Cekin.si
Smeh

Kariera

Šala? Delavca bi delala le v službi

M.M.
12. 12. 2018 08.27
0

Saj ni res, pa je.

Številni strokovnjaki opozarjajo, da se morate po delovniku odklopiti in sprostiti. Da čas po službi posvetite sebi in stvarem, ki niso povezane s službenimi nalogami. Večina delavcev bi z veseljem sledila tem načelom, a kaj, ko številni šefi menijo, da morajo zaposleni delati dan in noč. 

Tako je na svetovnem spletu hitro zaokrožil zapis ameriškega direktorja, ki se je pojavil na nekem forumu. Direktor, ki je ostal anonimen, je spraševal, kaj naj stori z dvema zaposlenima, ki sta izvrstna delavca, a opaža, da se poslu posvetita le na delovnem mestu. Ob 18. uri gresta domov, pravi šef in dodaja, da mu ni všeč, da sta službi posvečena le med delovnim časom. Kaj naj stori kot direktor, je spraševal. 

Seveda se je nanj usul plaz kritik. Naj že loči zasebno življenje od poslovnega, so mu pisali, in da naj tudi sam začne živeti po tem načelu. "Oni so tvoji delavci. Niso dolžni delati vse dneve in noči. Ljudje imajo svoja življenja. Plačaš jim, da delajo zate, in to je to. Nisi njihov lastnik. Po končanem delovniku imajo zaposleni pravico do zasebnosti, počitka, družinskega življenja ..." je bilo zapisano med številnimi komentarji. 

En komentator mu je svetoval, naj se zamisli nad svojimi pričakovanji, saj ta več povedo o njemu kot šefu. Drugi je dodal, da mu je zdaj že nekdanji šef poslal pisni opomin, ker se zunaj službenega časa ni oglašal na zasebni mobilni telefon. Zato se je odločil, da gre stran. Tretji je zapisal, da številni šefi menijo, da si delavce lastijo le zato, ker jih plačujejo. In da se jim delavci morajo zavaliti, da jim nudijo delo. A večina dodaja, da so se hitro znebili toksičnih šefov in da so na drugih delovnih mestih začeli cveteti, saj imajo odlične vodje. 

Ste vodja ali šef? 

Vodja je ključ do uspešnega kolektiva. Šef pa kolektiv uničuje. Bodite pozorni na te znake: 

1. Zaposlenim pošiljate mešane signale

Ste najboljši prijatelj s svojim zaposlenim v enem trenutku, že takoj v naslednjem pa ga nadirate in kritizirate brez repa in glave? Ste podrejenemu dodelili nalogo, a niste povedali, kaj točno želite od njega in do kdaj jo mora narediti? Nato pa kričite nanj, da je kriv za zamudo in neprimerno opravljeno nalogo? Vse to so znaki, da ne veste, kaj počnete. Tako tudi vnašate nemir v kolektiv, saj podrejeni ne vedo, kaj hočete od njih.

2. Ne nudite povratnih informacij

Nadrejeni morajo nuditi povratne informacije zaposlenim. Tako usmerjajo kolektiv na pot uspeha. Usmeritve in kritike morajo biti izrečene taktno in konstruktivno. Dobro je tudi, da sami preverite, kako vaše vodenje vidijo delavci. Da bo to čim bolj iskreno, jim ponudite reševanje anonimnega vprašalnika.

Če imate pod seboj še enega vmesnega vodjo, je dobro, da vsaj enkrat na leto preverite, kakšni so kot vodje. To storite prav tako z anonimnim vprašalnikom. 

3. Rečete, da boste nekaj naredili, a tega na koncu ne storite

Zaposleni vas prosi, da mu nekaj pomagate, vi pa mu odgovorite, da boste, a pozneje. V sebi pa si mislite, da se vam ne da in da ste se super znebili dodatne naloge. Ne narediti tistega, kar ste obljubili, da boste, je grda navada, zaradi katere boste v očeh zaposlenih res grozen šef.

4. Požvižgate se na smernice podjetja

Kadrovska je v podjetju z razlogom. Smernice so v podjetju postavljene z razlogom. Morda se z njimi ne strinjate, a kot nadrejeni jih morate spoštovati.

5. S podrejenim se pogovorite le na letnem razgovoru

Pogovor enkrat na leto s podrejenim ni dovolj. Z zaposlenim bi se morali sestajati vsaj na vsake tri mesece. Takrat jim morate povedati, kaj od njih pričakujete in kako vidite njihovo delo. Pri tem pa morate poslušati vsaj toliko, kolikor govorite.

Še huje je, če zaposlene vabite na pogovor le takrat, ko jih želite kritizirati. 

6. Imate izbrance

Ne, ne in še enkrat ne! Dva zaposlena zamudita na delo. Enega naderete, drugega pa ne. Ta je več kot očitno vaš izbranec, ki lahko počne, kar se mu zahoče. S tem, ko se ne držite osnovnih pravil in nekatere podrejene privilegirate, vnašate razdor v kolektiv. Razmislite, koga od zaposlenih nikoli ne povabite na kavo, zakaj nikoli ne poklepetate z njim in podobno. Če boste ugotovili, da se družite le z nekaj zaposlenimi, druge pa ignorirate, spremenite pristop. Če so podrejeni, s katerimi se družite, tudi nezreli, znajo dejstvo, da so vaši izbranci, izkoristiti in se znašati nad sodelavci. To je zelo kritično, saj tudi če ste vi super vodja, lahko vaši prijatelji med sodelavci koristijo vašo položaj moči. 

7. Vsak dan podrejene opozorite, da so le podrejeni

Vsak dan jim govorite, da morajo slediti vašim ukazom. Na zaposlene v kolektivu gledate zviška. To je napačen pristop. Dober vodja bo delal v partnerstvu z vsemi zaposlenimi in se ne bo vedel kot tiran.

8. Zaradi vašega vedenja se zaposleni ne upajo govoriti in predstavljati svoje ideje

Komunikacija je ključ za dobro delovanje kolektiva. Če je vodja nedostopen in vsak predlog zatre ali pa se iz njega norčuje, bo nastala težava, saj zaposleni ne bodo več želeli predlagati svojih idej. Kreativnost bo pešala, kolektiv venel, propad trka na vrata.

Prav tako ni v redu, da nekatere zaposlene ves čas zavračate. Vodja, ki nekomu ves čas zavrača ideje in mu onemogoča njegovo sodelovanje v kolektivu, najverjetneje izvaja mobing nad to osebo.

Dobro je, da sestanke začnete s kakšno bolj sproščeno temo in tako ustvarite plodno vzdušje za iskanje novih idej. In znova: ne prikimavajte le svojim izbrancem. Ne hvalite le njih, kako so dobri in kako so njihove teme odlične. S tem vnašate razdor v kolektiv.

9. Vizija podjetja je na zadnjem mestu

Če vi kot vodja ne čutite pripadnosti podjetju, kako lahko pričakujete od svojih zaposlenih, da jo? Vodja kolektiva mora čutiti podjetje in kazati pripadnost njegovi viziji in ciljem. Le tako bodo tudi zaposleni lahko čutili podobno.

10. Ne zaupate svojim delavcem

Zaupanje je osnova sodelovanja. Če svojim zaposlenim ne zaupate in jih ves čas preverjate, popravljate in kritizirate, je to znak, da imate težave. Čas je, da se začnete ukvarjati s sabo!

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 856