Ta konec tedna se je na Srednji šoli Slovenska Bistrica odvijal podjetniški projekt za mlade osnovnošolce. Predstavili so pet podjetniških zamisli z realnim tržnim potencialom, za zmagovalca pa so razglasili spletno turistično platformo TurboShoe.
Vodja zmagovalne ekipe Katja Rupnik, sicer devetošolka z OŠ Oplotnica, je svoj koncept predstavila kot "Največja turistična agencija na svetu brez turističnih vodnikov, ki omogoča posameznikom, da najdejo lokalne prebivalce, ki se postavijo v čevlje vodičev - super vodičev." Zmagovalna ideja presega lokalne okvirje, komisijo pa je ekipa prepričala z odlično raziskavo trga, zato verjamejo, da bo nadaljevala svoje delo. pri razvoju ideje so jim pomagali dijaki omenjene srednje šole in mentor iz Ustvarjalnika.
"V zadnjih desetih letih se je število dijakov, vpisanih v ekonomske in poslovne programe v Sloveniji zmanjšalo za 75 odstotkov, trend pa gre še vedno navzdol. Zame je to signal, da slovensko šolstvo še vedno ne zna primerno vzgajati podjetništva, in spodbuda, da se situacija spremeni," je dejal vodja ustvarjalnika Matija Goljar.
O tem, kako so prišli na tako izvrstno idejo, smo se pogovorili z ravnateljico Srednje šole Slovenska Bistrica Ivo Pučnik Ozimič, ki želi pri mladih prebuditi interes za vpis na ekonomske smeri.

Kako ste prišli na idejo, da na tako inovativen način privabite mlade k podjetniškemu ustvarjanju? S kom sodelujete pri pripravi tega projekta?
Ravnateljica: Pred leti, ko smo začeli na SŠSB razvijati kompetence podjetnosti med mladimi, smo se seznanili z Ustvarjalnikom. Skupaj z njimi smo začeli izvajati delavnice ustvarjalnosti, z njihovo pomočjo organiziramo tudi vikende podjetništva za učence in dijake.
Tudi lani ste pripravili nekaj podobnega, rezultat pa naj bi bil povečan vpis na vašo šolo? Za koliko se je povečal?
Ravnateljica: Povečal se je vpis v program ekonomski tehnik. Ta učinek bomo znova preverili pri letošnjem odzivu.
Kakšne načrte imate za letos? Kako boste še povečali zanimanje mladih za vašo šolo?
Ravnateljica: Na odziv učencev vpliva veliko dejavnikov, ki jih je težko enoznačno opredeliti: vzdušje, ki vlada na šoli, raznovrstna ponudba dejavnosti, dobri učni dosežki, projekti in mednarodna povezovanja …
Na spletni strani šole sem videla, da ste imeli tudi Boscarola na obisku? Ali pogosto vabite uspešne podjetnike, da delijo svoje znanje z učenci? Kdo vas je še obiskal? Ali se podjetniki na povabila radi odzovejo?
Ravnateljica: Predavanje gospoda Boscarola je bilo res izjemno pozitivno sprejeto med dijaki. Vsako leto povabimo nekaj znanih Slovencev, pa tudi tujih predavateljev (z večine celin) z različnih področij ustvarjanja. To so podjetniki, znanstveniki, pisatelji …
Letos sta dijakom predavala že dr. France Arhar in Ivo Boscarol. Oba sta dijake navdušila z izjemnim znanjem, izkušnjami, predavateljskimi sposobnostni in optimističnim podpornim odnosom do dijakov.
Kaj s tovrstnimi akcijami pridobijo vaši učenci?
Ravnateljica: Dobijo navdih, ideje, znanja, pogum in optimizem, neposredni stik s pomembnimi uspešnimi ljudmi, ki so sorazmerno s tem preprosti in pozorni.
Kako se na vaše dejavnosti odzivajo starši, okolica, morda občina? Vas podpirajo? Kako?
Ravnateljica: Starši in okolje so do šole zelo podporni, odzivajo se na naše dogodke z udeležbo in aktivnim sodelovanjem. Skupaj s podjetjem IMPOL smo lani pridobili program metalurški tehnik, dijake štipendirajo in opremljajo delavnico – zgleden primer sodelovanja med šolo in gospodarstvom. Župan dr. Ivan Žagar obišče večino naših dogodkov in podpira projekte.
Zakaj so tovrstni projekti potrebni? Menite, da bi jih morale organizirati tudi druge šole?
Ravnateljica: Mladi se danes učijo po številnih poteh, radi imajo manj šolske oblike. Z aktivnim delom v projektih razvijajo trajnejše kompetence, kot so sodelovanje, timsko in projektno delo, veščine komuniciranje, vrednotenja informacij, raziskovalnega dela, medkulturnega sodelovanja, izmenjave izkušenj …
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV