Cekin.si
Zimske razmere na cesti

Koristno

Toliko boste plačali, če nimate zimskih gum. Primerjajte kazni s Hrvaško, Avstrijo in Italijo!

Š.Z.
15. 11. 2016 06.59
16

Zimska oprema je obvezna. Preverite, kakšne so kazni za voznike, ki je nimajo pri nas, na Hrvaškem, v Italiji, Avstriji. Pa še nekaj - ob povzročitvi prometne nesreče vam zavarovalnica ne bo krila stroškov, če nimate ustrezne opreme.

Od 15. novembra do 15. marca morajo imeti vsa vozila v Sloveniji zimsko opremo, pod kar z izjemo obalnega pasu spadajo tudi pnevmatike oziroma verige.

Globa za voznike brez zimske opreme je od 40 do 500 evrov, zaradi hujših kršitev lahko sledi odvzem točk. Za pravne osebe, samostojne podjetnike ali posameznike, ki samostojno opravljajo dejavnost, je kazen lahko 1000 evrov. Neočiščen sneg z vozila vas lahko stane 200 evrov.

Na Hrvaškem je globa 300 kun (40 evrov), ob ogrožanju pa sledi izključitev iz prometa in 700 kun (95 evrov) kazni. Prav toliko boste plačali za neočiščen sneg z vozila, če njegovo padanje ogroža prometno varnost, globa naraste na 1000 kun (133 evrov).

Pozimi morajo imeti gume najmanj tri milimetre profila, vendar zaradi večje varnosti v AMZS svetujejo vsaj štiri milimetre.
Pozimi morajo imeti gume najmanj tri milimetre profila, vendar zaradi večje varnosti v AMZS svetujejo vsaj štiri milimetre.FOTO: Thinkstock

V Avstriji so zimske gume obvezne že od 1. novembra, v primeru obilnejšega snega je treba imeti tudi verige. Brez opreme je kazen 35 evrov, če ogrozite varnost pa vas policisti lahko oglobijo za 5000 evrov. Če ste brez zimske opreme v Italiji, boste plačali najmanj 85 evrov kazni.

Zavorna pot z letnimi pnevmatikami je veliko daljša

Ob temperaturah pod sedem stopinj Celzija je zelo priporočljivo voziti z zimskimi pnevmatikami, ki so mehkejše in se ob nizkih temperaturah bolje oprijemajo cestišča. Pri hitrosti 50 kilometrov na uro je zavorna pot z zimskimi gumami 27,7, z letnimi pa 49,9 metra.

Ob povzročitvi prometne nesreče vam zavarovalnica ne bo krila stroškov, če nimate ustrezne opreme. Z dobrimi gumami lahko namreč preprečimo marsikatero nesrečo, ki bi imela hipotetično veliko višje finančne posledice, kot je njihov nakup.

Pnevmatike zamenjajo v 20 minutah, kar povprečno stane 20, 30, 40 evrov. Cene gum so različne, razlikujejo se tudi po kakovosti. V vsakem primeru morajo biti ustrezne velikosti, hitrostnega razreda in nosilnosti, kot je navedeno v homologacijskem kartončku.

To vse lahko razberete z gume

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Zadnja leta je na tržišču ogromno pnevmatik različnih proizvajalcev. Po pomoč pri izbiri pnevmatike, ki bi najbolje ustrezala vozilu in stilu vožnje, se je najbolje obrniti na strokovnjake. Lahko pa si pomagate tudi z neodvisnimi testi lastnosti posameznih gum, ki jih je pametno pozorno pregledati pred nakupom.

Vsaka pnevmatika ima na bočnici poleg datuma izdelave tudi druge oznake, ki povedo veliko informacij. V prvi vrsti so razvidni znamka in model, širina tekalnega dezena v milimetrih, višino v odstotkih glede na širino in notranji radij v colah. Obenem je zapisan še nosilnostni in hitrostni razred.

V Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS) opažajo, da je zadnja leta veliko govora, koliko so lahko stare pnevmatike ob nakupu. Podatek o datumu izdelave najdemo na gumi, zapisan kot štirimestno številko - prvi dve predstavljata teden, drugi dve letnico izdelave. Oznaka DOT0715 na primer pomeni, da je bila pnevmatika izdelana sedmi teden (07) v letu 2015 (15).

Takrat je treba menjati gume

Pogosto vprašanje je tudi, kdaj je treba kljub zadostnemu profilu zamenjati gume, ki so že v uporabi. V Agenciji za varnost v prometu so pojasnili, da zakonsko sicer ni starostne meje za uporabo. Je pa priporočljiva menjava, če se kljub dovolj velikemu profilu kažejo znaki preperelosti, kot so majhne razpoke, trdota in sivo-rjava barva.

Pozimi naj bodo zimske, poleti letne gume. Zimsko-letne niso optimalne, razen če ne vozite veliko. Slednje bodo v redu, če letno prevozite manj kot 10.000 kilometrov.
Pozimi naj bodo zimske, poleti letne gume. Zimsko-letne niso optimalne, razen če ne vozite veliko. Slednje bodo v redu, če letno prevozite manj kot 10.000 kilometrov.FOTO: Thinkstock

V Amzs so poudarili, da je treba "vedeti, da se pnevmatika začne starati v trenutku, ko jo namestijo na vozilo in je v uporabi. Seveda ob predpostavki, da so jo pravilno skladiščili. Takrat pričnejo nanjo vplivati zunanji dejavniki kot so vremenski vplivi, umazanija in trenje."

Proizvajalci zatrjujejo, da se pnevmatike smatrajo za nove vsaj dve leti po datumu izdelave, če so bile pravilne skladiščene, zato v Agenciji za varnost v prometu v vsakem primeru odsvetujejo nakup starejših. Ob nakupu bodite torej pozorni, da gume niso starejše od dveh let, zamenjajte pa jih po štirih letih uporabe.

Pozimi morajo imeti gume najmanj tri milimetre profila, vendar zaradi večje varnosti v AMZS svetujejo vsaj štiri milimetre. Vsaka se različno obrablja glede na stil vožnje, tako da bi moral vsak voznik začutiti, ko ni več varna in jo zamenjati, čeprav ima po malo prevoženih kilometrih zadostni profil, so še poudarili.

In zavedajte se, da gre za varnost vas in drugih. Življenje je neprecenljivo ...

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (16)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795