
A kljub silnemu napredku avtomobili niso nepokvarljivi, prav zato je še posebej pomembno, da avtomobil redno pregledujemo, servisiramo in skrbimo zanj. Zaradi že omenjene prevlade elektronike vsako resnejše popravilo veliko stane, saj so s potrebno opremo praviloma opremljeni le večji, navadno pooblaščeni avtomobilski servisi, a vendar lahko marsikaj naredimo tudi sami.
Če je pnevmatika slaba ali stara, se zavedajte, da postaja s staranjem manj varna. Svetujejo, da se pnevmatike na avtomobilu, čeprav niso obrabljene, zamenjajo na šest do osem let. Koliko je pnevmatika stara, nam pove oznaka DOT na njej. Primer: če je na pnevmatiki oznaka DOT 2205, pomeni, da je bila guma narejena v 22. tednu leta 2005.
Če so pnevmatike dobre in "mlade", vseeno redno, najbolje ob vsakem obisku bencinske črpalke, preverite tlak v njih. Znano je, da se, kadar je tlak prenizek, zaradi neuravnoteženosti vozila poveča poraba goriva, večji je tudi hrup v kabini, pnevmatike so podvržene večji obrabi, pa tudi sama vožnja je nevarnejša, saj naša zavorna pot postane daljša, v ostrih ovinkih nas lahko tudi nepredvideno zanese. Ne pozabimo tudi na nadomestno, rezervno pnevmatiko v prtljažniku vašega vozila, redno jo preverite, ali je še "živa in zdrava", da vam bo lahko v primeru težav prišla prav.

Motorno olje in hladilna tekočina
Zelo pomembno je, da imamo v motorju dovolj in ravno prav motornega olja, gladina mora segati med obe oznaki na merilni palici. Če je v motorju premalo olja, se lahko pregreje ali celo “zariba”. Celotno uničenje motorja je velik strošek, ki zelo prizadane našo denarnico, če je popravilo sploh smiselno. Dobro je, da imamo v prtljažniku avtomobila vedno vsaj liter motornega olja, ki ga je predpisal proizvajalec oziroma ustreza specifikacijam, primernim za naš tip motorja. Priporočljivo je, da uporabljamo vedno enako olje, saj se kljub enakim specifikacijam olja med seboj razlikujejo. V hladilnem sistemu redno preverjajmo gostoto in raven hladilne tekočine. Tako olje kot hladilno tekočino po potrebi dodajamo in občasno zamenjamo. Če imamo dve levi roki, odpeljimo avto na servis – bolje preventiva kot kurativa.
Še na eno avtomobilsko tekočino ne gre pozabiti. Redno je treba dolivati tudi tekočino v sistem za močenje in čiščenje vetrobranskega stekla, zato ne pozabite na zadostno količino čistilnega sredstva, ki naj vsebuje dodatek za odstranjevanje mrčesa, pozimi pa se je treba nujno spomniti na primeren dodatek v vodi, da nam tekočina ne bi pomrznila in poškodovala sistem. Preverjajte tudi obrabo metlic brisalcev, po potrebi jih zamenjajte.
Kaj še lahko storimo sami?
Mnogi izkušeni vozniki preverjajo tudi stanje jermena, ki zagotavlja vrtenje alternatorja, črpalke hladilne tekocine in drugih naprav, ter stanje akumulatorja, kjer je treba očistiti kabelske priključke, pa tudi preveriti stanje elektrolita v celicah. Če je akumulator slaboten ali prazen, se motor ob zagonu zavrti, ne more pa se zagnati.

Pri praznem akumulatorju si lahko najlaže pomagamo s premostitvenimi kabli in sosedovim akumulatorjem, star nasvet, da lahko avtomobil preprosto porinemo po klančini navzdol, pa pri novejših avtomobilih odsvetujejo zaradi poškodbe motorja ali katalizatorja, tako da naj bo to le izhod v skrajni sili.
Čeprav so redni avtomobilski servisi dokaj dragi in se zaradi tega nanje redno "pozablja", so zelo pomembni, ker uspešno podaljšujejo življenjsko dobo avtomobila, hkrati pa, vsaj posredno, varujejo naša in tuja življenja.
Zavedajmo se, da nam lahko dodatna kakovostna storitev pri avtomehaniku prihrani precej skrbi, morebitnih nevšečnosti in ne nazadnje tudi denarja. Povzamimo: sami lahko pregledate stanje pnevmatik vozila (globina profila, obraba, starost, poškodbe, ustreznost glede na sezono), brisalcev, hladilne tekočine, motornega olja, zavorne tekočine, svetlobnih teles (luči) in stanje akumulatorja.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV