Cekin.si
pilotka

Kariera

Dolga leta so se borile za te pravice, epidemija jih je izbrisala le v nekaj dneh

M.M.
11. 06. 2021 05.00
0

Pandemija je močno zarezala v letalski promet. Analize in napovedi pravijo, da se ta sektor ne bo pobral vsaj do leta 2024, njegov kolaps pa bi lahko po svetu izbrisal kar 46 milijonov delovnih mest.

pilotka
pilotkaFOTO: iStockphoto

Odpuščanj je veliko, tudi med piloti. Ostajajo bolj izkušeni in z daljšim delovnih stažem. Zaskrbljujoče pa je dejstvo, da so na udaru odpuščanj prav ženske, ki so se na ta delovna mesta prebijala dolgo in z velikim odrekanjem, poroča spletna stran Bloomberg Businessweek

Trenutno je na globalni ravni 5,3 odstotka pilotk. Leta 2016 jih je bilo na globalni ravni le 3 odstotke. In ker so odpuščanja utemeljena na dolgoletnih izkušnjah, vse kaže, da bi bile s tem ukrepom najbolj prizadete prav pilotke. 

Največ, kar 8 odstotkov pilotk ima letalski prevoznik Air France. S 7,4 odstotka sledi United Airlines. Nato s 6,9 odstotka Lufthansa. EasyJet ima 6,1 odstotka pilotk, Qantas 5,7 odstotka, Delta Air Lines pa 5,3 odstotka, kar je tudi odstotek pilotk na globalni ravni. 

Ženske so si delovna mesta pilotk težko izborile. Rachna Sharma Reiter je na primer že pri sedmih letih vedela, da si želi postati pilotka, a ni poznala niti ene deklice, ki bi z njo delila podobne sanje. Iz Amsterdama se je odpravila v ZDA, kjer je obiskovala šolo za pilote. Bila je ena od treh žensk v razredu, ki je štel 150 učencev. Pilotka je že 16 let in dela za EasyJet, a pravi, da se še vedno bori s predsodki, saj jo ljudje kljub uniformi pilotke obravnavajo kot stevardeso. 

Kot vidimo po navedenih odstotkih, je pilotk zelo malo. Pred pandemijo se je še zdelo, da se na tem področju po dolgih letih končno le kaže nek napredek. Sedaj, ko je letalski promet močno okrnjen, pa se je preko noči vse postavilo na glavo. Le v Evropi je ogroženih okoli 15.000 delovnih mest pilotov, navaja omenjena spletna stran. Obstaja velika verjetnost, da se bo odstotek pilotk znova zmanjšal na raven iz leta 2016, torej na tri odstotke. Različni podatki kažejo, da je v zadnjih mesecih brez dela ostalo skoraj 100 pilotk, saj so njihovi delodajalci bankrotirali. Večina se je odločila za metodo "kdor je zadnji prišel, ta mora prvi oditi". In zadnje so prihajale prav ženske. 

Čeprav so letalski prevozniki pred pandemijo napovedovali, da bodo delež pilotk povečevali, se je sedaj vse ustavilo in je na mrtvi točki. Lufthansa je na primer ustavila program izobraževanja novih pilotov. EasyJet je zaprl rekrutacije, Wizz pa sicer upa, da bo lahko uresničil napoved, da bo imel do leta 2027 v svojem kolektivu že 1000 pilotk. Sedaj jih ima namreč le 50. A tudi Wizz je sporočil, da je program izobraževanja prekinjen vsaj do začetka leta 2021. 

Tamara Vallois, vodja oddelka za rekrutacijo pilotov pri letalskem prevozniku Wizz, je dejala, da so napovedi optimistične, saj naj bi se njihova panoga čez štiri do pet let znova postavila na noge. In takrat bo povpraševanje po pilotih zelo visoko. 

A doba pet let je kar dolga. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795