
V letu 2020 je bilo Društvo mladinski ceh kot prijavitelj uspešno na javnem razpisu »Krepitev kompetenc mladih skozi aktivno državljanstvo za večjo zaposljivost«, iz česar je nastal projekt s pomenljivim naslovom BREZ VEZ(E) DO SLUŽBE. Pri njem poleg že omenjenega društva sodelujejo še štirje konzorcijski partnerji: zavod Mreža MaMa, zavod Nefiks, Zveza društev Mladinski center Idrija in Inštitut za razvoj družbene odgovornosti. Celoten projekt je do danes vključeval več kot deset različnih usposabljanj v 1.200 urah, v njem je sodelovalo 79 udeležencev, privedel pa je do 27 novih zaposlitev.
Da so zaposlitvene priložnosti tudi danes ena izmed glavnih tematik med mladimi, so v Društvu mladinski ceh prepoznali dokaj hitro. Prav rešitve in iskanje načinov, kako mladim pomagati do službe, jih vodijo pri kreiranju raznolikih in strateško dovršenih vsebine za bodoč kader. Tako je nastalo šest usposabljanj pod imenom Zaposlitveni kamp in štiri usposabljanja pod imenom Podjetniški začetek. Usposabljanja so bila izvedena v šestih statističnih regijah: osrednjeslovenski, gorenjski, podravski, savinjski in goriški ter v jugovzhodni Sloveniji. Udeleženci so bili stari med 15 in 29 let, torej govorimo o mlajši generaciji (t. i. mladih odraslih). Večina jih je namreč zaključila srednjo ali višjo šolo in se tako znašla na trgu delovne sile. Teh je bilo 79. Z njimi so izvedli tudi kar osem akcijskih skupin, pri čemer je šlo za krajša, dve- ali triurna usposabljanja, namenjena aktivnemu udejstvovanju udeležencev na področjih zaposlovanja in podjetništva: soočanje z zavrnitvijo, MS Office Excel, LinkedIn, vizualna komunikacija, finančna pismenost, … Izvedenih je bilo tudi več kot 200 mentorskih ur za še lažje in hitrejše vodenje mladih pri doseganju zastavljenih ciljev. Miha Mavsar, predstavnik Društva mladinski ceh in vodja projekta, je ob tem povedal:
»Namen projekta je opolnomočiti mlade s kompetencami, zaradi katerih lažje pridobijo zaposlitev ali pa se podajo na lastno podjetniško pot. Z okrog 80 posamezniki smo opravili 1.200 ur usposabljanj, šest izvedb Zaposlitvenega kampa, usposabljanja za tradicionalno iskanje zaposlitve v skupnem trajanju 720 ur in štiri izvedbe Podjetniškega začetka za mlade, ki se želijo odpraviti na lastno podjetniško pot, v skupnem trajanju 480 ur. V usposabljanja Zaposlitvenega kampa je bilo vključenih 43 udeležencev, v Podjetniški začetek pa se je vključilo 36 udeležencev. S projektom smo tako danes zelo zadovoljni, saj je že kaj kmalu dosegel svoj namen in več kot 30 % udeležencev omogočil novo zaposlitev.«

Dobre zgodbe, ki že kažejo rezultate
Da je projekt zares uspešen in da so že dosegli vidne rezultate, dokazuje tudi dejstvo, da se je vse do prvega junija zaposlilo kar 27 priključenih posameznikov, od tega sta se dva odločila za samostojno podjetniško pot.
Zgodbe posameznikov, ki jim je Podjetniški začetek v okviru projekta BREZ VEZ(E) DO SLUŽBE ponudil opolnomočenje ob začetku podjetniške poti:
– Udeleženka Sara Leben je začela kreativno žilico odkrivati pred dvema letoma, ko se je udeležila tečaja šivanja, na katerem si je za prvi izdelek postavila cilj izdelati torbo iz umetnega usnja. Presenečena in navdušena nad tem, kar lahko naredi sama, je nadaljevala ustvarjalno raziskovanje. Zaradi ostankov materiala pa je prišla do ideje o nakitu – sprva zase in bližnje, nato pa še za bivše sodelavke. To ji je dalo motivacijo in zagon za razvijanje ideje. Njeni izdelki so ročno izdelani, unikatni, v prepoznavnem, izstopajočem slogu in nič kaj minimalistični – za vse tiste, ki si želijo izstopati in izžarevati drugačnost ter dodati piko na i svojemu stilu. Z veseljem pa prisluhne tudi željam po nakitu v določenih barvnih kombinacijah in oblikah po meri posameznice.
Podjetniški začetek ji je dal zagon, potreben za to, da se je projekta lotila resneje, in vpogled v podjetniško prepletanje področij. Pridobljena znanja je s pridom izkoristila, saj je s »pitchem« prepričala komisijo programa »PONI« (Podjetno nad izzive), v okviru katerega se trenutno še dodatno izobražuje in nadgrajuje poslovno idejo. Njen cilj je prodaja nakita v izbranih trgovinah in prodajno-razstavnih galerijah.
– Udeleženec Erik Babič in Zavod Empatiko. Erik se je usposabljanju pridružil, da bi lahko bolj suvereno nastopil na trgu z idejo, ki je med študijem psihologije zorela v sodelovanju s kolegi.
Gre za Zavod za izboljšanje kvalitete življenja Empatiko, ki pomaga naročnikom in udeležencem njihovih dogodkov z vnašanjem psiholoških znanj v vsakdanje življenje izboljšati kvaliteto življenja. Največ časa namenijo obvladovanju stresa – temi, ki je pereč problem v današnji družbi, pa vendar obstajajo orodja, s katerimi si lahko pomagamo. Na to temo izvajajo delavnice, pripravljajo tudi tečaj obvladovanja stresa. Trenutno pa izvajajo delavnice mehkih veščin, ki udeležence opolnomočijo z znanji in veščinami sodelovanja v skupini, reševanja konfliktov, časovne organizacije ter sprejemanja in podajanja kritike. Vsako delavnico prilagodijo naročniku, zato so tudi odprti za druge teme in z veseljem oblikujejo psihološke delavnice po vaših željah in potrebah.
– Udeleženec Taj Clar in zgodba veganskega sladoleda Chicka. Taj je že dolgo vedel, da si želi lastne podjetniške poti, povezane s kulinariko, razmišljal pa je tudi že o razvoju lastnih produktov. Prav usposabljanje Podjetniški začetek mu je pomagalo pri načrtovanju, saj je v okviru usposabljanja začrtal prve korake podjetništva. Tako se je rodila Chicka, veganski sladoled.
Chicka je rastlinski sladoled na osnovi čičerike, ki je polnega okusa, poudarek pa je na kvalitetnih surovinah. Je dobra alternativa klasičnemu sladoledu in je na voljo v različnih okusih. »Želeli smo ponuditi sladoled, ki bo navdušil vsakogar in bo hkrati namenjen čim širšemu krogu ljudi. V njem lahko uživajo tako ljudje z alergijami na mleko ali jajca kot tudi ljudje, ki ne želijo uživati živalskih proizvodov.« Chicka in Taj sta se v avgustu že predstavila na Vegafestu in prejela odličen odziv strank, ključne pa so predvsem ponudbe za širitev na nova prodajna mesta. Prav pri komunikaciji s strankami pridejo Taju znova prav znanja, pridobljena na usposabljanju, predvsem poznavanje marketinga, delo z družbenimi omrežji in veščine javnega nastopanja. Taju nudi na njegovi poti oporo tudi Etri skupnost in Dobro z dobrim. Chicka je bila namreč razvita v okviru projekta Fižolčkova pot, ki stremi k doseganju trajnostnih ciljev z vključevanjem stročnic v prehrano. Dolgoročne želje pa so širjenje blagovne znamke, razvoj linije kvalitetnih rastlinskih izdelkov na osnovi stročnic in razvoj uspešnega posla, ki bo Taja tako osrečeval kot finančno podpiral.
– Udeleženka usposabljanja Zaposlitveni kamp Andreja Pukl, nastopajoča na zaključni konferenci projekta BREZ VEZ(E) DO SLUŽBE.
Andreja je bila za nastop na zaključni konferenci projekta izbrana zato, ker je vse sodelavce projekta navdušila s svojim elanom in zagretostjo za sodelovanje v vseh aktivnostih. Hkrati pa je z aktivnim sodelovanjem tudi dokazala, da je mogoče le z aktivnostjo priti do rezultatov. Danes je namreč zadovoljna in redno zaposlena. O svoji izkušnji pa pove:
“Sledim sloganu, da se dobro vrača z dobrim … Včasih morda ne takoj, vendar se. Sem zelo vztrajna, nekateri bi rekli, da sem trmasta, vendar menim, da vztrajno delo premaga vse. Toda tudi meni včasih vse 'pade dol'. Takrat stopim korak nazaj, včasih tudi deset, toda vedno grem samo po zalet. Vsako slabo stvar vzamem kot lekcijo, iz katere se marsikaj naučim. Zelo rada komuniciram z drugimi ljudmi in zelo rada se tudi smejim. Mislim, da ljudje takrat, ko se smejimo, oddajamo toplino in srečo, ki si jo želi vsak človek. Z svojim nastopom na zaključni konferenci bi vam rada z nasmeškom na obrazu predala svojo zgodbo o tem, kako brez vez(e) priti do službe, in vas opomnila, da lahko v življenju dosežemo prav vse, če smo iznajdljivi, vztrajni in k izbranemu cilju usmerjeni z vsem srcem in dušo. Do službe sem prišla na drugačen način, s pomočjo strokovnih in tudi pozitivnih oseb, ki so bile vključene v ta projekt – bodisi kot predavatelji bodisi kot udeleženke.”

Naročnik oglasa je Društvo mladinski ceh.