Se vam je te dni že zgodilo, da ste šli v trgovino po osnovna živila, domov pa prišli s kupom sladkarij, novoletnih okraskov, priborom za peko piškotov, alkoholnimi in gaziranimi pijačami ... Bodite previdni, saj trgovci uporabljajo trike, s katerimi vas zapeljejo, da kupujete več, kot pa zares potrebujete.
Kako torej ravnati v trgovini, ko greste le po kruh in mleko?

1. Omamen vonj
Vonj spada med najmočnejša čutila, to pa zato, ker se čutilo za voh izredno hitro poveže z delom možganov, ki je povezan s čustvovanjem. Če denimo lepo diši pekovsko pecivo, se zelo hitro zganejo naši možgani in začutimo, kako bi nas dobesedno osrečilo, če bi lahko zagrizli v njegovo toplo skorjico. Zato v prodajalnah kruh veliko krat pečejo sproti.

2. Razporeditev živil
Če nakupujemo povsem rutinsko, ne da bi veliko premišljevali, gledamo izdelke na policah bolj ali manj samo v višini svojih oči, kažejo študije, ki jih delajo prodajalci, da bi ugotovili, kako več prodati. Zaradi tega živila, s prodajo katerih zaslužijo največ, postavijo prav na to višino. Ravno tako postavijo tisto, kar želijo, da pritegne otroke, v višino njihovih oči. Prisiliti se morate, da pogledate tudi bolj gor ali bolj dol. Najcenejši izdelki nikoli niso tam, kjer jih najlažje opazite.
3. Veliko hoje
Živila, ki so najbolje prodajana (denimo mleko, mlečni izdelki, jajca, kruh), so po prodajalni razporejena tako, da moramo prehoditi njen čim večji del, čeprav smo prišli samo po mleko in pol hlebca. Ne le, da so nekje povsem na koncu prostora, še vsak tak izdelek je nekje v svojem kotu. Tako nas želijo trgovci prisiliti, da prehodimo čim več in da nas premami še čim več drugega. Kako se temu upreti? Naredite seznam izdelkov, ki jih potrebujete, in se odločite, da ne boste kupili niti ene druge stvari. Vsakič, ko se roka dvigne, da bi prijela še kaj, kar ni na seznamu, se ustavite in še enkrat pomislite, ali to res potrebujete. Mar ne bi mogli preživeti brez tega?
Najdražji izdelki so postavljeni v višino oči, najpogosteje prodajani so na koncu prodajalne, da morate mimo vseh polic z mamljivo ponudbo. |
4. Ogromen voziček
Nakupovalni vozički so tako veliki, da bi imeli občutek, da pravzaprav niste skoraj nič kupili, četudi ste kupili več kot dovolj. Raje vedno nakupujte s košarico, saj bo, ko boste vanjo zlagali izdelke, hitro postala pretežka, zato se boste prej odločili, da je že skrajni čas, da se odpravite na blagajno. Tam pa pazite, da vas ne premamijo številni poceni izdelki, ki jih na tem mestu zložijo ravno zato, da bi jih zaradi nizke cene brez veliko razmišljanja spustili med svoje nakupe.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV