Cekin.si
Kako lahko tudi javni potniški promet dela dobiček?
Naslovnica

Kako je to mogoče v tujini - pri nas pa ne?

L.E.
01. 04. 2015 08.01
14

Podzemna železnica mesta Hong Kong je imela lansko leto 5,2 milijardi dolarjev prihodka, leto so končali z dvema milijardama dobička. Zaradi tega je ta podzemna železnica v svetu nekaj posebnega.

Kako lahko tudi javni potniški promet dela dobiček?
Kako lahko tudi javni potniški promet dela dobiček?FOTO: Profimedia
Večina javnih prevozov dela bolj izgube kot dobičke, začne prispevek televizija CNN, med njimi je tudi newyorška podzemna železnica, ki je v primerjavi s hongkonško lansko leto naredila 2,5 milijard izgube. Kaj je torej azijska skrivnost?

Cene vozovnic so nizke

Cene javnega prevoza so nizke – od 0,50 do treh dolarjev za vozovnico, to pokrije le okrog 17 odstotkov stroškov organizacije prevozov, ki so za povrh točni v kar 99,9 odstotkih. 5 milijonov meščanov uporablja podzemno železnico, toda resničen dobiček ta dela z nečim drugim – z vlaganjem v nepremičnine. V lasti imajo okoli 50 nepremičnin, med drugim dva največja nebotičnika.

"Nekateri pravijo, da so pravzaprav nepremičninska agencija, ki zraven ureja še javni prevoz," se pošali profesor ekonomije na Univerzi v Hong Kongu Tim Hau. Razloži, da vlada podjetju, ki upravlja z javnim potniškim prometom, brezplačno podeli zemljišče, ki ga ta nato razvije (med drugim so recimo zgradili 13 nakupovalnih centrov). Lansko leto so zaslužili še več, ker je za 14 odstotkov poskočila najemnina prostorov. Te oddajajo tudi na samih postajah železnice, od nekaterih dobijo delež od prodaje.

K direktorju hongkonške družbe je prišel po nasvet tudi župan New Yorka.
K direktorju hongkonške družbe je prišel po nasvet tudi župan New Yorka.FOTO: Reuters

So tako uspešni, da bodo sedaj svoj model poslovanja začeli prenašati še na Kitajsko, v Združeno kraljestvo, na Švedsko in v Avstralijo.

Komentarji (14)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
ni_mi_vse_eno 01. 04. 2015 11.50
+5
Predlagam vladno študijo. Študijo ocenjujem na 1 miljon evrov. S pomočjo študije bomo prišli do ugotovitve, da potrebujemo zunanje svetovalce na tem področju, ki jih bomo plačevali zelo ugodno. Nekako 800.000 evrov letno.
medo90 01. 04. 2015 12.07
+3
hahahahaha premal si napisal to je samo 1,8MIO € žepni drobiž za naše strokovnjake, še strokovna ekskurzija expertov v Hong Kong okoli 2mio € Pri nas posodabljajo železnico in ko dokončajo ugotovijo seveda strokovno, da vlak dosegel navišjo hitrost 70km/h
DrFake 01. 04. 2015 10.47
+2
Saj pri nas država tudi še dodatno vlaga v nepremičnine, s to razliko da jih podeli kar v privatno last županu in sorodnikom. Župan pa mimogrede, ko opravlja privatne posle, vodi še občino. In Slovenija tudi vedno dodatno vlaga v projekte, ki se 2-krat ali 3-krat kopljejo. Na primer v Ljubljani najprej položijo cevi za vodo, potem zakopljejo, čez dva meseca spet odkopljejo in položijo cevi za plin itd.. Podobno, kot se dogaja s slovensko cesto. Janković vsak svoj nov mandat nagradi s tem, da slovensko cesto odkoplje in posadi nekaj novega. Najprej so posadili kovinske stole na lesene ostanke palet, ki so bile pritrjene na pločnik, potem pa je opazil da v Sloveniji le ti toliko samomorilcev da bi sedeli na pločniku in čakali, da jih povozi avtobus, tako da se je premislil in bo sedaj posadil drevored. To bo predvsem koristno za brezdomce, ki so veliko zunaj in bojo sedaj imeli več svežega zraka, če bojo šli na šiht po slovenski cesti.
Ramzess 01. 04. 2015 10.25
+1
Pri nas bi podzemno morali imeti pod celo državo, da bi bili enakovredni.
User589630 01. 04. 2015 09.44
+12
Krivda ni v masi ljudi, ki se vozijo z vlaki, pač pa lobiji in tajkuni, ki samo grabijo in grabijo. Ja kako pa naj bi bilo drugače saj je z vsemi državnimi podjetji tako, da jih izčrpavajo in to je hrana za lobije.
beowulfsam 01. 04. 2015 09.15
+4
Kot je že par ljudi pokomentiralo: 2 mio ljudi ne more podpirati ne vem kakšnega potniškega prometa ob normalnih cenah. Drugo: neumen naslov, kako je to mogoče, pol pa lepo piše, da zato, ker dobivajo zastonj zemljišča. Mal pejte pogledat kok je zemlja v Hong Kongu...pa po kok grejo nove bajte tam. Morš bit res nesposoben, da če ti en zastonj zemljo daje v enem od dražjih mest na svetu, da ne nardiš profita. Aja, v Sloveniji bi pokradl...ups. Ja, šok, dobiček, kaj je to, tega v državi kjer so utaje in kraje hobi velikega števila direktorjev in politikov ne poznamo :P
gangsterist 01. 04. 2015 09.12
+2
ker pelje vlak v slo povprečno 32km/h
Negan 01. 04. 2015 09.04
+0
Ker ne glede na to, kako slovenci jočejo gor in dol imajo denar za nove avte ... Pri vsaki hiši po 2 avtomobila ... daj daj daj, razvajenost in pika.
Sputnik8 01. 04. 2015 10.38
večinoma tisti ki so zaposleni v javni upravi ali državnih podjetjih
SU27 01. 04. 2015 08.46
+8
Ma naša država je poglavje zase,vsi slovenci bi morali skupaj stopiti in pred parlament,saj zafuran je že skoraj vse
JLA01 01. 04. 2015 08.26
-2
Kako je to mogoče! enostavno. Slovencev je 2 miljona, prebivalcev v hongkongu pa je nekaj 10 miljonov
User1232859 01. 04. 2015 08.16
+2
1. v tujini NE kradejo tako kot pri nas 2. nas je 2miljona......Katero tujino ste mislili????
ata janez 01. 04. 2015 10.42
+2
Pri nas se dobiček vlaga v plače,draga svetovanja(nepotrebna)pa draga in neupravičena "službena"potovanja.In v najmanj 75%preobsežno administracijo.
ata janez 01. 04. 2015 10.50
+3
Če bi pri nas uvedli avtovlake,bi to povečalo promet na železnici,obenem pa bi to razbremenilo ceste.Ves tranzitni promet(prikoličarji in vlačilci)bi moral biti usmerjen na železnico.No ja,mogoče po neslednjem nastanku sveta.
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1072