Cekin.si
Dobro načrtovanje in izbira dobre agencije prepreči dopustniško katastrofo.

Koristno

Je vaš dopust katastrofa? Pritožite se!

Tony Carter
04. 05. 2009 14.26
0

V poplavi ponudnikov izletov in potovanj ter množice turističnih agencij na vsakem vogalu je dobro vedeti, da imamo potrošniki določene pravice do odškodnine oziroma povrnitve stroškov.

Dobro načrtovanje in izbira dobre agencije prepreči dopustniško katastrofo.
Dobro načrtovanje in izbira dobre agencije prepreči dopustniško katastrofo.FOTO: iStockphoto

Najudobneje je, če potovanje organizira turistična agencija, vredna zaupanja in na dobrem glasu, saj pričakujemo, da nam ponudi storitve z vsemi lastnostmi ter vsebino, kot je to napovedano v pogodbi o potovanju ali v programu. Če pa se zgodi, da storitve niso bile opravljene skladno s pogodbo, lahko zahtevate znižanje cene potovanja. Če obseg ali kakovost opravljenih storitev bistveno odstopa od obljubljenih, imate pravico do povračila celotnega vplačila.

Po sklenitvi in podpisu pogodbe se lahko cena potovanja spremeni samo v primeru, če so se zvišale cene prevoznih storitev ali zaradi spremembe menjalnega tečaja, vendar le do dvajsetega dne pred začetkom potovanja. Če se cena spremeni za več kot deset odstotkov, pa lahko potovanje odpoveste in zahtevate vrnitev celotnega plačila.

Program potovanja se sme po sklenitvi pogodbe spremeniti le zaradi izrednih okoliščin, kot so naravne nesreče, teroristični napadi in podobno. Stroške sprememb nosi turistična agencija.

Turistična agencija lahko tudi odpove potovanje v primeru, če se ni prijavilo zadostno število potnikov. O odpovedi mora obvestiti potrošnika vsaj en teden pred napovedanim začetkom potovanja.

Potovanje lahko zaradi osebnih razlogov odpoveste tudi sami, vendar so finančne posledice oziroma višina vrnjenega vplačila odvisna od razlogov za odpoved ter od časa, ki je še preostal do začetka potovanja.

Brezskrbno na dopustu.
Brezskrbno na dopustu.FOTO: Reuters

Kaj storiti v primeru nevšečnosti?

Pomanjkljivost storitve morate nemudoma reklamirati na kraju samem, in sicer pisno pri osebi, ki jo za to določi turistična agencija, navadno je to turistični vodič oziroma spremljevalec poti. Priskrbite si dokaze o dejanskem stanju, to so fotografije, ceniki in pisne izjave prič. Če vaše pritožbe niso rešili že na kraju samem, po vrnitvi domov čim prej pošljite pritožbo, utemeljite svoj zahtevek pisno in priložite ustrezne dokaze najkasneje v 2 mesecih po končanem potovanju. Vedeti morate, da lahko kršitelje zakonskih določb lahko kaznuje tržna inšpekcija.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795