Cekin.si
Ste vzvišeni do podrejenih, arogantni, kažete določeno mero prezira? Ton glasu prilagajate glede na to, s katerim zaposlenim se pogovarjate? Znaki, da ste slab vodja.

Kariera

Zato ste slab šef

M.M.
06. 04. 2017 08.41
0

Vodja je ključ do uspešnega kolektiva. Zato je dobro, da ves čas ve, kaj počne. Vodja mora znati stopiti korak nazaj ter se kritično poglobiti v sebe in svoja dejanja.

Če zaznate naslednje znake, potem to pomeni, da puščate svoj kolektiv na cedilu in niste dober šef.

1. Zaposlenim pošiljate mešane signale

Ste najboljši prijatelj s svojim zaposlenim v enem trenutku, že takoj v naslednjem pa ga nadirate in kritizirate brez repa in glave? Ste podrejenemu dodelili nalogo, a niste povedali, kaj točno želite od njega in do kdaj jo mora narediti? Nato pa kričite nanj, da je on kriv za zamudo in neprimerno opravljeno nalogo? Vse to so znaki, da ne veste, kaj počnete. Tako tudi vnašate nemir v kolektiv, saj podrejeni ne vedo, kaj hočete od njih.

2. Ne nudite povratnih informacij

Nadrejeni morajo nuditi povratne informacije zaposlenim. Tako usmerjajo kolektiv na pot uspeha. Usmeritve in kritike morajo biti izrečene taktno in konstruktivno. Dobro je tudi, da sami preverite, kako vaše vodenje vidijo delavci. Da bo to čim bolj iskreno, jim ponudite reševanje anonimnega vprašalnika.

Če imate pod seboj še enega vmesnega vodjo, je dobro, da vsaj enkrat na leto preverite, kakšni so kot vodje. To storite prav tako z anonimnim vprašalnikom. 

Ste vzvišeni do podrejenih, arogantni, kažete določeno mero prezira? Ton glasu prilagajate glede na to, s katerim zaposlenim se pogovarjate? Znaki, da ste slab vodja.
Ste vzvišeni do podrejenih, arogantni, kažete določeno mero prezira? Ton glasu prilagajate glede na to, s katerim zaposlenim se pogovarjate? Znaki, da ste slab vodja.FOTO: Thinkstock

3. Rečete, da boste nekaj naredili, a tega na koncu ne storite

Zaposleni vas prosi, da mu nekaj pomagate, vi pa mu odgovorite, da boste, a kasneje. V sebi pa si mislite, da se vam ne da in da ste se super znebili dodatne naloge. Ne narediti tistega, kar ste obljubili, da boste, je grda navada, zaradi katere boste v očeh zaposlenih res grozen šef.

4. Požvižgate se na smernice podjetja

Kadrovska je v podjetju z razlogom. Smernice so v podjetju postavljene z razlogom. Morda se z njimi ne strinjate, a kot nadrejeni jih morate spoštovati.

5. S podrejenim se pogovorite le na letnem razgovoru

Pogovor enkrat na leto s podrejenim ni dovolj. Z zaposlenim bi se morali sestajati vsaj na vsake tri mesece. Takrat jim morate povedati, kaj od njih pričakujete in kako vidite njihovo delo. Pri tem pa morate poslušati vsaj toliko, kolikor govorite.

Še huje je, če zaposlene vabite na pogovor le takrat, ko jih želite kritizirati. 

Če ste vodja, potem morate biti do vseh enako kritični in jim biti enako v pomoč. Lahko vam je nekdo malo bolj všeč, a kot vodja tega ne morete očitno kazati. S tem vnašate razdor v kolektiv in ste na dobri poti, da ga uničite.
Če ste vodja, potem morate biti do vseh enako kritični in jim biti enako v pomoč. Lahko vam je nekdo malo bolj všeč, a kot vodja tega ne morete očitno kazati. S tem vnašate razdor v kolektiv in ste na dobri poti, da ga uničite.FOTO: Thinkstock

6. Imate izbrance

Dva zaposlena zamudita na delo. Enega naderete, drugega pa ne. Slednji je več kot očitno vaš izbranec, ki lahko počne, kar se mu zahoče. S tem, ko se ne držite osnovnih pravil in nekatere podrejene privilegirate, vnašate razdor v kolektiv. Razmislite, koga od zaposlenih nikoli ne povabite na kavo, zakaj nikoli ne poklepetate z njim in podobno. Če boste ugotovili, da se družite le z nekaj zaposlenimi, druge pa ignorirate, spremenite pristop. Če so podrejeni, s katerimi se družite, tudi nezreli, znajo dejstvo, da so vaši izbranci, izkoristiti in se znašati nad sodelavci.

7. Vsak dan podrejene opozorite, da so le podrejeni

Vsak dan jim govorite, da morajo slediti vašim ukazom. Na zaposlene v kolektivu gledate z viška. To je napačen pristop. Dober vodja bo delal v partnerstvu z vsemi zaposlenimi in se ne bo obnašal kot tiran.

8. Zaradi vašega obnašanja se zaposleni ne upajo govoriti in predstavljati svoje ideje

Komunikacija je ključ za dobro delovanje kolektiva. Če je vodja nedostopen in vsak predlog zatre ali pa se iz njega norčuje, bo nastala težava, saj zaposleni ne bodo več želeli predlagati svojih idej. Kreativnost bo pešala, kolektiv venel, propad trka na vrata.

Prav tako ni v redu, da nekatere zaposlene ves čas zavračate. Vodja, ki nekomu ves čas zavrača ideje in mu onemogoča njegovo sodelovanje v kolektivu, najverjetneje izvaja mobing nad to osebo.

Dobro je, da sestanke začnete s kakšno bolj sproščeno temo in tako ustvarite plodno vzdušje za iskanje novih idej. In zopet: ne prikimavajte le svojim izbrancem. Ne hvalite le njih, kako so dobri in kako so njihove teme odlične. S tem vnašate razdor v kolektiv.

9. Vizija podjetja vam je na zadnjem mestu

Če vi, kot vodja, ne čutite pripadnosti podjetju, kako lahko pričakujete od svoji zaposlenih, da jo? Vodja kolektiva mora čutiti podjetje ter mora kazati pripadnost njegovi viziji in ciljem. Le tako bodo tudi zaposleni lahko čutili podobno.

10. Ne zaupate svojim delavcem

Zaupanje je osnova za sodelovanje. Če svojim zaposlenim ne zaupate in jih ves čas preverjate, popravljate in kritizirate, je znak, da imate težave. Čas je, da začnete delati na sebi!

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795