljevati tovrstno delo. 

Resna podjetja so to že zaznala ter opravljajo podrobne raziskave in analize med zaposlenimi. Med njimi je tudi velikan Microsoft, ki je opravil interno raziskavo med zaposlenimi. Ta je pokazala, da si kar več kot 66 odstotkov zaposlenih želi hibridnega načina dela – tudi po koncu pandemije. Kar 73 odstotkov jih je dejalo, da si želijo prožnega urnika, 67 odstotkov pa si jih želi bolj pristnega in v živo komuniciranja s sodelavci. 

A niso vsi delodajalci naklonjeni spremembam. Če je tudi vaš med njimi, potem si preberite nekaj nasvetov, ki so jih pripravili na spletni strani FlexJobs, kako se z nadrejenim in vodstvom pogajati o novih pogojih dela. 

Poslovno kosilo
Poslovno kosiloFOTO: Dreamstime

Izberite primeren trenutek

Če ne morete počakati do rednega pogovora z nadrejenim, potem mu pošljite obvestilo, v katerem ga prosite za sestanek, na katerem bi se pogovorila o pogojih dela in urniku. 

Bodite natančni

Na pogovor se dobro pripravite. Morate vedeti, kaj si želite in česa ne. Nadrejenemu nikar ne recite, da bi radi delali malo od doma in malo v pisarni. Kaj torej to pomeni? Šef to lahko razume kot predlog, da bi enkrat na mesec delali od doma. Vi pa si na primer želite štiri dni dela od doma na teden ter en dan v pisarni, ko bi opravili vse sestanke in pogovore, ki morajo potekati v živo. 

Takoj povejte, kaj želite in kako želite delati v prihodnje. Opredelite tudi čas: med epidemijo si želite tako, po epidemiji pa drugače. 

Vodji oddelka morate natančno argumentirati, kaj bosta on in podjetje pridobila s tem, da vam dovoli nov način dela. Razložite na primer, zakaj si vsak ponedeljek želite priti v pisarno: ker imate takrat sestanek kolektiva, ker se takrat v ekipi dogovorite o tem, kaj boste delali v tem tednu in podobno. 

Povejte tudi, koliko časa in energije privarčujete, če se vam ni treba voziti na delovno mesto. 

Če ste že delali od doma, potem zberite in s številkami dokažite, kako ste takrat dosegali cilje in rezultate. Pokažite, koliko ste naredili, kako uspešni ste bili in podobno. 

Bodite natančni in vsak argument ali trditev podkrepite tudi z dokazi, ki podjetju prinašajo dobre rezultate in celo manjše stroške. Tako boste nadrejenemu pokazali tudi, da veste, kaj počnete, da ste dobro organizirani in samoiniciativni. 

Ne pozabite

Ko se pogajate o nove načinu dela – na primer hibridnem ali delu od doma – ne govorite le o tem, kaj dobrega to prinaša vam. Govorite o tem, kaj dobrega bo to prineslo podjetju, kolektivu, vodji ... in tudi vam. 

Ko boste pripravili ključne zahteve, vadite

Prosite nekoga doma ali prijatelja, naj vam prisluhne. Razložite mu, kot bi nadrejenemu, kako ste si zamislili nov način sodelovanja. Vaš sogovornik naj bo iskren ter naj vam takoj pove, katere stvari so nerazumljive in morda celo nelogične. Razmislite o njegovih opozorilih in popravite nastop. 

Zberite vse podatke

Če že od začetka epidemije delate od doma, potem imate podatke o tem, kako vam je šlo. Vse podatke zberite, jih uredite in oblikujte v dokument, poleg vsakega podatka navedite še vir. 

Opredelite, kako boste komunicirali s sodelavci

Ko se boste pogajali, boste morali opredeliti tudi, kako boste komunicirali s sodelavci, vodjo oddelka, zunanjimi partnerji ... Opredelite tudi, ob katerih urah dneva boste vedno dosegljivi in na katerih kanalih. To je nujno, če se želite pogajati o prožnem urniku dela. 

Prav tako ponudite, da enkrat na teden pošljete vodji poročilo, kaj ste vse v tem tednu naredili, razmislite pa tudi, da v kolektivu uporabljate orodje oz. platformo, kamor boste vsi lahko nalagali opravljene delovne naloge. Transparentnost je ključna, ne zato, da vas bo nadrejeni nadziral, temveč da se med vami oblikuje zaupanje. 

Predlagajte poskusno obdobje

Če pri nadrejenemu zaznate, da vašim predlogom ni naklonjen, potem mu predlagajte poskusno obdobje. Prav tako, s katerimi orodji bi v tem času lahko ocenili vaš napredek in produktivnost. 

Po koncu poskusnega obdobja pripravite poročilo ter z nadrejenim poglejte, kakšni so rezultati. 

Kaj, če vas nadrejeni zavrne?

Odločitev je vaša: lahko ostanete pri obstoječem delodajalcu in poskrbite, da ne boste preveč razočarani. Če pa vas to preveč bremeni in ste izredno nezadovoljni, potem poiščite nove izzive. Vse več je delodajalcev, ki so v tem smislu izredno napredni. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 808