
Najprej poglejmo v leto 2006, ko je ustanovitelj Facebooka Mark Zuckerberg od Yahooja prejel ponudbo, da podjetje in njegovo idejo kupi za milijardo ameriških dolarjev (844 milijonov evrov). Zuckerberg je bil takrat pred težko odločitvijo – prodati ali še naprej razvijati lastno idejo.
22-letnik je čutil, da se lahko Facebook še naprej razvija in da ima potencial za svetovno uspešnico. Svetovalci so mu razložili, da bi lahko s prodajo osebno zaslužil 500 milijonov ameriških dolarjev (422 milijonov evrov), kar bi pomenilo, da bi bil preskrbljen do konca življenja, s tem denarjem pa bi lahko zagnal tudi nove poslovne ideje.
Odločil se je, da bo vztrajal pri Facebooku ter da bo še naprej razvijal idejo, v katero je resnično verjel. Odločitev je bila težka, a vsekakor pravilna, saj ima Zuckerberg sedaj pod palcem skoraj 130 milijard dolarjev (skoraj 110 milijard evrov).
Takrat se je soočil s težavo, saj je njegovi odločitvi nasprotovalo preostalo vodstvo. Protestno so dali odpoved, Zuckerberg pa naj bi takrat dejal, da je vesel, da se je to zgodilo, saj je sedaj jasno, kdo verjame v skupno vizijo.
Facebook je v naslednjih letih prejel še nekaj ponudb za odkup, tudi od Googla. A Zuckerberg je vsakič vztrajal, da ne bo prodal.
Skrivnost izkušenega lastnika podjetja
Finski izumitelj in podjetnik Janne Poranen je za spletno stran BBC dejal, da svojega izuma nikoli ne proda prezgodaj. Tako je svetoval tudi mladim podjetnikom, ki imajo vrhunske ideje, velikani pa jih zasipajo z nespodobnimi ponudbami. Te po navadi hitro premamijo mlade in neizkušene, tako da se odločijo za prodajo. Sicer prejmejo veliko denarja – milijon, dva ali celo več –, a če bi vztrajali in idejo še naprej razvijali, bi jo lahko prodali za veliko več denarja.
Sam je na primer kar šest let razvijal posebno blago za obleke. Blago je ustvaril iz odpadnega materiala, kar je poželo veliko zanimanja med potencialnimi kupci, a je Poranen kljub temu čakal še nadaljnjih šest let na pravega partnerja oz. kupca. Vedel je namreč, da ima v rokah odlično rešitev, ki bo v prihodnosti zelo iskana. In tako je tudi bilo, saj je podpisal partnersko pogodbo s podjetji, kot sta Adidas in H&M.
Bodite torej vztrajni in se ne prodajte že prvemu, ki pokaže zanimanje za vas.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV