Cekin.si
Delo na križarki

Koristno

Križarske ladje - trdo delo, trda zabava!

U.B.
30. 04. 2010 11.24
9

Čeprav se na prvo žogo sliši lepo, pa gre vseeno za nepozabno pustolovščino, ki pa ni prav poceni in v katero je treba vložiti veliko trdega dela. Govorimo o delu na ladji, kjer se trdo delo in zabava vseskozi izmenjujeta ...

Zvesta bralca Cekina, Aleš in Petra, sta nam zaupala zanimivo dogodivščino, ki sta jo doživela kot zaposlena na križarski ladji. Kot najbolj pogosta dela sta izpostavila delo v raznih prodajalnah (frizer, vodja trgovine, varuške, masažni saloni ...), v igralnicah (natakar, krupje, nadzornik itd.), delo v okviru raznih zabavnih programov kot na primer animator, plesalec, pevec in podobno. Seveda pa se največ povprašuje po strokovnem delu posadke, predvsem je iskano delo kapitana, oficirja ali inženirja, več kot dobrodošli pa so strokovnjaki na področju vzdrževanja ladje, kot so električar, vodovodar in podobno.

Mlad par se je pred kratkim vrnil s križarske ladje, na kateri je Aleš delal kot receptor, Petra pa kot frizerka. Ritem življenja je približno tak – vstaneš malo pred šesto uro zjutraj, delaš cel dan, vmes je odmor za kosilo in razna dodatna izobraževanja, kakšna ura ali dve sta prosti, zvečer, po opravljenih delovnih obveznostih, pa včasih sproščujoč oddih ali zabava v diskoteki.

Kot nam je zatrdil mladi par, ima v osnovi marsikateri član posadke 12-urni delovnik, izjema so strokovni delavci na ladji (oficirji, inženirji), ker opravljajo zahtevna dela. Praviloma pa posadka prav tako ne dobi prostih dni v obliki dopusta, kar je slabša stran dela na ladji. Seveda pa to ne pomeni, da je nujno vedno tako. Mlad par, ki je imel prosto en dan na 14 dni, nam je zaupal zgodbo, ki pri delu na ladji ni ravno vsakdanja. Število prostih dni naj bi bilo odvisno tudi od tega, na kakšen način se pogajaš za proste ure. Tako naj bi imel na ladji nek Američan (ki je bil pri delu barmana in prepričevanju o številu dni dopusta zelo učinkovit) v posameznem mesecu kar šest dni dopusta. Res pa je, da je svoje delo opravljal nadpovprečno in bil celo eden izmed najboljših barmanov na ladji. Kljub 5-dnevnem dopustu pa naj bi v tistem mesecu vseeno zaslužil prek 3 tisoč evrov.

Križarka
KrižarkaFOTO: Reuters
Petrino plačo je sestavljal le variabilen del, zato se je morala za svoj zaslužek angažirati sama. Kot nam je zatrdila, te na ta način "prisilijo“, da delo vzameš bolj resno in z različnimi promocijskimi prijemi poskrbiš, da k tebi pride čim več strank. Kljub temu da bi lahko ostala brez zaslužka, pa je v povprečju zaslužila okoli 1.300 evrov, napitnine pa so ji nanesle tudi do 500 evrov in več. Aleš pa je za osnovno plačilo prejel približno 850 evrov, z variabilnim dodatkom in občasnimi napitninami pa je zaslužil tudi do 1.500 evrov in več.

Petra je še dodala, da je na ladji marsikatera čistilka dobila tudi manj, kot danes pri nas znaša minimalna plača, v spomin pa se ji je vtisnil neverjeten zaslužek mlade angleške varuške, ki je pazila na otroka nekega premožnega para. Skupaj z napitninami naj bi ta varuška v tistemu mesecu zaslužila kar 3.300 evrov, kar je nedvomno veliko za tovrstno delovno mesto. Sicer pa sta se oba strinjala, da je bolj kot osnovna plača pomembna napitnina, ki lahko občutno poveča zaslužek. Drugače pa imajo najvišje osnovne plače ravno člani posadke (kapitan, oficirji, različni menedžerji), saj zaslužijo tudi do 4.000 evrov. Mlad par je na veliko presenečenje izpostavil relativno slabo plačo kuharjev (okoli 1.000 evrov), za katere je marsikdo po njunih izkušnjah prej govoril drugače.

Mlad par je za tovrstno delo zaprosil prek agencije, ki jim je to delo na ladji tudi priskrbela. Po začetni prijavi prek vprašalnika, izpolnjenega skupaj z življenjepisom, se je mlad par kmalu znajdel na razgovoru. Seveda pa je bil uspešen sprejem precej odvisen tudi od delovnih izkušenj, znanj in referenc. Zelo priporočljivo je namreč znanje več tujih jezikov, a vse to še zdaleč ni vse, saj prek posebnih treningov in izobraževanj na ladji hitro osvojiš vse, kar je pozneje potrebno za posamezno delo.

Osnovni pogoji, na katere sta naletela:

- star moraš biti najmanj 21 let
- opravljene moraš določene zdravstvene preglede (HIV, hepatitis)
- znanje vsaj enega tujega jezika
- morebitne vizume, ki ti jih lahko priskrbi tudi agencija

Tako Petra kot Aleš sta še dodala, da je pri vsem skupaj največji strošek predstavljal nakup letalske vstopnice do pristanišča, iz katerega je ladja odplula. Zdravstveni pregledi so stali od 150 do 200 evrov (3x cepljenje proti hepatisu A in B, HIV test) za osebo, ki sta jih dobila tudi povrnjeno. Približno tolikšen znesek pa prav tako vzame tudi agencija v zameno za pomoč pri iskanju dela in urejanju vse potrebne birokracije. Vsem, ki bi želeli iti po njunih stopinjah, pa svetujeta, naj imajo s seboj (preden odidejo na ladjo) vsaj 500 evrov rezerve za vse morebitne tekoče stroške, ko so izven ladje, in seveda za varščino, ki jo morejo položiti pri menedžerju na ladji, ki jo zadrži le v primeru predčasne odpovedi dela. 

Delo na križarki
Delo na križarkiFOTO: iStockphoto
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (9)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795