Cekin.si
Pravila odpovedi rezervacij urejajo uzance in splošna pravila o poslovanju hotelov.

Koristno

'Nismo šli v hotel zaradi hčerkine bolezni'

Špela Zupan
12. 07. 2019 09.00
0

Bralka je opisala, kako je bilo, ko so zaradi hčerkine bolezni prosili za prestavitev rezervacije v hotelu.

"Že marca smo rezervirali hotel za dva odrasla in dva otroka – triletno hčerkico in osemmesečnega sinčka. Rezervacija je bila za podaljšan konec tedna v juniju, od 13. do 16. V nedeljo, 9. junija, pa je hčerkica zbolela. Zdravnik je po pregledu ugotovil, da ima vneta ušesa, zato smo se odločili, da ne tvegamo in da ne gremo na dopust. Mož je v ponedeljek poklical v hotel in prosil za prestavitev rezervacije. Na srečo so mu ugodili brez težav in tudi dodatnih stroškov nismo imeli," se spominja bralka.

V hotelu so se držali pravil o odpovedi rezervacij, ki jih določajo Posebne uzance v gostinstvu, posamezni hoteli pa imajo tudi svoje pogoje poslovanja. "Uzance so poslovni običaji in imajo pravno veljavo, če so jih stranke predvidele v medsebojnih pogodbah," so pojasnili na Gospodarski zbornici Slovenije (GZS).

15. člen uzanc določa, da gost ni dolžan plačati odškodnine, če odpove rezervacijo sobe ali penziona:
► do 12. ure prvega dne, če je sobo najel za največ dva dni,
► dva dni pred predvidenim prihodom, če je sobo najel za tri do sedem dni,
► sedem dni prej, če je sobo najel za dlje kot sedem dni ali za sezonski hotel v sezoni,
► v primeru višje sile ne glede na čas odpovedi.

Če gost v dogovorjenem času ne uporablja sobe, pa lahko gostitelj od njega zahteva odškodnino. Bremenijo lahko kreditno kartico, s katero ste potrdili rezervacijo, in obračunali vam bodo stroške za cene, ki so za vas veljale v času rezervacije. Če ni drugače dogovorjeno, pa lahko velja tudi morebitna akontacija kot vnaprej plačan del vrednosti, iz katerega lahko gostitelj izterja od gosta tudi odškodnino.

V večini slovenskih hotelov lahko rezervacijo brez stroškov odpoveste dva dni pred prihodom, če gost sploh ne pride, pa zaračunajo celotno bivanje brez turistične takse. Se pa najdejo tudi hoteli, ki zahtevajo pisno odpoved vsaj tri dni pred prihodom, v visoki sezoni ali med prazniki pa celo še prej. Tudi za skupine – ki rezervirajo po več sob naenkrat – praviloma velja daljši odpovedni rok. V primeru predčasnega odhoda si pridržujejo pravico zaračunati pogodbeno kazen v višini celotnega zneska preostalega bivanja brez turistične takse, izjeme so predčasni odhodi zaradi višje sile (smrt, zdravstveni razlogi, naravne nesreče).

Pravila odpovedi rezervacij urejajo uzance in splošna pravila o poslovanju hotelov.
Pravila odpovedi rezervacij urejajo uzance in splošna pravila o poslovanju hotelov.FOTO: Dreamstime

Kaj, če gost sploh ne pride?

Če gost predčasno odide, mora hotelirju plačati odškodnino po prejemu njegove zahteve, razen v primeru višje sile. Če odpove rezervacijo po določenih rokih ali če gost sploh ne pride, njegova rezervacija pa ni bila odpovedana ali je bila odpovedana z zamudo, plača naročnik gostitelju odškodnino v višini:
1. cene pogodbenih storitev za en dan,
2. cene pogodbenih storitev za tri dni, če gre za več kot tridnevno bivanje v glavni sezoni.
Odškodnina se ne plača, če gost ne pride zaradi višje sile.

Hotelir sam od sebe ne sme odpovedati sprejete rezervacije in mora imeti za gosta prosto sobo do 20. ure. Brez posebnih obvestil se po pretečeni 20. uri šteje, da gosta ne bo, zato lahko oddajo sobo v hotelu. Če gostitelj sobo odda drugemu gostu, nima pravice do odškodnine za neizkoriščeno rezervirano sobo. Če pride gost pozneje, ne da bi gostitelja prej obvestil o času prihoda, mu mora dati sobo, če jo ima.

Hotelir ima pravico odpovedati nadaljnje storitve in razdreti pogodbo o hotelskih storitvah, če gost:
1. krši uzance ali hišni red, zlasti če s svojim obnašanjem moti druge goste,
2. po sedmih dneh bivanja ne plača računa za opravljene storitve, pa je bilo od njega zahtevano,
3. zboli za kakšno nalezljivo boleznijo, ki je nevarna za druge goste v gostinskem objektu.
Obenem ima hotelir pravico tudi do odškodnine.

V primeru nesoglasij se obrnite na vodstvo hotela

Gost lahko sklene tudi zavarovanje za primer odpovedi. "Zavarovanja za primer odpovedi ne urejajo zakoni, vendar je to zapisano v pogojih poslovanja posameznega hotela. Riziko odpovedi v Sloveniji ponujajo različne zavarovalniške agencije, s strani hotelov pa to ni tako pogosto," so razložili na GZS.

V primeru rezervacije hotela na spletu preverite pogoje o odpovedi spletnega ponudnika. "V zakonih ni nikjer dobesedno opredeljeno, kakšni so pogoji za spletne ponudnike. Zapisano pa je, da veljajo za vse goste isti pogoji kot za neposredne goste, razen za agencijske goste," so pojasnili na GZS. Za poslovanje z agencijami praviloma veljajo enaki pogoji kot za posameznike, za skupine pa načeloma velja daljši odpovedni rok.

V primeru morebitne kršitve pravic se morate obrniti na vodstvo hotela in se sklicevati na hišni red in uzance. Če ste se držali pravil, se jih bodo verjetno tudi v hotelu, ker si želijo zadovoljnih gostov in ker si ne želijo slabe reklame. Pa srečno!

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 891