
Deset najdražjih reklam vseh časov predstavlja, če že ne idejnega, pa vsaj denarni višek, saj svetovne multinacionalke ne pomišljajo prav dosti, ko je treba zapraviti enormne količine denarja.
Najbolj prepoznavne znamke so vložile na milijone, če že ne milijarde, za prepoznavnost svojih blagovnih znamk, lahko se prepričate tudi sami, kaj dejansko pomeni nekaj najbolj znanih logotipov na svetu.
Pri neverjetnih količinah denarja, ki so ga zapravile posamezna podjetja za eno samo reklamo, se seveda samo po sebi zastavi vprašanje, ali je deset najdražjih tudi deset najboljših. Preverite sami!
10. mesto - Nike - 1,5 milijona dolarjev - Podjetje, ki je eno izmed vodilnih proizvajalcev športne opreme, oblačil in obutve, katerega logotip je možno videti povsod, od igrišč do avtobusov. Znamka premore določeno stopnjo kakovosti, vsi jo imajo radi, a si je hkrati ne more privoščiti vsak. Reklama Take it to the Next Level je obnorela nogometne navdušence in milijone po vsem svetu.
Reklamo, ki oglašuje prestižno linijo Aviva, je režiral britanski režiser Guy Ritchie, znan tudi kot Madonnin "bivši". Prikazuje zgodbo o dečku, ki zrase od pouličnega igralca nogometa do profesionalnega igralca, ki se pridruži svetovno znanemu Arsenalu. Po pričakovanju nastopajo nogometne zvezde, kot so Cristiano Ronaldo, Arsene Wenger, Cesc Eabregas, Materazzi in njim podobni.
V reklami so s sodobno tehnologijo dosegli, da se gledalec ves čas počuti v središču dogajanja in ima občutek, kot da v zgodbi tudi aktivno sodeluje. Reklamo so premierno prikazali pred tekmo med ekipama Manchester United in Barcelono in kljub temu, da sta se omenjena kluba na ves glas pritoževala, se je še enkrat izkazalo, da je denar sveta vladar. Oglaševalci pač dajejo preveč denarja, da bi se ozirali na takšne "malenkostne" krike.
9. mesto - Coca Cola - 1,6 milijona dolarjev - Vsekakor so v njihovi hiši najbolj prepoznane reklame, v katerih v glavni vlogi nastopa Božiček, a velik del skrivnosti tiči tudi v dejstvu, da preplavljajo medije s svojimi reklamami, saj ne mine dan, da ne bi naleteli na vsak kakšno izmed njih. Raziskave so pokazale, da je njihova steklenička, katero je s svojo postavo inspirirala nekdanja hollywoodska diva Mae West ena najprepoznavnejših predmetov na svetu, saj jo večina prepozna že iz daljave.
Njihovo najdražjo reklamo so posneli v Pragi, na starem mestnem trgu, kamor prebivalci prinesejo vsak svojo stekleničko, sestavijo iz nje velikansko steklenico, ki jo nato v preletu iz vesolja posname ruska vesoljska postaja Mir. Šala pravi, da so si Američani v času hladne vojne želeli, da bi Sovjeti luno prebarvali v rdečo barvo, da bi lahko nato oni nanjo z belo barvo napisali: Coca Cola.
8. mesto - Pivo Carlton Draught - 1,9 milijona dolarjev - Avstralci so na svoje pivovarniške dosežke (upravičeno) ponosni in želeli so, da pivo, ki so ga začeli variti leta 1864, spoznajo tudi drugod po svetu. Vse, kar je bilo potrebno, je bil hribček, okoli 300 ljudi (večinoma turistov z nahrbtniki), velik kup rdečih majic in kupček belih. Prištejte še ogromen megafon, s katerim je režiser usmerjal priložnostne igralce, da so ob zvokih Carmine Burane tekali sem in tja, pa boste dobili gromozansko animirano pitje piva.
Oglas, ljubkovalno imenovan tudi "The Big Ad", so posneli leta 2005, v prvih 24 urah pa ga je iz svetovnega spleta k sebi povleklo 162.000 ljudi. Tudi poslovni kazalci so pokazali, da se je v mesecih po objavi po grlih žejnih Zemljanov prelilo toliko več hmeljnega napitka, da so stroške za nadvse drag oglas pod streho pospravili v slabih štirih mesecih. Omenjeno pivo je za uradno državno pivo razglasila tudi avstralska vlada.
7. mesto - Adidas - 2,1 milijona dolarjev - Prelestno drago reklamo je za nemško podjetje posnel Anglež David Beckham, ki je, še bolj, kot občutek za nogomet, razvil občutek za marketing, trženje in samopromocijo. Poslovna skrivnost je, koliko od dobrih dveh milijončkov je pristalo na računu Beckhama, a je reklama dosegla svoje.
Raziskave so poazale, da je športna multinacionalka naredila velik profit. Adidas se je izkazal za velikega motivatorja, saj so pri svojem motu, da igralcem priskrbijo le najboljše, zelo jasni. Čevlji naj bi bili, tako kot David, močni in trpežni.
David je povedal, da ljubi čevlje, ki jih naredijo v podjetju ustanovitelja Adija Dasslerja, ki je bil rojen okroglega leta 1900. Podjetje sicer obrača milijone, zato lahko kakšnega tudi zapravi, sam Beckham pa je celo izjavil, da bi naslednjo reklamo posnel tudi zastonj. A mu zaenkrat niso dali priložnosti. Kdo ve, zakaj...
6. mesto - Prerok Mohamed - 2,5 milijona dolarjev - Ne bodimo malenkostni, najeli so Stefana Roswiskeja, z Oscarjem nagrajenega režiserja, da je ustvaril reklamo, v kateri poje hvalnico preroku Mohamedu. Projekt z naslovom: "Kdor ga je videl, ga je vzljubil" predstavlja sporočilo o ljubezni in bratstvu med narodi. Zaradi prerokove prisotnosti so liki v reklami prenehali z bojevanjem in odložili orožje ter pokleknili k molitvi.
Reklamo so potrdile verske oblasti v državah Bližnjega vzhoda, financirali pa so jo kralji in vladarji takistih držav. Nikakor niso varčevali s posebnimi efekti in obširno medijsko podporo, tako za promocijo samega izdelka kot tudi za sugeriranje mnenja različnim, manj naklonjenim interesnim skupinam. Po raziskavah je oglas pustil velik vtis na tiste, ki so ga videli, hkrati pa je povečal ekonomski vpliv podjetij iz arabskih držav.
5. mesto - Shell Oil - 3,9 milijona dolarjev - Peto najdražjo reklamo vseh časov si je privoščila nizozemska družba Shell, reklamo je sestavljal kolaž, v katerem se formula 1 prevaža po ulicah Londona, Rio de Janiera in New York Cityja. Ime Shell je tesno povezano z motošportom, njihov logotip je eden izmed najbolj prepoznavnih na svetu, sama multinacionalka pa je ena izmed največjih privatnih podjetij tega sveta.
Ravno to filozofijo so razvili v reklami, da je Shell prisoten vsepovsod in vedno. Kjerkoli se je formula zapeljala, povsod so bili blaginja, sreča in ostali presežniki. Zanimiva je tudi zgodovina podjetja, ki se začenja ob Kaspijskem jezeru. Začetniki v podjetju, ki je tam nabiralo školjke, so odkrili tudi nekaj nafte, ki so jo sprva prodajali kot svetilno olje. Od tam naprej pa je šla zgodba, z njo pa zaslužki in vpliv, strmo navzgor, v nebo.
4. mesto - Ferrari - 4,15 milijona dolarjev - Ferrari, eden vodilnih proizvajalcev najbolj prestižnih vozil na svetu, si je reklamo presežkov privoščil ob 60. obletnici ustanovitve podjetja, ki ga je ustanovil Enzo Ferrari leta 1929. Ker je bilo potrebno odkupiti ali si vsaj izposoditi nekaj vozil iz privatnih zbirk po vsem svetu, so oglaševalski strokovnjaki presenečeni, da ni končna številka še višja.
Zgodba je predvidljiva, predstavlja Ferrarijevo pot do uspeha, posneli so jo na cestah Monte Carla, New York Cityja, Rima, Sydneya in Hong Konga. Reklame ciljna publika sicer ni dobro sprejela, očitali so ji predvsem kopiranje že omenjene Shellove, precej podobne ideje.
Veliko kritik je priletelo tudi na račun preglasnega zvoka motorjev, ki preglasi vse ostalo in po nekaj sekundah predvajanja začne rahlo najedati živčke. Kljub vsemu - druga najdražja reklama za avtomobil vseh časov.
3. mesto - Pivo Guinness - 4,65 milijona dolarjev - Marsikdo bi pomislil, da tako prepoznavna znamka ne potrebuje reklame, a bi brez premišljenega in strateško načrtovanega oglaševanja tudi tega ne bi bilo. Reklama se prične s podiranjem šest tisoč domin, ki se oblikujejo v pločevinke, kozarce, klobuke, knjige in podobno.
Nato v Guinnessove "barve" preoblečejo 400 pnevmatik, 10.000 knjig, 75 ogledal, 45 omar, 50 hladilnikov in 16 avtomobilov, ki jih nastavijo presenečenim, naključnim obdarjencem po vsem svetu. Reklame so pripravili v treh inačicah, 30, 60 in 90 sekundni verziji.
Visoko prepoznavna in ena najbolj všečnih, pa tudi dragih reklam vseh časov. To je bil namen oglaševalcev, ki so želeli nekaj podariti skupnosti in ljubiteljem njihovega piva. To jim je tudi uspelo - dobesedno.
2. mesto - Pepsi - 5,4 milijona dolarjev - Pepsi že ima tradicijo, saj so prvi poizkusi bili že leta 1890 v Severni Karolini, a so blagovno znamko zaščitili "šele" leta 1903. Že zelo zgodaj so razumeli moč oglaševanja in promocije blagovne znamke, marketing je ena izmed glavnih stroškov v tej multinacionalki. V svojih oglaševalskih prijemih zelo radi uporabijo trenutno najbolj prepoznavna imena tega sveta, reklame pa prikažejo v najelitnejših televizijskih terminih.
Leta 2003 so tako zasnubili tedaj neverjetno popularno pevko Britney Spears, ki je pela slavo Pepsiju v posebej zanje narejeni "Joy of Pepsi song". 90 sekundna reklama prikazuje Spearsovo, kako poje in nastopa v letih med 1950 in 1980, pri tem pa ji odličen izgled in sposobnosti zagotavlja prav Pepsi.
Seveda so jo stroškom in slavi primerno premierno prikazali med za Američane kultnim in svetim Super Bowl, lige ameriškega nogometa. Prištejte še stroške, da so v Pepsijeve barve preoblekli letalo Concorde in londonski LondonEye.
1. mesto - Honda Accord - 6,2 milijona dolarjev - Najdražjo reklamo vseh časov si je privoščila japonska Honda, ki je pri snemanju postavila neverjetne standarde in zahteve, pripravili so kar 606 različnih inačic reklame, preden so jo vodilni potrdili.
Režiser ni uporabil živih modelov, 120 sekund dolgo reklamo so pripravili popolnoma računalniško. Stroški idej, razvoja, zasnove in izdelave so segli v višave, a se je izplačalo. Poudarili so pedigre, zasnovo, koncept izdelavo in skrb za voznika, psihologi so izdelali profile potencialnih kupcev.
Prodajne številke dokazujejo, da je prava mala armada kreatorjev svoje delo odlično opravila. Hondin model Accord se je in se še odlično prodaja, blagovni znamki zaupa ogromno ljudi.
Komentarji (3)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV