"Že marca smo rezervirali hotel za dva odrasla in dva otroka – triletno hčerkico in osemmesečnega sinčka. Rezervacija je bila za podaljšan konec tedna v juniju, od 13. do 16. V nedeljo, 9. junija, pa je hčerkica zbolela. Zdravnik je po pregledu ugotovil, da ima vneta ušesa, zato smo se odločili, da ne tvegamo in da ne gremo na dopust. Mož je v ponedeljek poklical v hotel in prosil za prestavitev rezervacije. Na srečo so mu ugodili brez težav in tudi dodatnih stroškov nismo imeli," se spominja bralka.
V hotelu so se držali pravil o odpovedi rezervacij, ki jih določajo Posebne uzance v gostinstvu, posamezni hoteli pa imajo tudi svoje pogoje poslovanja. "Uzance so poslovni običaji in imajo pravno veljavo, če so jih stranke predvidele v medsebojnih pogodbah," so pojasnili na Gospodarski zbornici Slovenije (GZS).
15. člen uzanc določa, da gost ni dolžan plačati odškodnine, če odpove rezervacijo sobe ali penziona: |
Če gost v dogovorjenem času ne uporablja sobe, pa lahko gostitelj od njega zahteva odškodnino. Bremenijo lahko kreditno kartico, s katero ste potrdili rezervacijo, in obračunali vam bodo stroške za cene, ki so za vas veljale v času rezervacije. Če ni drugače dogovorjeno, pa lahko velja tudi morebitna akontacija kot vnaprej plačan del vrednosti, iz katerega lahko gostitelj izterja od gosta tudi odškodnino.
V večini slovenskih hotelov lahko rezervacijo brez stroškov odpoveste dva dni pred prihodom, če gost sploh ne pride, pa zaračunajo celotno bivanje brez turistične takse. Se pa najdejo tudi hoteli, ki zahtevajo pisno odpoved vsaj tri dni pred prihodom, v visoki sezoni ali med prazniki pa celo še prej. Tudi za skupine – ki rezervirajo po več sob naenkrat – praviloma velja daljši odpovedni rok. V primeru predčasnega odhoda si pridržujejo pravico zaračunati pogodbeno kazen v višini celotnega zneska preostalega bivanja brez turistične takse, izjeme so predčasni odhodi zaradi višje sile (smrt, zdravstveni razlogi, naravne nesreče).

Kaj, če gost sploh ne pride?
Če gost predčasno odide, mora hotelirju plačati odškodnino po prejemu njegove zahteve, razen v primeru višje sile. Če odpove rezervacijo po določenih rokih ali če gost sploh ne pride, njegova rezervacija pa ni bila odpovedana ali je bila odpovedana z zamudo, plača naročnik gostitelju odškodnino v višini: |
Hotelir sam od sebe ne sme odpovedati sprejete rezervacije in mora imeti za gosta prosto sobo do 20. ure. Brez posebnih obvestil se po pretečeni 20. uri šteje, da gosta ne bo, zato lahko oddajo sobo v hotelu. Če gostitelj sobo odda drugemu gostu, nima pravice do odškodnine za neizkoriščeno rezervirano sobo. Če pride gost pozneje, ne da bi gostitelja prej obvestil o času prihoda, mu mora dati sobo, če jo ima.
Hotelir ima pravico odpovedati nadaljnje storitve in razdreti pogodbo o hotelskih storitvah, če gost: |
V primeru nesoglasij se obrnite na vodstvo hotela
Gost lahko sklene tudi zavarovanje za primer odpovedi. "Zavarovanja za primer odpovedi ne urejajo zakoni, vendar je to zapisano v pogojih poslovanja posameznega hotela. Riziko odpovedi v Sloveniji ponujajo različne zavarovalniške agencije, s strani hotelov pa to ni tako pogosto," so razložili na GZS.
V primeru rezervacije hotela na spletu preverite pogoje o odpovedi spletnega ponudnika. "V zakonih ni nikjer dobesedno opredeljeno, kakšni so pogoji za spletne ponudnike. Zapisano pa je, da veljajo za vse goste isti pogoji kot za neposredne goste, razen za agencijske goste," so pojasnili na GZS. Za poslovanje z agencijami praviloma veljajo enaki pogoji kot za posameznike, za skupine pa načeloma velja daljši odpovedni rok.
V primeru morebitne kršitve pravic se morate obrniti na vodstvo hotela in se sklicevati na hišni red in uzance. Če ste se držali pravil, se jih bodo verjetno tudi v hotelu, ker si želijo zadovoljnih gostov in ker si ne želijo slabe reklame. Pa srečno!
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV