
Deloitte od leta 2011 izvaja mednarodne raziskave, v katerih vodje nabave podajo svoja mnenja o izzivih, s katerimi se soočajo, in predstavijo možne rešitve za oblikovanje nabavnih procesov. V tokratni raziskavi so sodelujoči ocenili, da so njihove prednostne naloge vse pomembnejše in vse obsežnejše. Poleg tega so prvič v zgodovini raziskave na prvo mesto med prioritetami postavili spodbujanje učinkovitosti poslovanja, s čimer je nižanje stroškov zdrsnilo na drugo mesto na prioritetni lestvici. Tretje mesto je zasedla digitalna preobrazba, katere pomen se je od leta 2019 povečal za 20 odstotkov, kar je drugo največje povečanje v zadnjih dveh letih.
Prioriteta, ki je največ pridobila na pomenu, pa je družbena odgovornost. Njen pomen se je od leta 2019 povečal za 22 odstotkov. Kot so zapisali, je zanjo 75 odstotkov bolj verjetno, da jo bodo uspešne organizacije merile formalno, in je tema, o kateri uprave zdaj redno razpravljajo.
Četrto mesto prioritetne lestvice so zasedle inovacije, kar odraža potrebo po učinkovitejših notranjih procesih in večji preglednosti dobavnih verig ter sodelovanju z dobavitelji. Po podatkih raziskave imajo uspešne organizacije pregledne oskrbne mreže, saj uporabljajo tehnologije prihodnje generacije, kot so kognitivne tehnologije in umetna inteligenca.
V letošnji raziskavi so med drugim ugotavljali, kako disruptivno je bilo leto 2020 za delovanje nabavnih funkcij. Kar 70 odstotkov vprašanih je povedalo, da je bila njihova organizacija v preteklem letu izpostavljena večjim tveganjem kot običajno. 56 odstotkov jih je navedlo, da so njihovi ključni dobavitelji šli v stečaj oz. da se soočajo z večjimi motnjami v poslovanju, 41 odstotkov sodelujočih pa je moralo pospešiti dobavo za nemoteno delovanje oskrbovalnih linij.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV