Empatija
Lahko ste še kako uspešni in pametni, a če je empatija za vas popolna neznanka, bo vaše življenje prazno. Tudi ko govorimo o uspehu na delovnem mestu. Tisti, ki jo lahko čutijo, so ponavadi bolj odprti za sodelovanje, so prijetnejši sodelavci, pripomorejo k večji produktivnosti celotnega kolektiva, saj združujejo in ne ločujejo članov kolektiva.
Tudi otrok bo imel več prijateljev in bolje se bo počutil, če ga naučite osnov empatije.
Zdrave spalne navade
Da, tudi to obstaja – spalne navade, zaradi katerih bo vaša storilnost narasla, stres se bo zmanjšal, umirjenost bo znatno višja ...
Znano je, da majhni otroci potrebujejo dnevne rituale, še posebej ob zaključku dneva. Ali je to kopel ali branje knjige za lahko noč in podobno. Prav tako potrebujejo zadostno količino spanja ter določeno uro, kdaj gredo spat.
Vse našteto je primerno tudi za odrasle: dokazano je, da boste zadovoljnejši, če se vsak večer v posteljo odpravite ob približno istem času. Tudi odraslim pomagajo večerni rituali za sprostitev in prijeten zaključek dneva, nekateri si pa pomagajo tudi z raznimi tehnikami uspavanja oz. spanja. Na spletu jih lahko odkrijete kar nekaj, od posameznika pa je odvisno, kaj mu bo bolj ustrezalo.

Upravljanje s časom
Kolikokrat ste slišali nekoga reči, da ima dan premalo ur? Če boste s svojim časom dobro upravljali, boste mirnejši v zasebnem času in učinkovitejši na delovnem mestu. Slednje bo vaš delodajalec zagotovo opazil in tudi cenil. Kako se boste te veščine lotili, je odvisno od vas, saj si morate ustvariti osebno strategijo upravljanja s časom.
Zakaj je dobro, da tega učite tudi otroke: zato, ker se velikokrat kar izgubijo v času. Najbolje je, da si otrok določi časovni okvir, znotraj katerega bo na primer naredil domače naloge. Če porabi več časa, skupaj poglejta, ali morda obstaja kakšna druga, zanj primernejša metoda učenja in dela. Preverite, kakšen način učenja mu bolj ustreza: slušni, vidni, gibalni. Motivirajte otroka, da sam raziskuje, kaj mu bolj ustreza in kako bo organiziral svoj čas.
Prositi za pomoč
Večini je težko priznati, da v določenem trenutku potrebujejo pomoč, mnenje ali nasvet. Nihče namreč ne želi biti označen za nesposobneža. Pomembno je znati oceniti, da nečesa res ne zmorete in kakšne so možne posledice tega. Še posebej, ko gre za delovne naloge. Dober vodja vam bo hvaležen, da ste ga opozorili na bližajočo nevarnost, slab vodja vas bo na žalost vzel na piko. Torej vse je odvisno od zrelosti nadrejenega in kolektiva, da tovrstne prošnje ne zlorabijo zoper sodelavca, ki prosi za pomoč.
Zadnja raziskava Harvard Business School kaže, da je prav to, da nekoga prosite za mnenje, nasvet ali pomoč, znak, da ste odgovorni in zreli. Da se želite učiti, razvijati, sodelovati ... Da cenite mnenja sodelavcev ter da za podjetje želite le najboljše.
Tudi otroke naučite, da ni nič narobe, če prosijo za pomoč ali dodatna pojasnila. To kaže, da se zavedajo, kje so njihove pomanjkljivosti ter da si želijo razvoja in znanja.
O sebi govorite pozitivno
V bistvu sploh ni pomembno, kaj si drugi mislijo o vas. Edino pomembno je, kaj si vi sami mislite o sebi. Zaupajte vase, bodite prijazni do sebe in če je treba, lahko tudi vsak dan ponavljate pozitivne afirmacije. Če vi sami o sebi menite, da nimate pojma, da ne znate, da ste leni in nesposobni ... kaj si bodo potem o vas mislili na delovnem mestu?
Tudi za otroke je zelo pomembno, da jih tovrstnega odnosa do sebe naučite čim prej. Naj jih negativna ocena ne vrže iz tira, opazka učitelja ali sošolca tudi ne.

Doslednost
Težko je biti dosleden – kolikokrat ste si obljubili, da boste vsaj enkrat na teden telovadili, pa se tega držite le prva dva tedna. Doslednost je pomembna za uspeh, tako na službenem kot na osebnem področju. Nadrejeni cenijo zaposlene, pri katerih zaznajo doslednost pri delu.
Če imate doma otroka, pa veste, da je doslednost temelj vzgoje. Vzgajamo z zgledom, ne besedami. Doslednosti naučite tudi otroka, saj mu bo v življenju tako lažje.
Brigajte se zase
Najboljši sodelavec je tisti, ki se briga zase, je pa empatičen in pripravljen pomagati. Na delovnem mestu ste zato, da opravite svoje naloge. Če imate veliko povedati o sodelavcih in njihovih nalogah, bi to lahko pomenilo, da imate v službi premalo dela. Če bi ga imeli dovolj, namreč ne bi imeli časa preverjati druge.
Nasvet za nadrejene: če imate zaposlenega, ki vam lahko podrobno pove, kaj so vse drugi naredili oz. niso naredili, kaj so rekli, kolikokrat so šli na stranišče, kdaj so prišli v službo in kdaj šli domov ... mu lahko naložite dodatno delo, saj ga ima očitno premalo. Zaposleni, ki aktivno delajo osem ur, nimajo časa preverjati tujega dela in nadzorovati gibanja sodelavcev.
To je tudi dober nasvet za otroke: bodi spoštljiv do drugih in ne vtikaj nosa tam, kjer mu ni mesto. Če te sošolec prosi za pomoč, pa mu seveda po svojih zmožnostih pomagaj.
Poslušanje
Še kako pomembna veščina v današnjem času, a le malo ljudi razume, kaj je aktivno poslušanje. Biti slišan in razumljen je želja vseh – tudi na primer poslovnih partnerjev, naročnikov, strank, sodelavcev ...
Vemo, da je težko biti ves čas pouka maksimalno osredotočen, a za otroke je bolje, če v šoli aktivno poslušajo in spremljajo, kot pa da morajo doma še enkrat predelati celotno snov.
Kdaj molčati
So trenutki in situacije, ko je bolje biti tiho. Ko ste jezni, razdražljivi ali na koncu z živci, bi bilo bolje, da se zadržite in ste tiho. Umaknite se, razmislite in šele nato, ko ste mirni, na profesionalen način uredite zadevo na delovnem mestu. Ta nasvet je primeren tudi za osebno življenje.
Prav pride tudi najmlajšim. Tako jih boste naučili, da lahko besede, ki so izrečene v besu, močno ranijo ali pa jim povzročijo dodatne težave.
Opravljanje
Za dobre odnose je potrebno zaupanje. Tudi v kolektivu. Opravljanje ter grdo govorjenje o sodelavcih, ko so ti odsotni, je rušenje zaupanja in posledično kolektiva. Sebi boste naredili škodo, saj vam nihče več ne bo zaupal, v kolektiv pa boste vnesli nemir in nelagodje. V tej točki lahko upoštevate še druge točke: kdaj molčati, brigajte se zase ...
Tudi otroci znajo v skupini odkriti osebo, ki vnaša nemir, uničuje igro in radost. Opravljivci ponavadi na dolgi rok potegnejo krajši konec.
Bodite prisotni v sedanjosti
Raziskovalec sreče Matt Killingsworth pravi, da smo kar 47 odstotkov našega časa odklopljeni od sedanjosti. Delamo, a naše misli so popolnoma drugje. Gledamo v telefon, televizijo, stokrat premlevamo dogodke iz preteklosti ...
Tudi otroke naučite, kako uživati v danem trenutku.
Urejene misli
Če želite napredka, morate zreti v prihodnost. Res je, da vas pretekla dejanja definirajo in da se skozi njih pripravljate na prihodnost, a pomembno je, da so vaše misli usmerjene v pravo smer.
Učenje novega jezika
Nikoli ni prepozno. Ne gre le za to, da se boste učili novega jezika, temveč tudi nove kulture, odkrivali boste zgodovino nekega naroda, navezovali nova prijateljstva in podobno.
Otroci se novih jezikov zelo radi učijo, a tako, da se jih učijo skozi igro in doživetja. Ne pred šolsko tablo, temveč skozi zabavno igro in pogovor s sovrstniki, ki jim je ta jezik materni.
Javno nastopanje
So trenutki, ko je tako zelo težko spregovoriti. Nastop pred polno dvorano, razredom, kolektivom ... Odrasli naj preizkusijo in se naučijo različnih tehnik javnega nastopanja, saj je ta veščina za njihovo kariero zelo pomembna.
Gre za veščino, ki se je moramo naučiti in (vsaj veliki večini) ni prirojena. Na žalost pa se zdi, da vzgojno-izobraževalni sistem tega kar nekako ne razume, saj od otrok pričakuje, da bodo veščino javnega nastopanja obvladali brez treninga. Otrokom ponavadi nihče ne razloži tehnik in osnov javnega nastopanja, po drugi strani pa to veščino ocenjujejo – očesni stik s poslušalci, zanimiva razlaga, brez treme, primerna drža telesa, rok ... Ponavadi je tako, da siljenje v nastopanje brez predhodnega učenja te veščine, povzroča nepotrebne travme in odpor do sicer zelo lepe in uporabne veščine.
Iskrenost do drugih
Nikar ne lažite drugim: partnerju, prijateljem, sodelavcem. Če ne morete biti iskreni, potem bodite tiho. Dobro je, da veste, s kom ste lahko popolnoma iskreni in da težke stvari poveste na človeški in kulturen način.
Iskrenost do sebe
Najtežje je priznati, da ste storili napako ali da se motite. Besede generalne direktorice IBM Ginni Rometty povedo veliko: "Največja napaka je ta, da se iz lastne napake nič ne naučiš. To je največji greh!"
Torej bodite iskreni do sebe in se učite iz lastnih napak.
Tega naučite tudi otroke, saj bodo tako uspešnejši v življenju, neuspehe pa ne bodo doživljali tako travmatično.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV