Svetovno znani Peter Hinssen je tehnološki navdušenec, serijski podjetnik, strokovnjak za inovacije, avtor številnih knjižnic uspešnic. Na konferenci digitalnih komunikacij Diggit je govoril o "fenomenu feniksov med podjetji, ki so se vzdignila iz pepela".
Pravi, da smo na razpotju, ko tehnologija spreminja vse. Ne samo podjetja, gospodarstva, temveč celotno družbo. Po njegovih besedah je skrajni čas, da se podjetja prilagodijo na bliskovite spremembe, na korenite in temeljite novosti in inovacije, da se vprašajo, kako in kaj prodajati novodobnim, tehnološko vpetim (zahtevnim) kupcem. Izzval je z vprašanjem: "Se znate popolnoma preobraziti? Tudi pod hudim pritiskom, da bi bili na koncu močnejši?"
Ptič feniks je zmogel preobrazbo. Vstal je iz pepela in vzletel kot nov, pomlajen, prerojen, boljši, močnejši. |

Med podjetji je kot vzrok omenil Amazon. Leta 1994 ga je ustanovil ameriški računalničar Jeff Bezos. Leto pozneje so postavili spletno stran in začeli prodajati knjige. Po 25 letih je Jeff Bezos eden najbogatejših Zemljanov, Amazon kot ogromna spletna trgovina prodaja vse živo. Imajo tudi fizične trgovine, naročila pripravijo in opravijo roboti. Naročila strankam dostavljajo samovozeči roboti, spogledujejo se s poslom z droni.
Ampak resnični feniks je leta 1962 ustanovljena ameriška trgovska veriga Walmart, ki se je morala preobraziti zaradi izrednega pritiska Amazona, je pojasnil Peter Hinssen. Pri že tako ali tako nizkih plačah niso mogli nič prihraniti, zato so stavili na tehnologijo in z Microsoftom napovedali strateško partnerstvo na področju digitalne transformacije. Po pomoč so se zatekli k umetni inteligenci. In rezultat? Danes so ogromni. Njihova spletna prodaja nudi še glasovno naročanje, v trgovine in skladišča so postavili robote, ki tako rekoč skrbijo za vse - dostavljajo, urejajo trgovine, ponoči sami preverjajo, kaj je treba postoriti. Vse, da bodo kupci zjutraj prišli v lepo in urejeno trgovino. O uspehu pričajo tudi številke - dobiček na dobiček in vrtoglavo strma rast. Letošnje prvo četrtletje so na primer zaključili s 3,8 milijarde dolarjev (3,39 milijarde evrov) čistega dobička, kar na letni ravni predstavlja 80-odstotno rast. Očitno se ne nameravajo ustaviti.
Hodite po svetu z odprtimi očmi
Peter Hinssen je bil nekoč povabljen na predavanje k šefom mlečne industrije. Med pripravami je naletel na podjetje Perfect Day. Ustanovila sta ga mlada znanstvenika Ryan Pandya in Perumal Gandh. Razmišljala sta širše: krave onesnažujejo, puščajo ogljični odtis ... vse bolj ekološki kupci verjetno iščejo okolju prijaznejšo različico, veliko je veganov, nekateri ne prenašajo laktoze. In česa sta se domislila? Sintetičnega mleka! "Kaj?! Kdo bo pa to pil? Vse se začne in konča pri kravi!" so se na predavanju zgražali mlekarski mogotci. Takrat pa jih je Peter Hinssen vprašal: "Kaj menite? Bi se morali osredotočiti na kupca ali na kravo?"
Odgovor je preprost, ampak ne tako zelo enostaven. Sploh če (slepo) verjameš v svojo industrijo. Če se nočeš ali ne znaš spremeniti, preobraziti. Tako kot se ni želel niti znal prodajalec konj okoli leta 1900. Ko je na newyorške ulice zapeljal prvi avtomobil, je objavil članek, češ kdo se bo peljal v njem, kako lahko sploh pomislijo, da lahko vozilo zamenja konje. No, ja ... Danes je vsem jasno, kako zelo se je motil. Konj je izgubil službo. |
"Inteligenca je sposobnost prilagajanja na spremembe," je dejal zdaj že pokojni znameniti fizik Stephen Hawking. "Nikoli ne izgubim. Ali zmagam ali pa se nekaj novega naučim," je znameniti citat tudi že pokojnega nekdanjega južnoafriškega predsednika in ikone boja proti apartheidu Nelsona Mandele. Kot primer novodobnika, ki premika meje, je Peter Hissen izpostavil ustanovitelja SpaceX Elona Muska. "Če bi bil vaš uslužbenec, kolikokrat bi mislili, da je nor, in kolikokrat, da je genij?" je vprašal. Človek, ki stalno "odkriva nov svet" in ki stalno posluša, da nekaj ni mogoče. On pa vztrajno odgovarja, da bo vseeno naredil "nemogoče". In mu vedno znova uspe.
Kaj bo s službami, poklici?
Ampak kaj bo z zaposlenimi, če bodo roboti vse postorili? Bomo izgubili službe zaradi umetne tehnologije? "Ne, ljudje smo v resnici zelo dobri računalniki," miri Peter Hinssen. Po besedah glavne izvršne direktorice IBM Ginni Rometty bo morda izginilo 10 odstotkov današnjih poklicev, 90 odstotkov pa se jih bo prilagodilo novim tehnologijam in inovacijam. Peter Hissen je nanizal: "Talent bo pomembnejši kot tehnologija. Potrebujemo podjetne ljudi in ne več toliko menedžerjev. Sami se morate spremeniti. Razumeti morate, kaj se dogaja po svetu. Morate poskusiti, udejanjiti in nato oceniti. Podjetja bo treba voditi drugače." Obenem priznava, da tudi sam ne ve, ali tehnologija prinaša napredek. "Nisem prepričan, da vedno."
Svet se spreminja hitreje kot kdaj koli prej. Ne vemo, kaj je bilo včeraj, ne moremo spremljati, kaj se dogaja danes, sanja se nam, kaj bo sledilo jutri, je opozoril Peter Hanssen. Spomnil je na rojstvo gensko spremenjenih dojenčkov, ki se ne moreta okužiti z virusom hiv. Ljudje smo se prilagodili na spremembe, tako zelo dobro, da tehnologiji večkrat slepo zaupamo. Kanadska voznica je tako slepo zaupala navigaciji, da je zapeljala kar v jezero. In nenazadnje - kolikokrat ste videli mlade v tišini sedeti za istim omizjem, vsi s pametnimi telefoni v roki, preko katerih pa so v resnici komunicirali med seboj? |
Peter Hanssen je med predavanjem večkrat poudaril, da smo na razpotju, ko tehnologija spreminja družbo. Sicer se z njim povečini strinjam in z izredno zanimivim predavanjem mi je odprl oči, mi je dal misliti. Ampak vseeno menim, da nismo na razpotju, ko tehnologija spreminja družbo. Po mojem mnenju je tehnologija že spremenila družbo, ki je v resnici korenito drugačna že več let. Pa vendar se Peter Hinssen sprašuje, kaj če smo šele na začetku tehnološke revolucije? Mene njegovo razmišljanje skrbi. Iskreno. Ker se rada vračam h koreninam. Ker je zdaj samo še vprašanje, kje so meje. Je meja nebo, vesolje? Ali območje za črno luknjo?
Bomo videli. Je pa dejstvo, da mora podjetnik danes hoditi po svetu z odprtimi očmi. Preživel bo samo, če se bo osredotočil na kupca in ne na izdelek. Na človeka in ne na kravo.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV