Cekin.si
Dimnikar

Koristno

Obisk dimnikarja vas lahko stane tudi več kot 40 evrov z DDV na uro

Špela Zupan
29. 10. 2021 08.16
1

Dimnikarji ne prinašajo zgolj sreče, če se - kot narekuje stara vraža - ob pogledu nanje primemo za gumb, licencirani s svojo dejavnostjo skrbijo tudi za požarno in zdravstveno varnost ter posredno varujejo okolje. Obenem so njihovi obiski pomembni tudi zaradi prihranka, saj je ob rednih pregledih praviloma tudi manjša poraba goriva.

Z rednimi dimnikarskimi pregledi in vzdrževanjem dimnikov, ki so nujni in predpisani, je nižja poraba goriv in je posledično manj škodljivih izpustov v ozračju, manjša pa je tudi nevarnost dimniškega požara in zastrupitve z dimnimi plini. Dimnikarji med obiskom na domu namreč drugim preverjajo, ali so kurilne naprave pravilno vgrajene in vzdrževane ter ali varno delujejo. Merijo tudi izpuste in čistijo kurilne naprave, zračnike ter dimnike, ko odstranjujejo katranske obloge in saje.

Kurilne naprave je potrebno redno pregledovati in čistiti, in sicer – odvisno od naprave, obratovanja, vrste goriva ... – enkrat, dvakrat, trikrat ali štirikrat v kurilni sezoni ali letno. Obvezen prvi pregled je potrebno opraviti na novi kurilni napravi, ki jo nato dimnikar vpiše v evidenco. Redne preglede se opravlja na obstoječih napravah zaradi ugotavljanja morebitnih nepravilnosti, morebitne izredne preverbe pa se izvede na zahtevo inšpektorja ali prošnjo uporabnika.

Največkrat je čas za pregled pred ali po kurilni sezoni, po potrebi tudi vmes. Uporabnik lahko sam izbere licencirano dimnikarsko družbo oziroma dimnikarja s seznama, objavljenega na spletni strani Ministrstva za okolje in prostor. Dimnikarju mora omogočiti pregled in dopustiti, da opravi svoje delo, sicer je v prekršku. V večstanovanjskih zgradbah morajo za pregled poskrbeti lastniki ali upravljalec. A podatki iz evidenc okoljskega ministrstva kažejo, da ni redno pregledanih več kot polovica kurilnih naprav, pojavljajo pa se tudi očitki, da določeni dimnikarji zaradi neurejenih razmer na trgu potrjujejo tudi neprimerne naprave.

Najvišje cene so določene z vladnim sklepom

Cene dimnikarskih storitev so sicer omejene z zgornjo mejo. Zakon o dimnikarskih storitvah predvideva določanje najvišjih dovoljenih cen in zavezuje, da se znesek za izvedene dimnikarske storitve oblikuje kot zmnožek cene izvajanja dimnikarskih storitev in normativnega števila časovnih enot dela. Vlada s sklepom določi najvišjo dovoljeno ceno in obstoječa maksimalna dovoljena cena izvajanja dimnikarskih storitev je 33 evrov brez DDV (40,26 evra z DDV) na uro. S pravilnikom so določeni tudi časovni normativi za posamezne dimnikarske storitve, cenik pa mora biti oblikovan v skladu z normativi in ceno urne postavke.

Določena je zgolj najvišja cena za dejansko delo pri uporabniku, ki je lahko tudi nižja od 33 evrov brez DDV in ne fiksni znesek dimnikarskih storitev. Tako lahko nastanejo dodatni stroški, denimo za administracijo pri pripravi zapisnika ali porabljen material. Če je dimnikarska služba oddaljena več kot 25 kilometrov, lahko dimnikar zaračuna tudi potne stroške, vendar največ 0,25 evra na kilometer. Končna cena obiska dimnikarja je tako dejansko stvar dogovora med uporabnikom in ponudnikom, strošek je torej odvisen od porabljenih ur, velikosti in vrste kurilnih naprav ter od dodatnih stroškov. Se pa cene obiska dimnikarjev gibljejo pri okoli 30, 40 oziroma 50 evrih za letne preglede in čiščenje za kurilno napravo v hiši. Pri večjih uporabnikih in večstanovanjskih objektih je cena sorazmerno višja.

Inšpektorji v nadzorih večinoma ugotavljajo, da uporabniki nimajo pregledanih ali očiščenih naprav in da cene niso skladne z vladnim sklepom

Dimnikar po pregledu izda zapisnik o pregledu, s katerega je razvidno stanje naprav. Ob morebitnih ugotovljenih nepravilnostih izda pisno opozorilo in določi rok za odpravo; po preteku postavljenega roka mora preveriti, ali so napake odpravljene, če niso, sledi naznanilo inšpekciji. Redni pregledi so določeni z zakonom in predvidene so kazni za kršitelje. Globe za prekrške dimnikarske družbe se gibljejo med 800 in 1200 evrov, za odgovorne osebe med 250 in 400 evri. Za uporabnike fizične osebe so denarne kazni med 60 in 100 evrov, za uporabnike pravne osebe pa med 250 in 350 evrov.

Dimnikar z rednimi pregledi med drugim ugotavlja stanje kurilnih naprav za varno obratovanje in jih po potrebi očisti. Z rednimi pregledi se obenem zagotovi večja učinkovitost kurilnih naprav, praviloma nastane manj stroškov za ogrevanje in manj tveganja za popravila.
Dimnikar z rednimi pregledi med drugim ugotavlja stanje kurilnih naprav za varno obratovanje in jih po potrebi očisti. Z rednimi pregledi se obenem zagotovi večja učinkovitost kurilnih naprav, praviloma nastane manj stroškov za ogrevanje in manj tveganja za popravila.FOTO: Dreamstime

Stanje na terenu preverjajo inšpektorji. Okoljski, ki opravljajo nadzor nad izvajanjem predpisov s področja dimnikarskih storitev, so v letu 2020 opravili nekaj manj kot 500 inšpekcijskih nadzorov in so skupno prejeli nekaj več kot 500 prijav. 12 odstotkov se jih je nanašalo na ogrožanje zdravja in življenja ljudi, zato so jih takoj obravnavali. 10 odstotkov so jih inšpektorjem posredovale dimnikarske družbe, druge posamezniki. Zaradi odprave pri inšpekcijskem nadzoru je bilo v letu izdanih 172 inšpekcijskih odločb in 126 odločb o prekrških - 11 plačilnih nalogov, 35 odločb o prekršku z izrekom globe in 80 opominov. Zaradi nespoštovanja z odločbo odrejenih ukrepov inšpektorja so v 20 zadevah vodili izvršbo z denarno prisilitvijo. Največ prijav sicer praviloma prejmejo zaradi domnevnega kurjenja nedovoljenega goriva v malih kurilnih napravah na trdno gorivo in njihova poglavitna ugotovitev je, da uporabniki v malih kurilnih napravah večinoma uporabljajo ustrezno gorivo, a nimajo pregledanih kurilnih naprav in ne zagotavljajo njihovega čiščenja.

Nadzor zaračunavanja dimnikarskih storitev opravljajo tržni inšpektorji. Iz Poslovnega poročila Tržnega inšpektorata Republike Slovenije za leto 2020 je razvidno, kako so pri nadzorih v preteklih letih ugotovili, da so si dimnikarske družbe oblikovanje cenika predstavljale drugače, kot ga predpisuje pravilnik. Ceno vseh storitev so recimo izračunali po največji dovoljeni ceni urne postavke, potem pa so – da bi bili konkurenčni na trgu – oblikovali različne pakete s popusti. Inšpektorji opozarjajo, da tovrstno oblikovanje paketov ni v skladu z namenom zakona oziroma pravilnika. "Konkurenčnost posamezne dimnikarske družbe bi se morala izražati le preko nižje cene urne postavke, saj je s sklepom le-ta omejena samo navzgor, navzdol pa ne," poudarjajo v poročilu.

V letu 2020 so sicer tržni inšpektorji opravili pregled cen pri 112 od skupno 138 dimnikarskih družb. Ugotovili so, da nekatere dimnikarske družbe niso imele pravilno oblikovanih cenikov, da so ponujali pakete, ki niso skladni s predpisi, da niso imeli vidno označenih cen in cene niso vključevale DDV. Odkrili so bili tudi primere, ko dimnikarske družbe pri zaračunavanju storitev niso upoštevale vladnega sklepa, saj so zaračunavale višje cene, kot bi jih smele. Po nadzorih so izdali 21 opozoril z nalogom za odpravo nepravilnosti, izhaja iz poročila. 16 opozoril so izrekli zaradi neupoštevanja sklepa o cenah ali neobjavljenega cenika. Izdani sta bili tudi dve upravni odločbi, ker dimnikar ni upošteval izrečenega ukrepa in v določenem roku ni odpravil nepravilnosti. Ker so bile zaračunane višje cene storitev, kot jih določa vladni sklep, so bile izdane tri odločbe o prekršku in en opomin. V dveh primerih je bil izrečen tudi odvzem premoženjske koristi. Dosedanje nadzore zaračunavanja dimnikarskih storitev ocenjujejo kot učinkovite, saj se po njihovih ugotovitvah stanje izboljšuje.

Si želite aktualne novice prejemati tudi na elektronski naslov? Potem se prijavite na Cekinove e-novice!

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (1)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795