
Na Otoku skoraj vsak mesec beremo, da še en veliki trgovec zapira svoje poslovalnice ali o tem razmišlja. Samo v prvi polovici letošnjega leta so zaprli skoraj 3000 trgovin na nakupovalnih ulicah britanskih mest, je poročal BBC. Število praznih trgovin je na rekordnem nivoju. Julija je kar 10,3 odstotka vseh trgovskih prostorov v državi samevalo. Trgovine praznijo in zapirajo tudi nekatere velike blagovne znamke in trgovske verige.
Kaj to pomeni? Razlogov za krčenje fizičnih trgovin v Veliki Britaniji je več, v grobem pa bi lahko rekli, da je glavni razlog tista majhna naprava, ki jo vsak dan držimo v rokah – pametni telefon oziroma druge prenosne naprave. Te so namreč močno spremenile nakupovalne navade Britancev.
Spletno nakupovanje je v Veliki Britaniji resnično zelo poenostavljeno, dostava pa hitra. Tudi pri menjavi in vračilu blaga prodajalci ne komplicirajo, kar je ena od varovalk za kupce, saj vedo, da če jim izdelek ne bo všeč ali prav, ga lahko vedno zamenjajo ali vrnejo in dobijo svoj denar nazaj.
Za vsakih pet funtov, kar je 5,65 evra, Britanci enega zapravijo na spletu. To torej pomeni za 20 odstotkov manj prometa v klasičnih trgovinah.
Se ne splača več imeti trgovin?
Prodaja je v osnovi zelo preprost posel: stvar morate prodati za več, kot ste sami plačali zanjo. To pa je v tradicionalnem smislu trgovin postalo v potrošniški družbi, kot je britanska, precej bolj zahtevno, kot se zdi. Trgovci se soočajo z vse višjimi stroški vzdrževanja trgovin – od plač zaposlenih do stroškov najemnin – ter na drugi strani s cenejšo ponudbo spletnih trgovcev, ki imajo lahko ravno zaradi manj obratovalnih stroškov tudi nižje marže.
Premik v navadah kupcev iz trgovin na splet je tako močno zamajal poslovne modele tradicionalnih trgovcev, ki se skušajo prilagajati novim trendom, a jim vedno ne uspe. Tisti, ki so se prepozno začeli prilagajati in so imeli težave že pred tem, so utrpeli največ škode.
Podjetje, ki opravlja analizo prodaje v trgovinah, Springboard, zadnja leta opaža upad obiska nakupovalnih ulic. Glavna razloga naj bi bila slabo vreme in bolj preračunljivi kupci. To sicer ne pomeni, da trgovine samevajo – ljudje še vedno kupujejo tudi v klasičnih trgovinah, vendar ne več tako pogosto kot pred razmahom spletnega nakupovanja.

Drugačen življenjski stil
V petek zvečer se pokvari likalnik in namesto, da bi v soboto rinili v trgovino in čas zapravljali za nakup novega, lahko še isti hip na spletu poiščemo novega po ugodni ceni in naslednji dan ali najkasneje v ponedeljek bo že dostavljen na dom. Takšna je miselnost mladih Britancev.
Spletno nakupovanje je tako privlačno, ker ga lahko opravijo kjerkoli in kadarkoli. Trgovci ugotavljajo, da vse več spletnih nakupov ljudje opravijo med 21. in 6. uro zjutraj. To pomeni, da po spletnih trgovinah brskajo v postelji, pred spanjem ali takoj, ko se zbudijo.
Poleg drugačnih nakupovalnih navad na Otoku opažajo tudi, da potrošniki vse več svojega denarja zapravljajo za izkušnje in življenjski stil. Čeprav po eni strani zapirajo klasične prodajalne, pa v zadnjem času odpirajo vse več restavracij, ki ponujajo hrano in pijačo za s seboj, telovadnic oziroma fitnes dvoran, specializiranih trgovin za elektronske cigarete ter diskontnih trgovin.
Več kot polovico nakupov v Veliki Britaniji bodo ljudje v naslednjih 10 letih opravili preko spleta, ugotavljajo analitiki. Trgovine bodo še naprej zapirali, trgovce pa čaka boleča prilagoditev na nove razmere. Do leta 2028 naj bi se namreč delež spletne prodaje več kot podvojil, saj bodo mladi, ki odraščajo ob tehnologiji in spletu, čez 10 let predstavljali večino britanskega prebivalstva. Na te spremembe pa se bodo morali prilagoditi tudi lastniki poslovnih prostorov in lokalne skupnosti.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV