O tem, komu lahko pomaga Borza posla in kako, smo se pogovarjali z njenim ustanoviteljem Tomom Senekovičem, ki je na svojo podjetniško pot stopil pred desetimi leti, s takšnim portalom pa si želi spodbujati podjetništvo pri nas.
Lahko natančneje pojasnite, kaj je borza posla?
Je stičišče uveljavljenih podjetnikov, ki prodajajo svoj posel, obrt ali poslovno idejo, ter tistih, ki takšne poslovne priložnosti iščejo. To so lahko podjetniki začetniki, lahko pa so tudi že uveljavljeni podjetniki, ki iščejo nove poslovne ideje. Mi smo prostor, kjer se lahko srečajo, nismo pa potem posrednik med njimi. Prodajalec in kupec se dogovarjata sama. Bi pa poudaril, da borza posla prodaja samo aktivna podjetja z utečenim poslom. Vsak oglas pred objavo pregledamo in po potrebi zahtevamo vnos dodatnih podatkov.
Če sem kupec, kakšne poslovne priložnosti lahko najdem?
Od takšnih manjših za nekaj 100 evrov. Ravno se recimo prodaja posel začasnih tetovaž. Gre za podjetnico, ki obiskuje različne dogodke, kot so otroški bazarji, kjer postavi svojo stojnico. Sedaj ta posel vključno z vsemi kontakti prodaja. Do poslov v rangu tisoč evrov. To so lahko razni posli prek interneta, spletni portali, spletne trgovine recimo. Pa vse do podjetij, raznih proizvodnih dejavnosti, fizičnih trgovin, ki se prodajajo za več sto tisoč evrov in celo milijon.
Lahko prodajaš poslovno idejo?
Tudi lahko. Prodajajo pa se tudi domene, generična imena, kot je trenutno recimo pleskanje.si. Takšna domena je na prodaj za dobrih 200 evrov in glede na to, da je generično ime, jo iskalnik zelo hitro pokaže na prvih pozicijah. Se pravi lahko se prodajajo podjetja v celoti z vsem premoženjem in posli. Lahko pa se prodajajo samo določena sredstva, ki jih ima to podjetje (na primer določene nepremičnine, zaloge, oprema). Nek s. p. - recimo zavarovalni posrednik – pa mogoče nima takšnih sredstev, lahko pa proda svojo bazo strank in kontaktov. Uspešen kozmetični salon pa lahko proda svojo franšizo, se pravi dobro ime in know-how.
Kako ste dobili idejo za borzo posla?
Sam sem iskal poslovne priložnosti, bil sem torej v vlogi takšnega kupca, a pri nas v Sloveniji nikjer nisem našel nobenega vira, kjer bi lahko videl, kaj vse je na voljo, kakšne so danes mogoče poslovne priložnosti, katera podjetja so na prodaj. Tako je prva oblika portala zaživela že leta 2010, ampak pod drugim imenom. Odziv je bil dober, zato smo se v začetku letošnjega leta odločili za prenovo portala, ki je sedaj veliko bolj dodelan.

Kakšne so pogoste napake prodajalcev in kupcev, ki ste jih v teh letih opazili?
Tisti, ki prodajajo, se veliko krat ne pripravijo dovolj, bolj le tipajo trg. Če hočeš posel prodati, se moraš na to pripraviti. Pripraviti moraš tako finančne izkaze in strategijo razvoja kot zelo podroben opis tega, kar prodajaš. Hkrati se pri tem opisu ne sme videti, katero podjetje se prodaja, ker veliko krat to vpliva tako na poslovne partnerje - kupce in dobavitelje, kot na zaposlene. Se pravi na prodaj ni Elan d. o. o. - na prodaj je podjetje z močno blagovno znamko, ki se ukvarja s proizvodnjo smuči in je usmerjeno na mednarodni trg.
Kupci pa največkrat naredijo napako, da gredo v nakup nekega manjšega posla in ne naredijo podrobnega pregleda. Mi zato sedaj v sodelovanju s finančnimi svetovalci in računovodskimi servisi nudimo tudi to storitev – reče se ji skrbni pregled. Pred nakupom je res dobro narediti temeljit skrbni pregled. Pregleda se vse fakture, pogodbe, oceni se finančna in pravna tveganja … Taka storitev stane nekaj sto evrov, ampak tako se zaščitiš, da potem, ko je podjetje enkrat prepisano nate, ne začnejo iz omar padati okostnjaki.
Kako pa je z ovrednotenjem podjetja oziroma z različnimi davčnimi in drugimi obveznostmi?
Pripravili smo podstrani, na katerih nudimo neke osnovne informacije, ki bi jih moral vsak poznati. Se pravi, kako je z davki, kako se ovrednoti, kar se prodaja, kaj se največkrat kupi itn. Uporabnikom portala pa smo prek maila in telefona na voljo tudi za bolj poglobljena vprašanja. In takrat poskušamo za njih poiskati odgovore.
Komentarji (4)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV