Cekin.si
Facebooku in Googlu naj bi uspevalo predvsem s premetenim oblikovanjem strani, vsiljivimi privzetimi nastavitvami ter načinom izbire "vzemi ali pusti".

Koristno

'Facebook in Google manipulirata z uporabniki'

STA
28. 06. 2018 08.59
0

Facebook in Google manipulirata s svojimi uporabniki, da delijo kar največ informacij o sebi, ugotavlja analiza zadnjih sprememb nastavitev zasebnosti teh podjetij, ki jo je izvedla norveška potrošniška organizacija. 

Kot povzemajo v Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS), poročilo ugotavlja, da Facebook in Google potrošnike silita oziroma načrtno usmerjata v izbiro, ki je z vidika varstva osebnih podatkih zanje slabša. To počnejo prek standardnih oziroma privzetih nastavitev. Raziskava je namreč pokazala, da uporabniki redko spreminjajo predhodno izbrane nastavitve. V številnih primerih sta Facebook in Google kot privzeto nastavitev določila za uporabnikovo zasebnost najmanj ugodne nastavitve.

Facebooku in Googlu naj bi uspevalo predvsem s premetenim oblikovanjem strani, vsiljivimi privzetimi nastavitvami ter načinom izbire "vzemi ali pusti".
Facebooku in Googlu naj bi uspevalo predvsem s premetenim oblikovanjem strani, vsiljivimi privzetimi nastavitvami ter načinom izbire "vzemi ali pusti".FOTO: iStock

Poleg tega podjetji deljenje osebnih podatkov in uporabo usmerjenega oglaševanja predstavljata kot izključno pozitivno in koristno za uporabnika. Pri tem gre predvsem za premeteno izbiro besed in vizualne podobe skupaj z grožnjami o zmanjšanju funkcionalnosti storitev, če bi uporabnik zavrnil privolitev, so zapisali na ZPS. Če želi uporabnik izbrati zanj ugodne nastavitve zasebnosti, je pot do tja bolj kompleksna in zahteva več klikov, izbira pa je ponavadi skrita, še ugotavlja poročilo, ki vsebuje tudi analizo pojavnih oken (t. i. pop-upov), ki od potrošnikov zahtevajo izbiro določenih nastavitev zasebnosti.

Ob tem je v številnih primerih pred uporabnikom skrito dejstvo, da ima v resnici zelo malo izbire nad obdelavo svojih osebnih podatkov in da v veliki meri z obdelavo soglaša že s tem, ko storitev uporablja. Občutek nadzora nad svojimi podatki lahko uporabnike pripravi do deljenja še več svojih podatkov. Tovrstne prakse kažejo na pomanjkanje spoštovanja do uporabnikov. Obenem s tem podjetji obideta načelo, da bi morali imeti potrošniki dejansko možnost nadzora nad svojimi osebnimi podatki in zasebnostjo, so opozorili na zvezi potrošnikov.

Številne potrošniške organizacije in druge organizacije, ki se ukvarjajo z varstvom zasebnosti tako v Evropi kot v ZDA, tudi ZPS, so zato pristojne nadzorne organe v svojih državah pozvale k preiskavi, ali je ravnanje navedenih podjetij skladno s pravili nove splošne uredbe o varstvu osebnih podatkov (GDPR). Izrazili so tudi pričakovanje, da bodo podjetja na podlagi novih pravil omogočila lažjo in jasno informirano odločitev in nadzor nad svojimi osebnimi podatki.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795