Britanski nizkocenovni letalski prevoznik Easyjet dobro napreduje s projektom, po katerem bo do leta 2027 na nekaterih linijah uvedel električna letala. Ameriško podjetje Wright Electric, s katerim se je povezal Easyjet, že razvija električni motor za devetsedežno letalo, ki ga bodo prihodnje leto lahko začeli testirati v zraku.
Kot je poročala agencija Reuters, sta Easyjet in Wright Electric že uspešno preizkusila električno dvosedežno letalo, zdaj pa sta letvico postavila višje in se lotila devetsedežnega. "Letenje na elektriko postaja resničnost in že lahko predvidevamo prihodnost, ki ne bo več odvisna le od letalskega goriva," je poudaril generalni direktor Easyjeta Johan Lundgren.
Do leta 2027 želi britanski prevoznik električna letala uvesti na linijah, dolgih do 500 kilometrov, kar bi med drugim omogočilo lete med Londonom in Amsterdamom na električni pogon.
Easyjet želi z elektrifikacijo flote prihraniti pri gorivu, ki letalskim prevoznikom predstavlja najvišji strošek, hkrati pa zmanjšati škodljive izpuste in hrup. V skrbi za okolje že izvaja nekatere druge ukrepe; med drugim pomlajuje vozni park, saj nova letala porabijo manj goriva in so manj hrupna.
Wright Electric trdi, da bodo električna letala tišja za 50 odstotkov, letalski prevozniki pa bi pri nakupih in upravljanju z njimi lahko prihranili deset odstotkov. Cilj leta 2016 ustanovljenega podjetja je, da bi v 20 letih za krajše lete uporabljali le še električna letala.
Z enim povratnim čezoceanskim letom posameznik "izkoristi" količino izpustov toplogrednih plinov, ki mu "pripadajo" za celo leto. Ogljični odtis letalskih prevozov je odvisen od razdalje: s povratnim letom Ljubljana–New York–Ljubljana povzročimo 1,9 tone izpustov ekvivalenta ogljikovega dioksida. Če letimo na Novo Zelandijo, jih povzročimo več kot pet ton.
Tudi poleti po Evropi niso nedolžni, poudarjajo strokovnjaki. "Skok" v London nanese 0,41 tone ekvivalenta ogljikovega dioksida, v Bruselj ali Pariz 0,3 tone, v Frankfurt 0,2 in v Beograd 0,16 tone ekvivalenta. "Izogibanje letalskim prevozom je pomembna osebna strategija za blaženje podnebnih sprememb, ker na tem področju tehnologij z nižjimi izpusti toplogrednih plinov sploh še ni na vidiku in bo letalstvo verjetno zadnji od vseh načinov prevoza, za katerega bodo uveljavljeni nizkoogljični standardi," poudarjajo ob tem.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV