V naslednjih nekaj člankih vam bom poskušala razložiti, kaj se dogaja v različnih situacijah na delovnem mestu in kako lahko s svojim načinom obnašanja in delovanja to popravite ali spremenite. Včasih potrebujete zgolj drugačen pogled na situacijo in vam bo naredil tisti klik, ki ga potrebujete, da vam bo šlo lažje. Vabim vas tudi, da kakšno situacijo izpostavite tudi sami. Mogoče vam moj pogled nanjo da tisto pravo idejo, ki vam bo pomagala do spremembe.
Ena najpogostejših frustracij ljudi v službi je ta, da imajo občutek, da jih šef (šefica) ne posluša in da govorijo steni. Da sploh ne ve, kaj delajo, da hoče stvari imeti hitro in da je na splošno brez občutka.
Kje leži glavni konflikt?
Uporabljate napačen način komunikacije.
"Kadar želite, da vas nekdo posluša (in resnično sliši), se prilagodite njegovemu načinu komunikacije."

Torej, če je na drugi strani oseba, ki daje kratka navodila, ima rada tabelce in številke, mu prezentirajte na tak način. Če k takemu človeku pridete z zgodbo, se bo izklopil, ko boste rekli: "Veš, razmišljal(a) sem ...". Ko vas sliši, da ste začeli govoriti s tonom, ki se bo nadaljeval v zgodbo, ste za to osebo piiiiiiiiiiiiiip, dokler ne zaključite in greste ven. Slišala ni ničesar, vmes je ves čas razmišljala, koliko časa ste ji pobrali, po možnosti je vmes brala e-pošto ali delala kaj drugega. Končni rezultat je običajno tak, da sta nezadovoljna oba: vi si mislite, da je nespoštljiva do vašega dela, ona si misli, da nič ne delate. In krog gre naprej. Ona nalaga veliko dela, vi želite razložiti zgodbo, ne poslušata se in se seveda tudi ne slišita. Oba sta frustrirana in nezadovoljna.
Če se v tej zgodbi najdete, vedite, da obstaja rešitev. Sama imam s tem veliko izkušenj. :)
Sem oseba, ki razmišlja na glas in za to potrebuje publiko. Težava nastopi takrat, kadar oseba na drugi strani ni taka, pač pa razmišlja v sebi, ne potrebuje publike, pač pa zaključke, predloge, hitro, kratko, konkretno. Kadar je situacija taka, se ji je treba prilagoditi.
Se sprašujete, zakaj bi se morali vi "vedno" prilagajati?
Zato, ker želite biti slišani in razumljeni. Če želite v službi biti sprejeti za to, kar ste, in cenjeni zaradi svojih sposobnosti, se boste morali naučiti, kako govoriti in predstavljati svoje ideje ljudem, ki vam pri napredovanju v vaši karieri lahko pomagajo. To pa gre samo tako, da se prilagodite slogu komunikacije, ki jo ima ta oseba.
Se pravi, če vidite, da je vaš šef ali drug sogovornik nadel "tisti" izraz, ko veste, da vas ne posluša in je popolnoma zdolgočasen, vam nalaga delo ali vam daje ukaze, kako kaj narediti, čeprav ste mu vi ravnokar pol ure razlagali, zakaj to ni dobro – je čas, da spremenite način komunikacije.

Kako to storite?
Veliko vam pove že oseba sama. Bodite pozorni na njen način komunikacije, kaj jo pritegne in kaj zahteva od vas.
► Poglejte in bodite pozorni na to, kaj od vas zahteva: tabele, številke ...
► Če oseba želi zgodbo, s katero ji razložite namen projekta, pripravite zgodbo.
► Katere številke ji veliko pomenijo, za čim se žene - je to profitabilnost, jo skrbijo stroški, hoče vedeti, koliko boste zaslužili z vašim predlogom, jo najprej zanima korist za podjetje in potem razlaga ...
►Če osebo dolgi stavki z razmišljanjem dolgočasijo in izgublja pozornost, uporabljajte kratke stavke, bodite konkretni in hitri podajte ključne prednosti takoj na začetku (če jo bo zanimalo, bo poslušala tudi daljšo razlago, njeno pozornost morate ujeti na začetku).
►Če oseba rada govori in debatira, debatirajte z njo. Ni se treba vedno strinjati, svoje stališče povejte na njen način, tako ga bo razumela in se ne bo čutila napadeno.
► Če se vam dogaja, da se ljudje ob vas počutijo napadene, opazujte, s katerimi besedami in s kakšnim tonom svojega glasu ste to sprožili.
► Naj vas ne zavede to, da oseba sama rada govori. Včasih ljudje radi govorijo, poslušajo pa ne tako zelo radi.
► Ljudje v poslu pogosto drugače delujejo kot v zasebnem življenju. Če imate vodjo, ki se na kavi sicer rad na dolgo pogovarja, ni nujno, da bo enak tudi pri delu.
► Pripravite se. Priprava je ključ uspeha. Vedno.
Medsebojni odnosi so lahko ali naporni ali lahkotni. Ustvarjamo jih sami, tudi na delovnem mestu. Z dobro pripravo in pravim načinom komunikacije boste bolj uspešni, kot če boste trmasto vztrajali pri svojem. Vsak na svoji strani je sicer odgovoren za to, da je do sogovornika spoštljiv in da komunicira na primeren in profesionalen način. Žaljenje, kričanje, nespoštljiv odnos niso sprejemljivi nikjer in od nikogar. Vse v našem življenju je v resnici odvisno od nas samih. Če želimo spremembo, kakršno koli, se bomo najprej morali spremeniti mi sami. Tudi kadar ste užaljeni, ker vas ljudje ne poslušajo, se morate spremeniti vi, ne oni. Opazujte in preizkušajte. Kmalu boste našli svoj pravi način, s katerim boste lahko pokazali, kaj vse znate in zmorete.
Članek odraža stališče avtorja in ne odraža nujno tudi stališča uredništva.
Vabljeni k branju spodaj dodanih člankov:
Komentarji (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV