Cekin.si
Večji poseg naj bi bil potreben pri 1,6-litrskih motorjih, pri 1,2- in 2,0-litrskih motorjih pa bo dovolj programska rešitev.

Koristno

Afera Dizelgate: v Evropi naj bi popravili 3,6 milijona vozil

STA
09. 10. 2015 07.04
1

Volkswagen naj bi v sklopu načrta za popravilo škode, ki jo je povzročil z goljufanjem na testih izpustov, ponudil zamenjavo spornih delov dizelskih motorjev pri 3,6 milijona vozil v Evropi.

Avtomobilski velikan Volkswagen je nemškim oblastem predstavil načrt, kako odpraviti napako na motorjih, opremljenih s sporno opremo. Po besedah predstavnika ministrstva za promet Martina Sustecka naj bi pri 1,2- in 2,0-litrskih motorjih zadostovala programska rešitev. "Pri 1,6-litrski različici pa bo najverjetneje potrebna večji tehnični poseg," je dodal. Nemški urad za promet Bundeskraftfahrtamt se bo sicer samostojno odločil, kako bo ukrepal v primeru Volkswagen in koliko časa mu bo dal za odpravo nepravilnosti.

Večji poseg naj bi bil potreben pri 1,6-litrskih motorjih, pri 1,2- in 2,0-litrskih motorjih pa bo dovolj programska rešitev.
Večji poseg naj bi bil potreben pri 1,6-litrskih motorjih, pri 1,2- in 2,0-litrskih motorjih pa bo dovolj programska rešitev.FOTO: Reuters

Po podatkih nemške vlade je bilo v Evropi prodanih 3,6 milijona vozil s spornim 1,6-litrskim dizelskim motorjem. Volkswagen pa je priznal, da so poseben računalniški program namenjen prirejanju izpuhov na uradnih testih vgradili v 11 milijonov vozil na dizelski pogon po vsem svetu. V ZDA je takšnih avtomobilov pol milijona, gre pa za jette, passate, golfe in hrošče letnikov od 2009 naprej.

Preverite, ali ima tudi vaše vozilo sporne dele ...

"Vodilni niso vedeli"

Glavni izvršni direktor podjetja Volkswagen USA Michael Horn je medtem na zaslišanju pododbora za preiskave in nadzor v odboru za energijo in trgovino predstavniškega doma ameriškega kongresa zagotovil, da odločitev o namestitvi naprav za zavajanje na testih izpušnih sistemov ni bila odločitev vodstva. Zatrdil je, da so prevaro izvedli za zdaj še neznani posamezniki, ker nikoli ni bilo nobenega sestanka vodstva, na katerem bi potrdili kaj takšnega.

Kongresniki so se najprej ganjeno spominjali svojih prvih hroščev iz mladosti, nato pa udarili. Predsednik odbora za energijo in trgovino Fred Upton iz Michigana je dejal, da je imel Volkswagen še iz časov slave hroščev kultni status, sedaj pa se je v podjetje privleklo nekaj gnilega, varanje in izdaja sta postala načrt podjetja s sedežem v Wolfsburgu.

Predsednik pododbora za preiskave in nadzor Tim Murphy iz Pensilvanije je vse skupaj označil za globoko kršitev javnega zaupanja, demokratka iz Illinoisa Jan Schakowsky pa je opozorila, da je Volkswagen prevaral Američane, EPA in podobne agencije po svetu. "Edino, kar želim slišati, je, kaj bo Volkswagen storil za potrošnike in kdaj," je dejala.

Michael Horn ob zaprisegi pred zaslišanjem v kongresu
Michael Horn ob zaprisegi pred zaslišanjem v kongresuFOTO: Reuters

51-letni Horn, ki je vodenje Volkswagen USA prevzel šele lani, je pripravljen storiti, kar je treba. Trenutno je to ponižno sklonjena glava, potrpežljivo prenašanje svete jeze članov kongresa, priznanje napake in obljuba, da bo vse poplačano. Uvodoma je prebral opravičilo, ki ga je v kongres poslal že v sredo. V imenu samega sebe in celotnega podjetja se je iskreno opravičil za uporabo računalniškega programa, ki je premagal uradne teste izpuhov. Vodilni pri Volkswagnu so zato menda globoko prizadeti, Horn pa si ni nikoli mislil, da je kaj takega mogoče.

Obljubil je, da bodo stanje popravili, sprejeli odgovornost in si začeli vračati zaupanje strank, prodajalcev, zaposlenih, regulatorjev in ameriške javnosti. Sicer še ne vedo natančno, kako, ampak odstranitev naprav za zavajanje v vseh prizadetih vozilih lahko traja dve leti. Delo na posameznem avtomobilu lahko traja med pet do deset ur.

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (1)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795