Cekin.si
John Goodenough in Obama

Koristno

Izum 94-letnika, ki bo močno spremenil naša življenja

M.M.
10. 03. 2017 08.43
1

Številni pravijo, da bi imeli električni avtomobil, a da jih skrbijo baterije, ki ne zdržijo večurne vožnje. Kaj pa, če se bo to v kratkem spremenilo?

94-letni John Goodenough, sicer oče nam vsem znane Li-ionske baterije, je z ekipo raziskovalcev znova dokazal, da je moč ustvariti boljše in okolju prijaznejše izume. 

Ustvarili so namreč baterijo, ki bi lahko zamenjala klasično, ki jo najdemo v pametnih telefonih, prenosnikih, tudi v električnih avtomobilih. Gre za v celoti trdo baterijo, ki bi bila varnejša, hitreje bi se napolnila in dlje bi zdržala v delovanju. Cenovno bi bila tudi ugodnejša. Goodenoughova glavna raziskovalka na projektu je Maria Helena Braga.

Da bi bila električna vozila v družbi bolje sprejeta, je bilo treba spremeniti baterije. Goodenough je poudaril, da jih je v raziskavi gnalo naprej to, da ustvarijo cenejše in kakovostnejše baterije, ki bi omogočale daljše vožnje. Zato so se osredotočili na gostoto baterij oz. na gostoto elektrolitov v notranjosti baterije. Tako bodo baterije lahko shranile več naboja, njihov življenjski ciklus polnjenja in praznjenja je daljši, je pa cenovno ugodnejša in tudi varnejša. Baterijo bi lahko napolnili le v nekaj minutah in ne več urah. 

John Goodenough in Obama
John Goodenough in ObamaFOTO: AP

Zakaj varnejša?

Današnje baterije lahko eksplodirajo ali se vžgejo, napolnjene pa so z nevarnimi kemikalijami. Zato so se namesto na tekoče elektrolite osredotočili na steklene prevodnike. Slednje dobro deluje tudi pri nizkih temperaturah (pomislite na prednosti, ko gre za avtomobile), nekateri podatki kažejo, da te baterije delujejo tudi pri minus 60 stopinj Celzija. 

Tudi cena novih baterij bi bila občutno nižja, saj bi bila proizvodnja močno poenostavljena. Nič več ne bi bilo treba mešati nevarnih snovi v baterijah. 

Anode bi lahko izdelovali iz alkalijskih kovin, kar trenutno ni mogoče. Na primer natrij, ki je veliko cenejši od litija, pa še bolj dostopen. Gre za materiale, ki so okolju prijaznejši. 

Goodenough in Braga nadaljujeta z raziskavami, osredotočata pa se na uporabo baterij v električnih avtomobilih. 

Sicer pa je treba vedeti tudi to, kako proizvajalci pridejo do nekaterih materialov, s katerimi izdelujejo baterije za naše pametne pripomočke in električna vozila: 

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (1)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795