Razkritje, da je podjetje Cambridge Analytica zlorabilo ogromno količino osebnih podatkov uporabnikov Facebooka za subtilno predvolilno kampanjo sedanjega predsednika ZDA Donalda Trumpa, morda pa tudi za odločitev Britancev o odhodu iz EU, je marsikoga streznilo. Ali sploh razumemo, kako deluje Facebook, katere podatke o nas zbira, obdeluje, uporablja in posreduje tretjim strankam? Kaj posamezniki in podjetja počnejo z našimi osebnimi podatki? Kdo so sploh ti posamezniki in katera podjetja nas "spremljajo", in sicer le zato, ker smo pred nekaj leti kliknili na kviz, s katerim smo želeli izvedeti, kateremu zgodovinskemu liku smo najbolj podobni?
V zadevo se je poglobil nekdanji novinar in urednik, sedaj pa direktor korporativnega komuniciranja pri Gorenju, Denis Oštir. Pripravil je podrobna navodila, kako lahko vsak uporabnik Facebooka poskrbi za to, da je varen.
Spodaj so povzete njegove ugotovitve:
1. Odprite možnosti uporabniškega računa s klikom na puščico desno zgoraj.

2. Izberite Settings oz. Nastavitve.

3. V levem meniju kliknite opcijo Apps.

4. Da bo pregled boljši, kliknite Show all oz. Prikaži vse.

5. Pri vseh aplikacijah, ki jih ne poznate ali niso ključne za vaše življenje oziroma delo, s premikom miške (mouseover) poskrbite, da se pokaže X. Kliknite na X.

6. Potrdite odločitev s klikom na opcijo Remove oz. Odstrani.

To ponavljajte tako dolgo, dokler nimate na seznamu le tistih aplikacij, ki jih zares potrebujete.
In kar je še najpomembneje: čeprav boste vi vse nepotrebne aplikacije s seznama odstranili, boste še naprej imeli težave, če tega ne storijo vaši Facebook prijatelji, opozarja Oštir. Zato poziva, da o tem obvestite tudi prijatelje, saj večina aplikacij zahteva dostop do "prijateljev".
Ozadje afere
Facebook se je na udaru javnosti znašel, ko je žvižgač razkril, da je s pomočjo Facebookovih podatkov o profilih uporabnikov pomagal manipulirati mnenja drugih. Facebook naj bi s posebno aplikacijo posredno omogočil britanskemu podjetju Cambridge Analytica, da je prišlo do podatkov okoli 50 milijonov njegovih uporabnikov, podjetje pa je na podlagi teh podatkov razvilo izjemno učinkovit program, ki predvideva obnašanje uporabnikov na spletu in na ta način omogoča tudi manipuliranje z javnim mnenjem. Tudi v primeru zadnjih ameriških volitev.
Facebook je tako razočaral uporabnike in izgubil večino že močno načetega zaupanja. Uporabniki od njega pričakujejo, da bo z njihovimi podatki ravnal skrbno in zakonito. Ustanovitelj ter glavni izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg sicer poudarja, da Facebook ni sodeloval pri zlorabah. A to ni opravičilo, menijo številni, saj je podjetje tretji strani predalo občutljive podatke. Kar pa je naivno dejanje oz. dokaz, da z našimi podatki ne ravnajo skrbno.
Prav zato je še kako pomembno, da skušajo sami uporabniki poskrbeti za čim višjo stopnjo varnosti osebnih podatkov in tudi da se na tem področju čim več izobražujejo. Prav zato so predlogi, kot jih je pripravil Oštir, več kot dobrodošli.
Komentarji (2)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV