Član vodstva in direktor trženja naše medijske hiše PRO PLUS Aleš Muhič je prejemnik nagrade za medijskega menedžerja leta 2019. Ob tej priložnosti smo se pogovarjali z nagrajencem, ki je za Cekin.si med drugim razkril tudi, kaj bi sedaj, po tolikih izkušnjah v poslu, sporočil dvajset let mlajšemu sebi?

20 let v poslu ni malo. Še posebej v poslu, ki vsak dan prinaša nove izzive in obilico novih trendov. Kakšna je vaša "čarobna formula"?
Če v poslu uživaš, nič ni težko. Imam res izredno ekipo sodelavcev, s katerimi delimo iste vrednote in to nam daje energijo, da lahko trende obračamo sebi v korist.
Kako je bilo na začetku? Kako ste postavljali temelje uspešnega posla?
Osnovno poslovno okolje oddelka trženja se ni spremenilo. Je pa res, da je bila Slovenija pred leti središče/sedež mnogih mednarodnih podjetij. To nam je omogočalo, da smo imeli prave odločevalce, ki so pokrivali regije praktično na dvorišču. Lahko smo jim predstavili naše zgodbe in naredili odličen posel za obe strani. Še danes ta mnoga podjetja, ki Slovenijo pokrivajo iz Poljske, Madžarske, žanjejo določene sadove tistega obdobja, ki smo ga z intenzivnim sodelovanjem postavili takrat. Močno pogrešam, da Sloveniji ni uspelo zadržati več tujih predstavništev, saj imamo dobre pogoje za življenje, razen seveda velikosti tržišča.
Kako ste sprejeli izziv, ki ga je prinesel splet?
S spletom živimo nekako od začetka, saj je 24ur.com letos praznoval 20. obletnico. To so bila obdobja pred Facebookom, Googlom, Instagramom. Vedeli smo, da je pomemben, zato smo tako zgodaj začeli vlagati v spletne vsebine. Sprva smo se nekoliko lovili, kaj je pomembno za splet in kaj za televizijo, kakšno ekskluzivnost bi moral imeti eden od teh medijev, vendar smo hitro začutili moč sinergije med obema medijema. Naslednji preskok interneta je bila produkcija video vsebin in live streamov, s strani monetizacije in naše glavne prednosti je ravno video vsebina tista, ki nam omogoča največ možnosti.
Kaj je bil za vas največji izziv pri spletu?
Največji izziv je zagotovo neprestano tehnološko prilagajanje spletnih platform potrebam uporabnikov. Tehnološko je vsak dan nekaj novega. V PRO PLUS imamo neverjetno entuziastično ekipo tehničnih strokovnjakov, ki nam omogočajo, da prilagajmo rešitve tako uporabnikom kot oglaševalcem in na ta način prednjačimo pred konkurenco.
Glede na to, da je splet živ organizem, ki skoraj vsak dan postreže z novostmi, me zanima, kako težko je ustvarjati neko dolgoročno spletno strategijo?
Digitalni svet se res hitro spreminja, nenazadnje je tudi televizija postala popolnoma digitalna. Za nas je pomembno, da produciramo vsebine, ki so zanimive kar najširšemu krogu ciljnih skupin, kar nam omogoča da z oglaševanjem monetiziramo širok doseg teh vsebin.
Podjetje ne more biti uspešno, če le sledi trendom. Mora jih ustvarjati, potrebuje inovacije … Če želiš inovacije, potrebuješ kreativnost, za katero vemo, da velikokrat s seboj prinese tudi napake, zaidemo na poti, ki se izkažejo za slabe, iščemo druge možnosti … Torej: zanima me, kako vi, kot vodja oddelka, gledate na te procese?
Ocenjujem, da je prednost v Sloveniji in tudi v našem podjetju intenzivno sodelovanje oglaševalskega trikotnika, razdalje med deležniki in med skupinami, kar je ključno za kreativno ustvarjanje in uspešno sodelovanje. Zaradi tega smo hitrejši, se sproti učimo na napakah in tako iščemo nove priložnosti.
Kako vodite svoje zaposlene, da vedno dosežejo maksimalno možne rezultate?
V oddelku imamo veliko različnih znanj in karakterjev, pa vendar kljub temu vsi sodelavci delijo enake vrednote. Ena najpomembnejših stvari, ki v oddelku trženja prinaša dolgoročen uspeh, so nedvomno korektni odnosi med zaposlenimi in poslovnimi partnerji, to je osnova za odličnost.
Pravijo, da uspešno povezujete oglaševalski-agencijski svet z mediji, kar je še posebej opazno pri projektu Štartaj Slovenija. Kako gledate na ta projekt, ki je prejel ogromno nagrad - tako doma kot v tujini?
Na začetku, ko smo projekt postavljali z Mojco Randl (Formitas) in s SPAR Slovenija, smo sanjali, da bi projekt nekoč postal gibanje. Te sanje so se nam nedvomno uresničile. O podjetništvu je več govora, spoznavamo ga z več zornih kotov, vse večja pa je tudi pomoč tistim, ki želijo v njem uspeti.
Katere projekte, ki ste jih v svoji karieri ustvarjali, bi izpostavili in zakaj?
Poleg Štartaj Slovenija in Mali šef Slovenije sem zelo ponosen na evropsko prvenstvo v košarki leta 2017 in v odbojki letos. Seveda so rezultati športnikov naredili ta uspeh, vendar si na PRO PLUS pripisujemo, da smo v oba projekta štartali samozavestno, da se bodo naši uvrstili v finale. V obeh primerih smo v dvorano pripeljali gledalce, ki so našim športnikom vlili še dodatno samozavest.

Kaj bi sedaj, po tolikih izkušnjah v tem poslu, sporočili dvajset let mlajšemu sebi?
Tudi sam sem pred leti prejel nasvet od direktorja kadrovske agencije, s katerim sem na začetku kariere sodeloval: Vedno se odloči za službo, v kateri boš užival in se lahko izpopolnil. Ne menjaj službe zaradi dodatne alineje v življenjepisu, kajti to ti ne bo prineslo niti zadovoljstva niti pravih izkušenj.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV