Cekin.si
Volkswagenje na določene dizelske modele svojih vozil nameščal programsko opremo, ki omeji izpuhe škodljivih snovi iz vozil v času uradnega testiranja, med normalno vožnjo pa se izklopi.

Koristno

Afera Volkswagen: gre za spopad med naftnimi lobiji?

STA
23. 09. 2015 11.21
0

V Sloveniji so lani prodali za 700 milijonov vozil skupine Volkswagen. Direktor Slovenskega avtomobilskega grozda Dušan Bušen še ne more napovedati, če in kako bodo prizadeti slovenski dobavitelji.

Prodaja slovenskih avtomobilskih dobaviteljev nemški skupini Volkswagen je lani dosegla 700 milijonov evrov. Kakšne razsežnosti bo dobila afera in kakšne posledice bi lahko utrpeli slovenski dobavitelji, pa je še težko napovedati, je povedal direktor Slovenskega avtomobilskega grozda (ACS) Dušan Bušen.

Volkswagenje na določene dizelske modele svojih vozil nameščal programsko opremo, ki omeji izpuhe škodljivih snovi iz vozil v času uradnega testiranja, med normalno vožnjo pa se izklopi.
Volkswagenje na določene dizelske modele svojih vozil nameščal programsko opremo, ki omeji izpuhe škodljivih snovi iz vozil v času uradnega testiranja, med normalno vožnjo pa se izklopi.FOTO: Reuters
Made in Germany odraža izvrstne proizvode. Stojim za nemško industrijo in za dobrim delom, opravljenim milijonkrat vsak dan. / ... / Podjetja morajo spoštovati pravila. Obsojamo vsako manipulacijo. / ... / Le transparentnost, odprtost in hitri postopki nam lahko pomagajo. —Prvi mož nemškega industrijskega združenja BDI Ulrich Grillo

Po njegovih besedah je sodelovanje s skupino Volkswagen zelo pomembno za slovenske avtomobilske dobavitelje. Kakšen izpad dohodkov bi lahko v primeru resnih težav nemškega proizvajalca pričakovali slovenski dobavitelji, še ni mogel oceniti. "Povsem je odvisno od dogodkov, ki bodo sledili. Scenarijev je več. Mi seveda pričakujemo, da ne bo šlo za najbolj črnega, verjetno pa določene posledice vsekakor bodo."

Po njegovih ocenah je trenutno težko oceniti razsežnost problema, saj ne vedo, kaj se skriva zadaj in ali gre morda za širši spopad med naftnimi lobiji. "Vemo, da je bil dizel v Ameriki relativno slabo dostopen. Evropska avtomobilska industrija je vodilna v segmentu dizelskih pogonov in ima na področju občutne konkurenčne prednosti. Lahko gre recimo tudi za kakšno - črno rečeno - teorijo zarote," je dejal.

Če bi tekmeci prevzeli del Volkswagnovega tržnega deleža, pa lahko predstavlja tudi priložnost za slovenske dobaviteljev. "Vsaka takšna situacija prinaša tudi nove poslovne priložnosti, kot jih je kriza," je dejal Bušen in dodal, da imajo slovenska podjetja tukaj kar dober položaj. Imajo namreč razmeroma širok nabor kupcev in bodo poskušala vsak izpad nadomestiti z novimi posli in trgi.

Na Javni agenciji za varnost prometa so na vprašanje, ali je zaradi afere Volkswagen tudi v Sloveniji pričakovati kakšne poglobljene preiskave, pojasnili, da je treba počakati na ugotovitve. Standardi v ZDA in EU namreč niso enaki na vseh področjih. "Ni nujno, da je kaj kršeno tudi v EU oziroma Sloveniji," so poudarili. Preiskava po njihovem mnenju ni potrebna niti smiselna. Če bi namreč ugotovili, da kakšno vozilo ali njegov sestavni del nista skladna s standardi oziroma direktivami, mora proizvajalec vozila odpoklicati in popraviti napako.

Afera je izbruhnila v petek, ko je ameriška agencija za zaščito okolja sporočila, da je Volkswagen na določene dizelske modele svojih vozil nameščal programsko opremo, ki omeji izpuhe škodljivih snovi iz vozil v času uradnega testiranja, med normalno vožnjo pa se izklopi. Iz Volkswagna so nato sporočili, da so po svetu s spornim programom opremili okoli 11 milijonov dizelskih vozil. Škandal je že sprožil vrsto dodatnih preiskav po vsem svetu. V Nemčiji so državljani vložili prve kazenske ovadbe, tudi država je sprožila svoje postopke za začetek kazenske preiskave. postopki so usmerjeni predvsem proti vodilnim in odgovornim.

Zloraba posebne programske opreme motorja - to enostavno ne gre. —Predsednik nemškega avtomobilskega združenja VDA Matthias Wissmann

Tudi Evropska komisija je v neposrednem stiku z ameriškimi in nemškimi administrativnimi organi ter zbira podatke. Za odziv je še prezgodaj, so pa ves čas dejavni, je poudarila komisarka za promet Violeta Bulc v odzivu na afero Volkswagen. "Prebivalci Evrope imajo polno zagotovilo, da se bo zadeva razčistila do konca in da bodo izvedeni potrebni ukrepi," je obljubila.

Velike izgube

Samo v ZDA naj bi Volkswagen zaradi škandala, ki ga je priznal in obžaloval, utrpel za vsaj 18 milijard dolarjev (okoli 16 milijard evrov) škode. Zato so že rezervirali 6,5 milijarde evrov, kar se bo poznalo na poslovnih izidih. Z napetostjo vlagatelji spremljajo tudi dogajanje na borzi, kjer so delnice Volkswagna v zadnjih dneh dneh izgubile približno tretjino vrednosti. Danes so delnice Volkswagna izgubljale vse do okoli osem odstotkov, nato pa se je trend obrnil in so sedaj nekaj več kot poldrugi odstotek nad gladino. Medtem padajo tudi delnice drugih avtomobilskih proizvajalcev.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 808