Na Cekin.si smo že večkrat pisali o tem, da se vse več podjetij poigrava z idejo štiridnevnega delovnega tedna ali pa ga že prakticira.

Sedaj pa smo na britanski spletni strani BBC zasledili zanimivo novico o avstralskem podjetju, ki se je odločilo, da bo zaposlenim omogočilo proste srede. In zakaj prav ta dan? Zato, ker so zaznali, da se takrat motivacija delavcem zniža.
Zaposleni v digitalni marketinški agenciji Versa tako delajo le štiri dni na teden, plačani pa so, kot da bi delali pet. Ob sredah ne smejo imeti nikakršnih sestankov. Redko se zgodi, da se prav na ta dan zgodi nekaj nujnega in takrat ni nikomur težava, da se na krizno situacijo tudi odzove. A kaj takega je res redkost.
Tako delajo že od od lanskega leta, Tiffany Schrauwen pa je najprej bila skeptična, kako bo to delovalo. Bala se je namreč, da bo imela zaradi prostih sred več dela doma, a temu ni tako. Je namreč projektni vodja in s tem tudi povezava med strankami in zaposlenimi. Spraševala se je, kaj se bo zgodilo, če v štirih dneh ne bo opravila celotnega dela ali pa jo bo prav takrat potreboval naročnik.
A njen strah je bil odveč, saj se je podjetje ob ukinitvi delovnih sred odločilo tudi za reorganizacijo dela, kar je pomenilo, da se tega projekta niso lotili nepremišljeno. Postali so celo produktivnejši, saj je organizacija in izvedba bolj premišljena. Sestanke, za katere vemo, da se velikokrat vlečejo v nedogled in to čisto brez potrebe, so bolje organizirali, tako da vzamejo res minimalno količino časa. Vsaka dva tedna v podjetju opravijo pregled dela, s katerim vidijo, kaj je bilo opravljeno, na kakšen način in kaj še morajo storiti. "Vsi želimo, da ta stvar deluje, saj si vsi želimo prožnosti. Če želim imeti sredo prosto, se moram bolje pripraviti," je za BBC dejala Schrauwnova, ki je tako poudarila pomen dobre organizacije.
Proste srede so sprejeli lanskega julija, od takrat pa so se njihovi prihodki povečali za 46 odstotkov, profit podjetja pa se je skoraj potrojil. Direktorica agencije Versa Kath Blackham je bila tista, ki je zagovarjala prožnost, a poudarja, da ti rezultati niso le rezultat tega, temveč tudi vrhunskega dela, ki ga opravi ekipa. Verso je ustanovila, ko je bila noseča in še z enim predšolskim otrokom. Že takrat je vedela, kako pomembna je fleksibilnost in možnost prilagodljivega urnika. Sedaj je dokazala, da se lahko tudi v oglaševanju, ki je znano po tem, da mladi ljudje delajo po cele dneve, ohranja normalen delovni tempo, in sicer celo le štiri delovne dni v tednu.
Kaj zaposleni počnejo ob sredah?
Sproščajo se, skrbijo za zdravje, telovadijo, družijo se, skrbijo za otroke, opravijo vse tiste opravke, ki jih drugače ne bi mogli ali bi morali za to vzeti dopust, počistijo po hiši, gredo v miru k zdravniku ...
V podjetju so zaznali, da so se bolniške zmanjšale, zadovoljstvo zaposlenih pa se je močno povečalo.
Manj ur in prožnost za delavce prinašajo manj stresa, boljše zdravstveno stanje, boljšo družinsko dinamiko, večjo pripadnost podjetju, višjo produktivnost na delovnem mestu ... Posledično se vse skupaj pozna tudi na družbi: manjša obremenitev zdravstvenega sistema, višja in boljša skrb za otroke, manj izgorelih in posledično delovno nezmožnih oseb ...
Komentarji (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV