Cekin.si
Zemljo smo dobili na posodo, ne naprodaj.

Koristno

Kupuj, a hkrati z okoljem varčuj!

Tony Carter
27. 02. 2010 13.00
1

K sreči smo se tudi pri nas začeli zavedati, da smo naš planet le dobili na posodo in da ga moramo zapustiti tudi zanamcem. Dobro je, da so že kar štirje od petih Evropejcev pri nakupovanju pozorni, kako bodo izdelki vplivali na okolje.

Zemljo smo dobili na posodo, ne naprodaj.
Zemljo smo dobili na posodo, ne naprodaj.FOTO: iStockphoto
Javnomnenjska raziskava Eurobarometer o odnosu Evropejcev do trajnostne porabe in proizvodnje je pokazala, da je velika večina Evropejcev, kar 83 odstotkov, pri nakupih pozorna na vpliv izdelkov na okolje.

Vpliv na okolje najbolj upoštevajo Grki (92 odstotkov) in tudi Slovenci (89 odstotkov), najmanj pa Čehi (62 odstotkov). Polovica Evropejcev je povedala, da zaupajo trditvam proizvajalcev o okoljski učinkovitosti njihovih izdelkov, polovica pa jim ne zaupa. Tem trditvam najbolj zaupajo Nizozemci (78 odstotkov), najmanj pa Bolgari (26 odstotkov).

Približno 46 odstotkov državljanov EU meni, da bi bila kombinacija višjih davkov na okolju škodljive izdelke in nižjih davkov na okolju prijazne izdelke najboljši način za spodbujanje okolju prijaznih izdelkov.

Proti podnebnim spremembam se je treba boriti na vse možne načine in vsak mora prispevati svoj delež. To ni naloga samo podjetij in vlad; tudi potrošniki morajo odigrati svojo vlogo. —Stavros Dimas, komisar EU za okolje

Sistem dveh različnih obdavčitev so najbolj podprli Britanci, najmanj pa Maltežani (le 28 odstotkov), ki bi samo znižali davke na okolju prijazne izdelke.

Vprašani so tudi močno podprli zamisel, da bi imeli trgovci na drobno večjo vlogo pri spodbujanju okolju prijaznih izdelkov. Približno polovica državljanov EU (49 odstotkov) je menila, da bi trgovci na drobno morali izboljšati prepoznavnost takšnih izdelkov na svojih policah ali imeti poseben "zeleni kotiček" v svoji trgovini. Temu so najbolj naklonjeni v Avstriji (35 odstotkov), Sloveniji (34 odstotkov) in na Cipru (33 odstotkov).

Skoraj tri četrtine vprašanih državljanov EU meni, da bi moralo biti označevanje ogljikovih emisij izdelka v prihodnosti obvezno. Mnenja o tem so se sicer med državami članicami zelo razlikovala.

Vedno več Evropejcev je okoljsko ozaveščenih ter pri nakupu upošteva vpliv izdelka na okolje.
Vedno več Evropejcev je okoljsko ozaveščenih ter pri nakupu upošteva vpliv izdelka na okolje.FOTO: iStockphoto

Čehi so bili najmanj naklonjeni označevanju (47 odstotkov), 90 odstotkov Grkov pa ga je brez pomislekov podprlo. Na označbi ogljikovih emisij bi bila navedena skupna količina toplogrednih plinov, vključno z ogljikovim dioksidom, ki jih izdelek sprosti v svoji življenjski dobi, od proizvodnje do odstranitve. Takšne sheme na ravni celotne Evrope še ni, vendar so okoljski ministri pozvali Komisijo EU za okolje, naj prouči uvedbo označevanja ogljikovih emisij.

Komisija je že predstavila akcijski načrt, ki vključuje vrsto predlogov o trajnostni porabi in proizvodnji, ki bodo izboljšali okoljsko učinkovitost izdelkov ter povečali povpraševanje po bolj trajnostnem blagu in proizvodnih tehnologijah, spodbujajo tudi industrijo EU, naj izkoristi priložnosti za inovacije in izboljšave.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (1)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795