Stisk roke, pogled v oči, sedenje za skupno mizo ... To se je v zadnjih 18 mesecih kar nekako pozabilo. Vse se je preselilo na splet in marsikdo se v tem okolju ni najbolje znašel. Kako sogovorniku prek Zooma pokazati, da cenite njegov trud, znanje in delo, ki ga je opravil?
S tem vprašanjem so se ukvarjali tudi na spletni strani ted.com, kjer so razkrili štiri načine, kako prek digitalnih kanalov sogovorniku pokazati hvaležnost in mu zagotoviti, da je slišan. Sedaj je namreč ključen trenutek, da ljudem, s katerimi delamo, pokažemo, da jih spoštujemo in da smo jim hvaležni za vse, kar delajo.
- Pozorno preberite, kaj je napisano
Če komunicirate prek službene elektronske pošte, potem morate vsako besedo pozorno prebrati. Na primer:
Jaz: Bi rad idejo predstavil v ponedeljek ali torek?
Odgovor: Ja.
Jaz: ?
Iz tega primera je razvidno, da sogovornik sploh ni prebral vprašanja oz. ga je prebral zelo površno. Dejstvo je, da ko tekst prebiramo na ekranu, napisano po navadi preletimo oz. uporabimo tehniko hitrega branja. Tako želimo privarčevati dragoceni čas. Pa ga res? Ne. Zgornji primer se nadaljuje namreč tako, da mora prva oseba znova poslati pošto z vprašanjem, če lahko dobi natančen odgovor. Torej se čas podaljšuje, saj nastajajo nepotrebni zapleti. S tem sogovorniku pokažete, da ga ne spoštujete in ne cenite njegovega truda, saj si niste niti vzeli časa, da preberete, kaj vam je poslal.
Torej ko delate od doma, si vzemite čas in natančno preberite, kaj vas sogovornik sprašuje. Nato tudi natančno odgovorite. V pogovoru v živo do takšnega zapleta najverjetneje ne bi sploh prišlo. Pa tudi če bi, bi se lahko rešil v nekaj sekundah. Ko gre za pisno komunikacijo, se čas ukvarjanja z eno nepomembno zadevo podaljšuje.

- Pišite razumljivo
Če ste nadrejeni, potem zaposlenim napišite jasna navodila, kaj od njih pričakujete. Pisno sporočilo mora biti vsebinsko razumljivo, pri tem pa pazite tudi na sporočila med vrsticami. V tem primeru ni prostora za dvoumna sporočila.
Če ste zaposleni, potem naj vas ne bo strah, da vodjo prosite, da vam razloži, kaj od vas pričakuje. Morda ga lahko pozovete, naj vas pokliče, ko bo imel čas, da se o navodilih pogovorite. Bolje ravnati preventivno, če vam kaj ni jasno, kot da nalogo opravite narobe. Tako boste porabili manj časa, saj ne boste sami skušali razvozlati, kaj je nadrejeni s čim mislil, pa še naloge vam ne bo treba naknadno popravljati.
Lahko tudi odgovorite tako, da vodji napišete, da boste nalogo opravili, nato pa na kratko povzamete njegova navodila. Ko bo vodja vaš odgovor prebral, bo morda uvidel, da njegova navodila niso bila jasno zapisana, in se bo popravil.
- Zoom sestanek
Če ste gostitelj sestanka, potem vsem udeležencem pošljite vsebino, o kateri se boste pogovarjali. Dajte jim možnost, da se na sestanek primerno pripravijo, saj bo tako vse učinkoviteje potekalo.
Če imate del zaposlenih v živo na sestanku, del pa prek Zooma, je dobro, da se do vseh obnašate enako. Nekateri gostitelji namreč kar pozabijo na ljudi, ki so se sestanku pridružili virtualno. S tem jim pošiljajo sporočila, da jih ne cenijo dovolj le zato, ker v prostoru niso fizično prisotni.
- Bodite pozorni na zaposlene, ki so introvertirani
Vodje prepogosto pozabljajo, da smo si ljudje zelo različni. Introvertirani zaposleni so pogosto spregledani. Zato je treba ustvariti kanale, skozi katere se lahko izrazijo. Po navadi so to tudi ljudje, ki potrebujejo čas za razmislek, tako da nekateri nadrejeni zaposlenim najprej pošljejo teme, o katerih bi razpravljali na sestanku.
In ne le introvertirani – tudi drugi potrebujejo čas, da o pomembnih stvareh, ki v delovno okolje in procese prinašajo novosti, temeljito razmislijo.
Cilji
Cilji, ki jih tako želimo doseči, so, da se zaposleni počutijo sprejeti in spoštovani ne glede na obliko dela. Ali so vsi v pisarni ali doma – vseeno. Treba je poskrbeti za dobro komunikacijo ter še naprej sporočati zaposlenim, da je njihovo delo videno in cenjeno. In ne le njihovo delo – tudi oni, ne glede na to, kakšni so kot osebe.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV