Veliko lastnikov slovenskih podjetij, ki so se razvila v 90. letih, je danes v letih, ko mlajšim predajajo lastništvo, znanje in vodenje. Če nimajo naslednika v družini, razmišljajo tudi o prodaji, a kot je pokazalo srečanje Kluba slovenskih podjetnikov, za uspešen razvoj družinskega podjetja prenos lastništva na člana družine ni nujen.
Bogomir Strašek v svojem podjetju KLS Ljubno zaposluje obe hčerki in zeta. Da je v podjetju zaposlena celotna družina, je po njegovem mnenju prednost. "Zagotavlja nadaljevanje podjetniške poti, poslovne kulture in poslovne politike, ki je prinesla uspeh podjetja," je dejal. Sam sicer nikoli ni načrtoval, da bi njegovi otroci delali v podjetju. "Takrat to še ni bilo moje podjetje in tudi nisem imel ambicij, da bi postal lastnik," je dejal in dodal, da sta se sprva tudi hčerki zaposlili drugje. "Potem sta se odločili, da prideta k nam ter našli odgovorna moža. Danes so vsi vpeti v posel," je povedal.
A v vpetosti celotne družine v podjetje vidi tudi pasti. "Odgovornost lastnikov za prihodnost podjetja in sodelavcev se prenaša v družino," je dejal. Z njim se je strinjal tudi direktor družbe Špica International Tone Stanovnik. Kot je opozoril, mora podjetnik usklajeno vzdrževati obe strani: podjetje in družino. "Seveda je to težko, a če vam uspe, ste zmagovalec," je dejal.
Po mnenju direktorice družbe Plastika Skaza Tanje Skaza otrokom ni nujno treba nadaljevati z delom v družinskem podjetju. "Otroci morajo čutiti, videti zgodbo, se najti v njej," je dejala. "Ne obremenjujte otrok z nasledstvom, če nimajo želje po tem," je poudarila tudi direktorica družbe Varis Lendava Sabina Sobočan. Predlaga, naj otroci, tudi če so pripravljeni prevzeti vodenje družinskega podjetja, kariero najprej začnejo kje drugje.

Da za uspešen razvoj družinskega podjetja ni nujen prenos lastništva na družinskega člana, dokazuje podjetje Timex. Lastnikova hčerka se je zelo zgodaj odločila, da ne bo prevzela posla, zato je začel iskati naslednika med zaposlenimi. Tega je našel v današnjem direktorju podjetja Urošu Frantarju, ki je prepričan, da je vse mogoče doseči tudi z lastniki, ki nočejo imeti aktivne vloge v podjetju. Čeprav je ustanovitelj podjetja tragično umrl, Timex še naprej posluje kot družinsko podjetje, Frantar pa je navzočim predlagal, naj začnejo dovolj zgodaj iskati naslednike.
Pri prevzemanju družinskih podjetij so se kot zelo uspešne izkazale hčere podjetnikov. Kaj je tisto več, kar lahko kot ženske ponudijo podjetju, je povedala direktorica družbe Roto Nuša Pavlinjek. "Ženske smo racionalne, ne delamo tako po intuiciji kot moški, pa čeprav imamo veliko idej - to je v družinskih podjetjih pomembno," je dejala.
Pri njih vodi podjetje mama, oba z bratom pa sta bila vzgojena v duhu, da je treba skrbeti za družinsko premoženje, da je to velika odgovornost. "Vrednote družine širite z ljubeznijo, da bodo otroci res motivirani, da prevzamejo posel," je pozvala Pavlinjekova, ki so ji starši, tako kot tudi bratu, ob diplomi ustanovili svoje podjetje. "Pomembno je, da ne pričakujemo, da bodo otroci enaki kot smo mi - ker potem ne bodo mogli biti boljši," je dejala.
Direktorica družbe Elvez Simona Petrič je ob tem opozorila, da je treba dati ženskam pri vpeljevanju v poslovni svet nekaj več časa, podpore in zaupanja. "Mislim, da ženske na začetku potrebujemo malo več časa, saj smo bolj čustvene," je dejala in dodala, da je sodobno voditeljstvo srednjega spola, a se nagiba v prid ženskim sposobnostim.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV