
Raziskovalna hiša Bain & Company je objavila rezultate raziskave, ki so jo izvedli na področju prodaje luksuznih izdelkov, kot so moda, nakit, usnjeni izdelki, prestižne alkoholne pijače in kozmetika. Raziskovali so trg dobrin, ki jih uporabljajo potrošniki z več kot milijonom dolarjev premoženja, zajeli pa so 220 prestižnih blagovnih znamk.

Globalni trg luksuznih dobrin je bil v stalnem vzponu zadnjih 15 let, v drugi polovici leta pa so bogataši zapravljali kar deset odstotkov manj. Ocena družbe je, da se je v letu 2008 za luksuz porabilo kar 323 milijard evrov. Od tega 170 v prvi polovici, “le” 153 milijard pa v drugi. Recesija je torej udarila tudi bogate.
V milanski podružnici podjetja Bain & Company, ki je izvedla raziskavo, menijo, da pri tem ne gre za trajno spremembo nakupovalnih navad in da se bodo bogataši k nesmiselnemu zapravljanju vrnili že v letu 2011, leta 2012 pa naj bi se obseg nakupov luksuznih dobrin vrnil na izhodišče pred krizo in nato zopet nadaljeval pot navzgor.
Do konca leta 2009 bo še naprej padala prodaja ur in nakita. Predvidevanja raziskave kažejo na 12-odstotni padec. Bolje jo bodo odnesle blagovne znamke z izdelki iz usnja, kot so Louis Vuitton, Gucci in Hermes. Na recesijo so, kot kaže, odporni čevlji, saj se cene med 200 in 4000 evri bogatim še vedno zdijo sprejemljive.
Recesiji se najbolje upirajo: Louis Vuitton, Hermes, Gucci, Chanel in Rolex. Ko so v slavni trgovini Saks na peti aveniji v New Yorku tudi za 70 odstotkov znižali cene Prade in Manolo Blahnik, je konkurenčni Louis Vuitton obdržal predrecesijske cene. V čem je skrivnost te blagovne znamke, analitiki ne znajo odgovoriti.
Spremembe v navadah kupcev so ugotovili tudi v raziskovalni hiši GfK, ki je v svojem aprilskem mesečnem biltenu objavila ugotovitve, da so bogati pri svojem nakupovanju postali bolj racionalni. Pri GfK v nasprotju s prvo omenjeno raziskavo ugotavljajo, da naj bi prišlo do trajnih sprememb v nakupovalnih navadah. Med izdelki, po katerih segajo bogati, so se znašli hibridni avtomobili in varčne aparature, nakupe pa naj bi opravljali po daljšem razmisleku. Opaženo naj bi bilo tudi, da se po nakupih ne hvalijo z vrečkami, na katerih se bleščijo imena prestižnih blagovnih znamk, ampak jih raje pospravijo v manj opazne neoznačene vrečke.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV