Cekin.si
Pomembno je, da pokažete, da niste samo eden od mnogih, ki si želi to delovno mesto.

Kariera

Aroganca je odbijajoča, samozavest pa vedno privlačna

A.K
31. 12. 2019 08.54
0

Zdi se, da je tema o zaposlitvenih intervjujih in z njimi povezanih nastopih vedno aktualna. Vsak posameznik, ki je v iskanju novih priložnosti in izzivov, sanjskega delovnega mesta ali le bilke za preživetje, si želi prepričati ljudi, ki odločajo o njegovi zaposlitveni (tudi finančni) usodi. Kako si torej ne bi želeli vedeti, kaj je tisto, kar na intervjujih najbolj prepriča? Tokrat izpostavljamo šest empirično podprtih nasvetov za uspešno predstavitev potencialnemu delodajalcu.

Pomembno je, da pokažete, da niste samo eden od mnogih, ki si želi to delovno mesto.
Pomembno je, da pokažete, da niste samo eden od mnogih, ki si želi to delovno mesto.FOTO: Shutterstock
Predstavljate si sledeč scenarij: Alarm vas zbudi ob 7. uri zjutraj, dan vašega pomembnega zaposlitvenega intervjuja. Predstavili se boste podjetju, za katerega si zares želite delati. Položaj ustreza vaši izobrazbi, izkušnjam, dosežkom in zanimanjem. Prepričani ste, da morate dobiti to delovno mesto. Uredite se, popijete skodelico kave in se odpravite izzivu naproti. A še preden se usedete v avtomobil, vas začnejo vznemirjati številne misli. Sem dovolj dober za to delo? Kdo so drugi kandidati? Koliko sploh bo konkurence? Kako številčen bo odbor? Kaj pa, če bom izjavil kaj neprimernega? Me bo strah ohromil? Kaj pa če jih ne bom prepričal?

Takšne misli so nekaj običajnega, ko smo pred pomembnim srečanji in sestanki, kamor sodi tudi zaposlitveni intervju. Psihični pritisk pa običajno še naraste, če si neke stvari močno želimo in so naša pričakovanja visoka. V nadaljevanju izpostavljamo šest empirično podprtih nasvetov za čim bolj uspešno predstavitev potencialnemu delodajalcu.

• Bodite ’topli’

Morda se na prvi pogled bere malce nenavadno, a ljudem se hitreje prikupijo tisti posamezniki, ki jih dojemamo kot tople in prijetne, v nasprotju s tistimi, ki jih čutimo kot hladne (Zhang in Wong, 2018). Topel posameznik izraža nasmeh, ne skopari s pohvalo, je pozitivno usmerjen, kar druge osebe v njegovi bližini avtomatično sprosti. Vse to so seveda zaželene lastnosti, ki vodijo k pozitivnih oceni opazovalcev – pogosto tudi na povsem nezavedni ravni. Nekateri posamezniki so toplejši od drugih že po naravi in če ste med njimi tudi vi, lahko svoj atribut pri zaposlitvenem intervjuju še bolj izpostavite. Nikakor pa se ne trudite ne silo, saj bodo strokovnjaki na drugi strani zelo hitro spoznali, da je vse le igra.

Vestnost je skoraj vedno ena najbolj iskanih lastnosti pri zaposlenih.
Vestnost je skoraj vedno ena najbolj iskanih lastnosti pri zaposlenih.FOTO: Shutterstock
Naredite raziskavo in izrazite vestnost

Vestnost je skoraj vedno ena najbolj iskanih lastnosti pri zaposlenih (Roberts in sodelavci, 2009). Zaželeni so tisti, ki znajo videti podrobnosti, uspešno premagujejo roke in znajo pokazati rezultate dela. Se sprašujete, kako to veščino pokazati na zaposlitvenem intervjuju? Že vnaprej raziščite, s kom se boste srečali, kdo bodo osebe na intervjuju in pridobite čim več podatkov o oddelku, kjer se želite zaposliti, podjetju in njihovi viziji. Pozanimajte se tudi, kako se oddelek ujema s širšimi cilji podjetja. Cilj je dobiti občutek o podjetju in ljudeh, ter to tudi jasno predstaviti, ko (če) vas o tem povprašajo.

Vzbudite zaupanje

Vsi vemo, da je aroganca odbijajoča, dobra stara samozavest pa vedno privlačna, zlasti na delovnem mestu (Mowday, 1979). Samozavestni zaposleni daje vtis, da zmore, zna in obvladuje. Med zaposlitvenim intervjujem dajte jasno vedeti, da se lahko suvereno lotite vseh zahtev, ki so povezane z delovnim mestom.

Znate opisati svoje napake?

Izpostavljamo nekaj najpogostejših tem na intervjuju, na katere je treba biti pripravljen: Opišite svoj največji neuspeh. Kaj bi vaši sodelavci izpostavili kot vašo pomanjkljivost? Ste bili kdaj odpuščeni? Če je odgovor da, pojasnite okoliščine.

Gre za teme, ki lahko prebudijo negativne spomine, slabe izkušnje, travme, zato je pomembno, da znamo predstaviti tudi takšne aspekte sebe. Nihče ni popoln in popolnost nikoli ne bi smela biti pričakovanje. Bodite proaktivni in predelajte slabe izkušnje ter rezultate, povezane z delom – vključno s tem, kaj ste se iz njih naučili. Osredotočite se predvsem na to, kako vam je specifična izkušnja pomagala postati boljši v svojem poklicu.

Zgodbe so pomembne

Vsi vemo, da na intervjujih mnogi kandidati odgovarjajo podobno ali celo enako – tisto, kar je všečno in se lepo sliši. A čas floskul in naučenih stavkov je že zdavnaj minil, zato raje v odgovore vključujte sebe: svoje zgodbe o uspehu, zanimive pripovedi, ki so vas vodile do uspehov in posebnih profesionalnih dosežkov … Pomembno je, da pokažete, da niste samo eden od mnogih, ki si želi to delovno mesto. Bodite zanimivi, to pa ste lahko le, če se osredotočite na detajle.

Naj vas ne bo strah neuspeha, saj poznate pregovor – od trnja do zvezd.
Naj vas ne bo strah neuspeha, saj poznate pregovor – od trnja do zvezd.FOTO: Dreamstime

• Kaj, če vas zavrnejo?

Ne glede na to, kako odličen se vam je zdel vaš nastop, vedno se lahko zgodi, da bo to premalo. Če ste na koncu zavrnjeni, še ni konec sveta, niti tega ne razumite kot osebni poraz ali odsev vaših sposobnosti. Vedno obstaja neskončno število razlogov, zaradi katerih ne dobite želenega delovnega mesta. Pri stikih z ljudmi vedno odločajo malenkosti – to so lahko osebnost kandidata, všečnost, posebna znanja, konec koncev tudi intuicija kadrovnika.

Kljub vsemu za lažjo predstavo izpostavljamo nekaj razlogov, zaradi katerih niste dobili službe: Bilo je preveliko število kandidatov in sploh niste prišli do izraza. / Delovno mesto je čakalo na zaposlenega iz podjetja. / Enemu od članov komisije ni bil všeč vaš način govora, beseda, ki ste jo uporabili, vaš nastop, način oblačenja … Resnica pa bo ostala vedno za kuliso.

Naj vas ne bo strah neuspeha, saj poznate pregovor – od trnja do zvezd. Tudi najuspešnejši posamezniki so prehodili težko pot do cilja. Bolj kot boste poskušali, večja verjetnost je, da vam uspe.

Viri:

Mowday, R. T. (1979). Leader characteristics, self-confidence, and methods of upward influence in organizational decision situations. Academy of Management Journal, 22.

Roberts, B.W.; Jackson, J.J.; Fayard, J.V.; Edmonds, G.; Meints, J (2009). "Chapter 25. Conscientiousness". In Mark R. Leary, & Rick H. Hoyle (ed.). Handbook of Individual Differences in Social Behavior. New York/London: The Guildford Press. pp. 257–273. ISBN 978-1-59385-647-2.

Zhang, Q., & Wang, M. (2018). The Primacy-of-Warmth Effect on Spontaneous Trait Inferences and the Moderating Role of Trait Valence: Evidence From Chinese Undergraduates. Frontiers in psychology, 9, 2148. doi:10.3389/fpsyg.2018.02148

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795