Predstavljajte si, da ni pandemije in se lahko ljudje znova brezskrbno družimo. Prijatelj vas povabi na zabavo z zaključeno družbo, s seboj pa lahko pripeljete le enega prijatelja. Na zabavi se lahko pojavijo tudi znane osebe in boste morda imeli celo možnost spregovoriti nekaj besed z njimi. Morda boste lahko prisluhnili debati med dvema direktorjema uspešnih podjetij. Vse to pa na zelo neformalnem nivoju. Če vam za eno mizo pogovor ne bo več zanimiv, se boste lahko odpravili do druge mize in prisluhnili ali se vpletli v pogovor, ki poteka tam. Ker v trenutnih razmerah takšna druženja niso možna, so se "preselila" na novo platformo Clubhouse.
Če Instagram temelji na fotografiji, TikTok na videu, Twitter pa na kratkih zapisih, je novo omrežje Clubhouse zasedlo "vmesni" prostor in temelji na zvočnem klepetu. Ko se uporabnik pridruži Clubhousu, izbere teme, ki ga zanimajo. Denimo, tehnologija, knjige, posel, zdravje, duhovnost ... Aplikacija nato uporabniku ponudi oziroma prikaže tako imenovane "sobe", ki bi ga lahko zanimale.

Gre za kombinacijo podkasta v živo, telefonskega pogovora, okrogle mize in mreženja. Podobno, kot smo to včasih počeli na koktajl zabavah, kjer smo se lahko prosto gibali po prostoru in se ustavili pri eni ali drugi mizi ter začeli klepet s tam prisotnimi ljudmi. Uporabniki Clubhousa se družijo v "sobah", in če vam pogovor v določeni sobi ni všeč, jo lahko kadarkoli zapustite in vstopite v drugo, kjer se pridružite novemu klepetu. Lahko ste zgolj tihi opazovalci oziroma poslušalci ali pa se aktivno vključite v klepet in z drugimi udeleženci delite svoje misli.
Omrežje trenutno deluje zelo "elitistično" oziroma ekskluzivno, saj morate za uporabo aplikacije prejeti povabilo nekoga, ki je že član kluba. Tako kot pri prestižnih klubih v resničnem življenju. Ker je aplikacija še vedno v beta različici, je za zdaj na voljo le uporabnikom iPhona. Povabila v aplikacijo ni tako enostavno dobiti, saj uporabniki lahko za zdaj praviloma povabijo le eno osebo.
V nasprotju s Facebookom, Instagramom ali Twitchem, kjer lahko videi, ki jih uporabniki posnamejo v živo, ostanejo dostopni za poznejši ogled, pa se v Clubhousu zvočni pogovori ne shranjujejo. Tako so vsi pogovori dogodek v živo – če ste ga zamudili, ga ne morete pozneje podoživeti. A kljub temu so nekateri uporabniki našli načine in nekatere pogovore posneli s pomočjo drugih aplikacij na svojem telefonu ter poobjavili na YouTubovih kanalih.
Ustanovitelja: Cilj je bil ustvariti bolj človeško družbeno izkušnjo
Clubhouse sta marca 2020 ustanovila Paul Davison in Rohan Seth. Oba sta nekoč delala pri Googlu, a sta se spoznala prek skupnega prijatelja. Prav tako sta oba v Silicijevi dolini že ustanovila nekaj drugih start upov in spletnih aplikacij.
"Najin cilj je bil ustvariti družbeno izkušnjo, ki bi se zdela bolj človeška, kjer bi se namesto objavljanja družili z drugimi ljudmi in se pogovarjali. Najin cilj je bil ustvariti takšno aplikacijo, ki bi jo po končani seji lahko zaprl in se ob tem počutil bolje, kot ko si jo odprl, saj si poglobil prijateljstva, spoznal nove ljudi in se nečesa naučil," sta zapisala v svojem blogu.
Snovalci platforme so napovedali, da nameravajo do konca letošnjega leta končati beta fazo, nato pa bodo postopoma Clubhouse odprli za vse uporabnike.
Za to, da se o tej aplikaciji veliko govori, čeprav je ne morejo uporabljati vsi, je zaslužna tudi baza uporabnikov. Med njimi so tudi znane osebnosti iz posla in zabave: Elon Musk, Mark Zuckerberg, Ashton Kutcher, Drake, organizacijski psiholog Adam Grant in številni drugi.
Na platformi so tudi že mnogi Slovenci, med njimi Jasna Suhadolc, direktorica in ustanoviteljica agencije Actuado, mariborska startupovca Tadej Muršič in Simon Sovič, direktorji nekaterih tehnoloških podjetij in drugi posamezniki. Aplikacija je dobra priložnost za vse, ki razvijajo svoje poslovne ideje, saj lahko prek pogovorov s "prekaljenimi mački" dobijo nove vpoglede in stik s potencialnimi partnerji in uporabniki.
Vpliv Elona Muska, ki je na pogovor povabil celo Putina
Dodaten zagon pri prepoznavnosti platforme se je zgodil konec januarja, ko je glas o njej dodatno razširil Elon Musk, ki se je odzval povabilu pogovorne "oddaje" na Clubhousu "Good Time". V klepetalnici se je med drugim pogovarjal z izvršnim direktorjem aplikacije za trgovanje z delnicami Robinhood Vladom Tenevom. Soba se je v hipu zapolnila oziroma dosegla maksimalno število uporabnikov, ki so lahko bili prisotni med pogovorom v živo. Zato so nekateri uporabniki pogovor snemali in predvajali v živo na YouTubu.
Musk, ki sicer ni ravno naklonjen intervjujem za tradicionalne medije, je med pogovorom dejal, da je platforma prava osvežitev. Izpostavil je tudi prednost, da se lahko uporabniki posvetijo samo eni temi in niso ves čas "bombardirani" z različnimi notifikacijami.
Musk je nad aplikacijo očitno zelo navdušen, saj je nedavno prek Twitterja k pogovoru na platformi povabil celo ruskega predsednika Vladimirja Putina. "Bi se mi pridružili v pogovoru na Clubhousu?" je vprašal in v tvitu označil uradni profil Kremlja. Nato je še v ruščini dodal: "Bila bi velika čast, če bi lahko govoril z vami."
Putinov urad je Muskovo povabilo označil za zanimivo, a je dodal, da bi potrebovali več podrobnosti. "V splošnem je to zagotovo zelo zanimiv predlog, vendar pa nekako moramo razumeti, kaj je mislil, kaj točno predlaga, da najprej vse to preverimo, in potem se bomo odzvali," je novinarjem, ki so spraševali o tem, ali bo Putin sprejel Muskovo povabilo, odgovoril njegov predstavnik za javnost Dmitri Peskov. Pojasnil je, da bi najprej radi razumeli aplikacijo. "Veste, da Putin ne uporablja družbenih omrežij, osebno ne upravlja z njimi," je še dodal.
Pogovor med Putinom in Muskom bi bil zagotovo zelo zanimiv. Kot nekdanji KGB-agent je Putin internet nekoč označil za projekt ameriške agencije CIA in je zelo skeptičen do modernih tehnologij.
Poleg Putina si je Elon Musk za sogovornika v klepetalnici zaželel tudi svojega prijatelja Kanyeja Westa. Datuma pogovora še niso razkrili.
Povabila gredo za med, na Kitajskem aplikacijo blokirali
Dogodek z Muskom je povzročil pravo mrzlico pri iskanju povabil za uporabo aplikacije. Trenutno si jo namreč lahko vsi uporabniki iPhone telefona naložijo na svoje pametne telefone, a se ne morejo registrirati in aplikacije uporabljati, dokler ne dobijo povabila od nekoga, ki je že "član kluba".
Povpraševanje po članstvu je tako veliko, da na platformah Reddit, eBay in Craiglist celo trgujejo z njimi.
Na Kitajskem so posamezniki povabila po cenah od 23 do 61 dolarjev (19–50 evrov) prodajali celo na spletnem "bolšjem trgu" Idle Fish, ki je v lasti Alibabe, je poročal Reuters. Številni Kitajci, še posebej investitorji in profesionalci na področju tehnologije, so namreč Clubhouse prepoznali kot prostor, kjer se lahko pogovarjajo o temah, ki jih sicer v kitajskih medijih in tudi na družbenih omrežjih cenzurirajo. In če je na začetku precej neznana platforma ušla radarjem kitajskih oblasti, so jo 8. februarja zaradi njenega hitrega širjenja med Kitajci blokirali.

Bodo druga omrežja posnemala?
Clubhouse kljub takšnemu hitremu razcvetu še zdaleč ni prva ali edina aplikacija, ki se osredotoča zgolj na zvok. Podobnih aplikacij, ki ponujajo klepete v živo, je več kot 20. Je pa Clubhouse očitno zadel pravi "timing", z ekskluzivnostjo in izbranim naborom uporabnikov pa poskrbel za to, da je to trenutno ena najbolj zaželenih aplikacij.
Prej ali slej bodo novemu trendu sledila tudi druga družbena omrežja (Facebook, Twitter), ki bodo omogočila svojo različico zvočnih klepetov. Twitter naj bi tako že testiral Twitter Spaces. Facebook pa je že pred časom uvedel svojo klepetalnico "Rooms", v kateri lahko do 50 uporabnikov hkrati sodeluje v videoklepetih.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV