Kitajske oblasti pred dvema letoma niso imele zadržkov pri registraciji blagovne znamke "face book", pod katero so v kitajskem živilskopredelovalnem podjetju Džongšan Pearl River želeli tržiti izdelke, kot so pijače in čips.

Facebook se je odzval s tožbo. V sodbi je sodišče na prvi stopnji oblastem naložilo preklic odločitve o registraciji blagovne znamke in postopek vrnilo na začetek. Kitajsko podjetje se je na odločitev pritožilo, a je pekinško višje ljudsko sodišče potrdilo sodbo prvostopenjskega sodišča.
Višje sodišče je v razlagi sodbe napisalo, da oblasti podjetju nikakor ne bi smele dovoliti vpisa znamke "face book" v register blagovnih znamk. Dodalo je še, da je očitno, da blagovna znamka kitajskega podjetja služi pridobivanju neupravičenih koristi z zlorabo imena konkurenčne znamke, ki je v svetu dobro uveljavljena. Facebook se na sodbo še ni odzval.
Sodba je prišla pod drobnogled javnosti, ker prihaja kmalu zatem, ko je isto sodišče razsodilo v prid majhnega usnjarskega podjetja Šintong Tjandi, ki je za torbice, denarnice in ovitke za telefone uporabljalo ime iPhone, za kar ga je ameriški tehnološki velikan Apple tožil.
Takrat so v Applu izrazili razočaranje nad odločitvijo in dodali, da so proti omenjenemu usnjarju že večkrat izbojevali sodno zmago. V podjetju so dejali, da se bodo na razsodbo pritožili na vrhovno ljudsko sodišče ter da bodo še naprej krčevito branili pravice, ki izhajajo iz lastništva blagovne znamke.
Zaščita intelektualne lastnine in blagovnih znamk je sicer že dolgo časa pereča tema v odnosih med Kitajsko in njenimi trgovinskimi partnerji po svetu. Razvita gospodarstva namreč azijski velesili očitajo preohlapna zakonodajo in nadzor nad spoštovanjem pravic.
Komentarji (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV