Cekin.si
Zaščitni ukrepi v trgovini

Koristno

Kaj Slovenci kupujemo v času epidemije novega koronavirusa?

M.M.
06. 04. 2020 14.29
0

Očitno alkohola ne, saj je blagovna skupina alkoholnih pijač zabeležila negativno rast vrednostne prodaje.

V tem času je zanimivo tudi, kaj in koliko slovenski potrošniki kupujejo. Tako je agencija Nielsen pod drobnogled vzela nakupovanje Slovencev. 

Spomnimo, da je bil v Sloveniji potrjen prvi primer okužbe 4. marca, 12. marca je bila pri nas razglašena epidemija, 14. marca so bile določene najvišje določene cene varovalne, zaščitne in druge zdravstvene opreme, 15. marca je bil v Uradnem listu objavljen Odlok o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom v Republiki Sloveniji.

Strah pred posledicami je med drugim ljudi pognal v trgovine in obsežnejše nakupe, tako so v obdobju med 9. in 15. marcem 2020 za blagovne skupine, ki jih v panelu maloprodaje spremlja Nielsen, pri izbranih trgovskih verigah zabeležili 67-odstotno povečanje vrednostne prodaje v primerjavi s primerljivim tednom v letu 2019 (11.–17. marec 2019). Ustvarjena prodajna vrednost je bila 64 odstotkov višja za prehrambene blagovne skupine, med tem ko so neprehrambene beležile 77-odstotno vrednostno rast.

Moka, riž in testenine

Za blagovne skupine kot so moka, riž in testenine so v tednu med 9. in 15. marcem 2020 zabeležili več kot 300-odstotno rast v primerjavi s primerljivim tednom preteklega leta.

Žitarice, konzervirano meso, že pripravljene omake in juhe v vrečkah

Žitni kosmiči, žitarice za kuhanje, konzervirano meso, že pripravljene omake in juhe v vrečkah so tiste blagovne skupine, kjer beležijo vrednostno rast prodaje od 200-300 odstotkov.

Toaletna mila in gumijaste rokavice

Enako velja za toaletna mila in gumijaste rokavice, za slednje v naslednjem tednu, torej od 16. – 22. marca 2020, beležijo skoraj 400-odtotno rast vrednostne prodaje v primerjavi s primerljivim tednom v letu 2019 (od 18. do 24. marca 2019).

Potrošniki so se založili tudi s papirnatimi izdelki.
Potrošniki so se založili tudi s papirnatimi izdelki.FOTO: Aljoša Kravanja

Detergenti, toaletni papir ..., a manj alkohola

Potrošniki so se založili tudi s papirnatimi izdelki, vključno s toaletnim papirjem, ter detergenti za pranje perila, medtem ko je na primer blagovna skupina alkoholnih pijač zabeležila negativno rast vrednostne prodaje.

Nakupi po fazah

Nielsen je v povezavi z virusom COVID-19 identificiral 6 različnih stanj oziroma faz, skozi katere prehajajo potrošniki, začenši s proaktivnimi nakupi, ki so posledica skrbi za zdravje, do stabilizacije razmer oziroma vračanja življenja nazaj v neko novo "normalnost".

V času prve in druge faze, ki je po ocenah Nielsen-a v Sloveniji trajala zadnja dva tedna v februarju in v prvem tednu marca, so potrošniki kupovali še razmeroma premišljeno, s povečanim zanimanjem za proizvode, ki so pomembni za splošno zdravje, podobno kot so to počeli v preteklih letih v času gripe in povečanih prehladnih obolenjih.

V tretji fazi, od 9. do 15. marca, ko smo v Sloveniji že beležili povečevanje števila obolelih in ko so bili najavljeni novi preventivni ukrepi vlade, so potrošniki prešli v fazo, v kateri so nakupe razširili na več blagovnih skupin kot običajno, potrošili več za posamezen nakup kot sicer in delali zaloge živil in izdelkov za gospodinjstvo. V tem obdobju je bilo že moč zaznati nadpovprečne nakupe preko spletnih strani trgovcev blaga široke potrošnje.

"Lahko rečemo, da zadnja, šesta faza, predstavlja za nas vse luč na koncu tunela. To je obdobje, za katerega je predvideno vračanje življenja nazaj v dnevne rutine, obenem pa je to faza, ki oznanja še večji poudarek skrbi za zdravje in higienske navade. Takrat bomo lahko tudi že videli, kakšen vpliv bo virus COVID-19 imel na indekse prodaje blaga široke potrošnje, ter kolikšen vpliv je pustil na morebitne spremembe v načinu nakupovanja, odnosu do trgovskih blagovnim znamk napram znanim blagovnim znamkam, kot tudi to, ali je morebiti prišlo do sprememb pri povezanosti, ki jo v odnosu do trgovskih verig čutijo potrošniki," so še sporočili iz agencije Nielsen. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 794