Cekin.si
šef

Kariera

'Vsi, ki smo kdaj zaposlovali, vemo, da je dober kader težko dobiti'

V.H.
01. 04. 2020 08.18
0

Barbara Čufer: "V želji, da se čim hitreje spet povrne prejšnja rutina in se čim prej vrnemo v delovno okolje."

Barbara Čufer že leta s svojim znanjem in izkušnjami, predvsem na področju socialnega varstva in podjetništva, pomaga ljudem, ki so se znašli pred novimi poslovnimi izzivi. "Zaradi koronavirusa smo obtičali doma. Globoko v nas preveva strah in razmišljanje, kakšne posledice bo zaustavitev opravljanja vseh dejavnosti pustila na gospodarstvu in posledično na naših življenjih."

Posledice … Odpuščanja?

Kdor je kot delodajalec sam izbiral svoj tim zaposlenih, se sedaj zagotovo sooča z vprašanji: "Bom prisiljen dati odpoved? Komu naj dam odpoved? Imamo dovolj sredstev, da še delujemo naprej? Kakšne so naše obveznosti do drugih? …". Vsak delodajalec se prej ali slej sreča z "optimizacijo stroškov". Odreži vse, kar ti trenutno predstavlja strošek. Prekini vsako plačljivo dejavnost, ki jo lahko nadomestiš z notranjo prerazporeditvijo med zaposlene.

V svoji glavi premikaš številke, ljudi, ocene stanja, plane, pričakovanja … kot da premikaš pohištvo po novem stanovanju in upaš, da boš našel postavitev, ki te bo navdušila. Hkrati se ti ne bo treba posloviti od nobenega kosa pohištva. In upaš, da te v novem stanovanju ne čakajo neprijetna presenečenja. Neprijetnosti, ki lahko povzročijo nove stroške, tvoja denarnica pa je prazna.

Kako biti dober delodajalec v teh kriznih časih?

Biti delodajalec pomeni biti vodja. V vsakem poslu so vzponi in padci. In vsak je rad vodja, ko prodaja narašča, ko sredstva na računu gredo navzgor … V času debelih krav je biti vodja dokaj enostavno. Ko nas zadane obdobje suhih krav, pa nas čakajo odločitve, ki bi jim raje pobegnili. Skrili bi se pod odejo in rekli: "Mene ni, ni …". Kot vodja veš, da morajo biti vse poteze v podjetju narejene v dobrobit podjetja. In to zavedanje je vodilo tvojega ravnanja.

Kljub temu zavedanju, da je tvoja naloga kot delodajalec/vodja, rešiti podjetje pred propadom in ga dvigniti na tisti nivo, da bo lahko znova posloval, ne smemo pozabiti na naše zaposlene.

Barbara Čufer, svetovalka in mentorica.
Barbara Čufer, svetovalka in mentorica.FOTO: osebni arhiv

Odnos do zaposlenih … Iskrena komunikacija?

Ohraniti odprto in iskreno komunikacijo je nekaj, na kar ne smemo pozabiti. Četudi so informacije neprijetne. Vzemimo primer, da smo pri zdravniku, ki nam določene informacije ne pove direktno. Njegovo vedenje ni skladno z njegovimi besedami. Kar nam počasi nažene strah v kosti. Doma premlevamo, obračamo njegove besede, iščemo pomene po internetu. Iščemo nekaj, kar nam bi zagotovilo notranji mir. To lahko traja dneve ali tedne. Mi pa smo v vedno večji negotovosti. Tudi zaupanje, da je on strokovnjak na svojem področju, nas sčasoma ne more več pomiriti. Prepričana sem, da bi v takšni situaciji raje videli, da dobite vse možne informacije že na začetku. Enako velja za iskrenost do zaposlenih. Četudi so napovedi slabe in še ne vemo, kako bomo poslovali po prihodu nazaj v podjetje, je te informacije treba sporočiti naprej. Na kakšen način komunicirate o stanju v podjetju s svojimi zaposlenimi, je stvar odločitve vsakega delodajalca posebej. Video sporočila, e-sporočila, … sama sem pristaš, da če je le možno, naj me zaposleni vidijo.

Resničnega stanja ne zavijajte v celofan. Predvsem ne sprejemajte občutkov krivde na svoja ramena. Vaša glavna naloga je, da rešite podjetje. Da bo to potegnilo za seboj odpovedi, se seveda zavedamo. Vendar pa poglejte zadevo z drugega konca. Bo več ljudi odšlo ali jih bo več ostalo? Bo podjetje imelo tako več možnosti, da preživi in tako v bodoče ponudi nove zaposlitve?

Zavedajte se njihovih stisk in jih v pogovoru lahko tudi izpostavite. Večina vaših zaposlenih bo razumela, da tega ne počnete zato, ker je to sedaj vaša modna muha. Kar pa ne pomeni, da jih ne bo strah in se bodo zaradi tega pojavile notranje stiske.

Bodite iskreni do sebe in njih. Bodite to, kar vam je bilo določeno že na začetku … Bodite Vodja, še pravi Barbara Čufer.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795