Cekin.si
Zimske razmere na cesti
Koristno

Toliko boste plačali, če nimate zimskih gum. Primerjajte kazni s Hrvaško, Avstrijo in Italijo!

Š.Z.
15. 11. 2016 06.59
16

Zimska oprema je obvezna. Preverite, kakšne so kazni za voznike, ki je nimajo pri nas, na Hrvaškem, v Italiji, Avstriji. Pa še nekaj - ob povzročitvi prometne nesreče vam zavarovalnica ne bo krila stroškov, če nimate ustrezne opreme.

Od 15. novembra do 15. marca morajo imeti vsa vozila v Sloveniji zimsko opremo, pod kar z izjemo obalnega pasu spadajo tudi pnevmatike oziroma verige.

Globa za voznike brez zimske opreme je od 40 do 500 evrov, zaradi hujših kršitev lahko sledi odvzem točk. Za pravne osebe, samostojne podjetnike ali posameznike, ki samostojno opravljajo dejavnost, je kazen lahko 1000 evrov. Neočiščen sneg z vozila vas lahko stane 200 evrov.

Na Hrvaškem je globa 300 kun (40 evrov), ob ogrožanju pa sledi izključitev iz prometa in 700 kun (95 evrov) kazni. Prav toliko boste plačali za neočiščen sneg z vozila, če njegovo padanje ogroža prometno varnost, globa naraste na 1000 kun (133 evrov).

Pozimi morajo imeti gume najmanj tri milimetre profila, vendar zaradi večje varnosti v AMZS svetujejo vsaj štiri milimetre.
Pozimi morajo imeti gume najmanj tri milimetre profila, vendar zaradi večje varnosti v AMZS svetujejo vsaj štiri milimetre.FOTO: Thinkstock

V Avstriji so zimske gume obvezne že od 1. novembra, v primeru obilnejšega snega je treba imeti tudi verige. Brez opreme je kazen 35 evrov, če ogrozite varnost pa vas policisti lahko oglobijo za 5000 evrov. Če ste brez zimske opreme v Italiji, boste plačali najmanj 85 evrov kazni.

Zavorna pot z letnimi pnevmatikami je veliko daljša

Ob temperaturah pod sedem stopinj Celzija je zelo priporočljivo voziti z zimskimi pnevmatikami, ki so mehkejše in se ob nizkih temperaturah bolje oprijemajo cestišča. Pri hitrosti 50 kilometrov na uro je zavorna pot z zimskimi gumami 27,7, z letnimi pa 49,9 metra.

Ob povzročitvi prometne nesreče vam zavarovalnica ne bo krila stroškov, če nimate ustrezne opreme. Z dobrimi gumami lahko namreč preprečimo marsikatero nesrečo, ki bi imela hipotetično veliko višje finančne posledice, kot je njihov nakup.

Pnevmatike zamenjajo v 20 minutah, kar povprečno stane 20, 30, 40 evrov. Cene gum so različne, razlikujejo se tudi po kakovosti. V vsakem primeru morajo biti ustrezne velikosti, hitrostnega razreda in nosilnosti, kot je navedeno v homologacijskem kartončku.

To vse lahko razberete z gume

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Zadnja leta je na tržišču ogromno pnevmatik različnih proizvajalcev. Po pomoč pri izbiri pnevmatike, ki bi najbolje ustrezala vozilu in stilu vožnje, se je najbolje obrniti na strokovnjake. Lahko pa si pomagate tudi z neodvisnimi testi lastnosti posameznih gum, ki jih je pametno pozorno pregledati pred nakupom.

Vsaka pnevmatika ima na bočnici poleg datuma izdelave tudi druge oznake, ki povedo veliko informacij. V prvi vrsti so razvidni znamka in model, širina tekalnega dezena v milimetrih, višino v odstotkih glede na širino in notranji radij v colah. Obenem je zapisan še nosilnostni in hitrostni razred.

V Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS) opažajo, da je zadnja leta veliko govora, koliko so lahko stare pnevmatike ob nakupu. Podatek o datumu izdelave najdemo na gumi, zapisan kot štirimestno številko - prvi dve predstavljata teden, drugi dve letnico izdelave. Oznaka DOT0715 na primer pomeni, da je bila pnevmatika izdelana sedmi teden (07) v letu 2015 (15).

Takrat je treba menjati gume

Pogosto vprašanje je tudi, kdaj je treba kljub zadostnemu profilu zamenjati gume, ki so že v uporabi. V Agenciji za varnost v prometu so pojasnili, da zakonsko sicer ni starostne meje za uporabo. Je pa priporočljiva menjava, če se kljub dovolj velikemu profilu kažejo znaki preperelosti, kot so majhne razpoke, trdota in sivo-rjava barva.

Pozimi naj bodo zimske, poleti letne gume. Zimsko-letne niso optimalne, razen če ne vozite veliko. Slednje bodo v redu, če letno prevozite manj kot 10.000 kilometrov.
Pozimi naj bodo zimske, poleti letne gume. Zimsko-letne niso optimalne, razen če ne vozite veliko. Slednje bodo v redu, če letno prevozite manj kot 10.000 kilometrov.FOTO: Thinkstock

V Amzs so poudarili, da je treba "vedeti, da se pnevmatika začne starati v trenutku, ko jo namestijo na vozilo in je v uporabi. Seveda ob predpostavki, da so jo pravilno skladiščili. Takrat pričnejo nanjo vplivati zunanji dejavniki kot so vremenski vplivi, umazanija in trenje."

Proizvajalci zatrjujejo, da se pnevmatike smatrajo za nove vsaj dve leti po datumu izdelave, če so bile pravilne skladiščene, zato v Agenciji za varnost v prometu v vsakem primeru odsvetujejo nakup starejših. Ob nakupu bodite torej pozorni, da gume niso starejše od dveh let, zamenjajte pa jih po štirih letih uporabe.

Pozimi morajo imeti gume najmanj tri milimetre profila, vendar zaradi večje varnosti v AMZS svetujejo vsaj štiri milimetre. Vsaka se različno obrablja glede na stil vožnje, tako da bi moral vsak voznik začutiti, ko ni več varna in jo zamenjati, čeprav ima po malo prevoženih kilometrih zadostni profil, so še poudarili.

In zavedajte se, da gre za varnost vas in drugih. Življenje je neprecenljivo ...

Komentarji (16)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
24pišancov 16. 11. 2016 00.46
+8
Koga briga kaj mam jaz na felgah. Stare gate al pa nove mišelinke,važen da se fila blagajno.Mi smo specijalci o višini kazni in o višini dohodka
extradeluxe 15. 11. 2016 22.37
+2
to bi pa rad videl kje v povprečju menjavajo pnevmatike v 20 minutah. Se ve, da je potrebno ob menjavi tudi centriranje? Kaj pol zaračunajo 1/3 urne postavke? Nikjer? Je pa možno kolesa z drugimi pneumatikami premontirati v 20 minutah, pa še to, le če dela privatnik. Avto je treba dat na dvigalo, dvignit, po delu še spustit na tla, že to ti pobere 5 min.
Mario71 15. 11. 2016 22.00
+1
sam da nas lupjo, najboljš da vsak dan kupim nove gume
FesterAdams 15. 11. 2016 20.20
+12
Zavarovalnice so korektne pri svojem delu samo v prejemanju premije. Odškodnine, pa četudi ste žrtev, so vedno bolj mokre sanje. Njihovi cenilci so sprofesionalizirani nategovalci ljudi. Zato imajo tudi enega največjih profitov v državi na zaposlenega.
bergman 15. 11. 2016 17.39
+21
Kje pa je zakon, ki veleva vzdrževalcem in DARS-u, da morajo pred 15. novembrom in po 15. marcu redno in temeljito vzdrževati ceste in avtoceste, da ne bodo vse zopet krivi vozniki, ker po njihovem mnenju so vozniki (katerikoli) bedaki , da gredo v slabem vremenu na cesto, zato jih je pa treba kaznovat! Petindvajset let se ponavlja ista pesem o zastojih na naših cesta v takih primerih, pa še enkrat ni bil nihče drug kriv, kot vozniki!!! Ko je na cestišču, pa naj bo to avtocesta ali navadna cesta, več kot 15cm snega, ti težko pomaga tudi nova zimska guma pa je lahko še nevem kako draga! Tudi to se je že pokazalo v realnosti ne dolgo nazaj na avtocesti LJ-KP, čeprav so imeli vsi vozniki zimsko opremo, ampak je policija in DARS zaspal (ker je bil tik pred novim letom)
štrekeljc 15. 11. 2016 21.36
+0
aja, in kadar dežuje, naj z Vileda krpicami brišejo asfalt, da se bo Vaša Visokost tudi na zlizanih kitajskih plastičnih gumah varno pripeljala v nakupovalni center in domov.
ni_mi_vse_eno 15. 11. 2016 17.05
+6
Boljše gume na prednja pogonska kolesa. 60% zaviranja opravijo prednja kolesa, pogon opravijo prednja kolesa. Instinkt deluje tako: 1) Zadnje gume slabe: Zavijaš v levo, zadek ti spodnaša v desno in instinktivno volan bolj zategneš v levo in s tem avto poravnaš in rešiš. 2) Sprednje gume slabe. Zaviješ v levo, vendar zaradi slabih gum ti sprednji del vozila spodnaša in instinktivno zategneš volan bolj v levo da bi ovinek speljal, vendar s tem zgubiš še več stika s podlago in vozilo še bolj odnese iz ovinka. V zadnjem primeru bi namreč moral volan odviti, ko te nese iz ovinka, da bi povečal stik s podlago in potem počasi zategoval, pa večina tega ne dela. --- Kje morajo biti boljša kolesa? Spredaj na pogonskih ali zadaj? Preveri zavorno pot. 60% bolj zavirajo prednja od zadnjih koles. Kam boš postavil boljše, tam kjer bolj zavira ali tam kjer manj?
Hugh_Mungus 15. 11. 2016 17.24
-11
Občutek ti dajejo prednje gume. Če so boljše od zadnjih, ti dajejo lažen občutek varnosti, zato lahko preceniš zmogljivosti vozila in ja, odnese ti zadek. Če imaš spredaj slabe gume ves čas čutiš na čem si in točno veš do kje lahko greš.
ni_mi_vse_eno 15. 11. 2016 17.45
+8
Rene Descartes: "Občutki varajo". Zato naredi eksperiment in ne verjemi ne meni in ne sebi, ampak preveri.
testosteron 15. 11. 2016 22.18
-5
...boljše gume gredo vedno nazaj,da ne odnaša zadka ! ...spredaj ni takšen problem,ker svoje naredi teža motorja...
minnied 15. 11. 2016 16.42
+1
jutri grem pa res menjat, upam da ne bojo že danes preveč zagnano gledali v naših koncih..
Ramzess 15. 11. 2016 14.18
-12
"Neočiščen sneg z vozila vas lahko stane 200 evrov." Precej relativna zadeva bi lahko rekli, ... sneg nenazadnje lahko pada med potjo, oz. med vožnjo, takrat pa je na avtu kajpak tudi sneg. Ali je torej treba, ker pač tako zakon, vsake toliko ustaviti in očisti avto, razen če ima ustrezno ogrevano kabino.
Ramzess 15. 11. 2016 14.14
+11
"ob povzročitvi prometne nesreče vam zavarovalnica ne bo krila stroškov, če nimate ustrezne opreme" Tole pa zelooo splošno rečeno, jasno da je treba posamezne zadeve ustrezno definirati, sicer je zloraba hitro tu. Zavarovalnice pa, kot vemo, rade izkoristijo vsako najmanjšo luknjo.
jesenvoyo 15. 11. 2016 14.40
+4
Verjetno je to mišljeno za kasko zavarovanje, kjer se bo zavarovalnica otepala stroškov, če bo ugotovila, da zavarovan avto ni imel zimske opreme.
BS68 15. 11. 2016 09.19
+8
Pišete o "letnih" pnevmatikah. Take NE obstajajo. Uporabljajo se poletne pnevmatike "summer tyres", zimske pnevmatike "winter tyres" in celoletne, ki so bolj tržna niša...Še enkrat, izraz "letna" je povzet in poslovenjen iz besede ene izmed sosednjih držav...
vezuv_ 15. 11. 2016 14.16
+3
izraz "letna pnevmatika" običajno uporabljamo za pnevmatik, ki jih ne menjavamo in jih imamo na avtu celo leto.
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1072